امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263374
۲۵۶۱
۱
۰
نسخه چاپی
آلبرت انیشتین

حقایقی درباره آلبرت انیشتین

آلبرت اینشتین درک ما را از فضا و زمان متحول کرد. معلمان اینشتین احتمالا تصور نمی کردند که روزی او به چنین شخص معروفی تبدیل شود، اما بر خلاف آنچه که در برخی صفحات وب قدیمی عنوان شده است، او یک دانش آموز خوب بود. در سن ۱۲ سالگی به صورت خودخوان هندسه را فراگرفت. و به نظر کسانی که اسناد و مدارک مرتبط با او را مطالعه کرده اند، او در دوران تحصیلی خود نمرات خوبی کسب می کرده است

حقایقی درباره آلبرت انیشتین
 

به گزارش حقوق نیوز تاکنون درباره آلبرت انیشتین سخنان مختلفی بیان شده است. اینشتین در جایی در باره شکستش در آزمون ورودی مهندسی برق در سن ۱۶ سالگی گفته است. او ظاهرا مدرسه را به این دلیل ترک کرد که احساس می کرد نمی تواند با نظم و انضباط و اجبار آنجا کنار بیاید. در سال ۱۹۰۵ اینشتین موفق به دریافت درجه دکتری شد و مقاله ای نوشت که امروزه به نام نظریه ی نسبیت خاص شناخته می شود.

البته اینشتین فقط یک ریاضیدان و نظریه پرداز نبود. او ویلون می نواخت، بسیار سفر می کرد و در زمینه های مختلف اظهار نظرهای جالبی می کرد. برخی از نقل قول های او را در سطور پایین آمده است:

نقل قول های اینشتین

گفته های جالب بسیاری به اینشتین نسبت داده می شود که بعضی از آنها در پایین آمده است:

تخیل مهمتر از دانش است.

تنها دلیل برای وجود زمان این است که همه چیز با هم اتفاق نیفتد.

هر چیزی را باید تا حد امکان ساده کرد، اما نه ساده تر از خودش.

نظریه های اینشتین

ایده ی اولیه ی بزرگ اینشتین، یعنی نسبیت خاص، شامل دو فرض اصلی است:

۱- قوانین فیزیکی در همه جا یکسانند. بنابراین، قوانین نور و جاذبه برای ما روی زمین به همان شکلی است که شخصی یا چیزی در گوشه ای دیگر از جهان با آنها روبرو است. و البته همه چیز نسبی است. (یعنی ناظران متفاوتِ زمان و مکان، رویدادهای مختلف را به طور متفاوت خواهند دید.)

۲- سرعت نور ثابت است. بخش بزرگی از فیزیک مدرن (و بسیاری از اکتشافات جدید) بر اساس همین ایده بنا شده است. اینشتین کشف کرد که بالا رفتن سرعت یک جسم باعث سنگین تر شدن آن می شود. که به این معنی است که هیچ جسمی به سرعت نور نخواهد رسید، چون در این صورت جرمش به بی نهایت می رسد. این رابطه در معادله E=mc^2 مطرح شده است که منظور از E انرژی، m جرم و c سرعت نور می باشد.

در سال ۱۹۱۶، اینشتین نظریه نسبیت عام خود را منتشر کرد، که بیان می دارد، شتاب باعث خمیدگی شکل فضا – زمان می شود. به طور خلاصه فضا و زمان در نزدیکی یک جسم سنگین خمیده می شود. (بافت فضا- زمان انحنا می یابد.) مشاهدات جدید این نظریه را مورد حمایت قرار داده اند.

ضریب هوشی اینشتین

آلبرت اینشتین واقعا اینشتین بود. او همانند استیون هاوکینگ ضریب هوشی معادل ۱۶۰ داشت. او یک مغز به تمام معنا بود. قطعات مغز اینشتین در سال ۲۰۱۱ به نمایش گذاشته شد.

حقایق بیشتر

• اینشتین تابعیت آلمانی خود را در سال ۱۸۹۶ کنار گذاشت و در سال ۱۹۰۱ شهروند سوئیس شد.

• او در سال ۱۹۰۱ با میلوا ماریچ ازدواج کرد که حاصل ازدواج آنها دو پسر بود، آنها پس از چند سال از یکدیگر جدا شدند. بعدها اینشتین با دختر خاله خود السا ازدواج کرد.

• اینشتین از سال ۱۹۰۲ تا ۱۹۰۹ در دفتر ثبت اختراعات برن سوئیس کار میکرد. (در این برهه زمانی بود که آثار مهمی از او منتشر شد.)

• او در سال ۱۹۲۱ موفق به دریافت جایزه نوبل شد. برای چه کاری؟ برای کار بر روی اثر فوتوالکترونیک او بیان داشت که نور حالت ذره ای دارد می دارد که امروزه به آن ذرات فوتون گفته می شود.

• اینشتین بسیار سفر می کرد. در سفری به آمریکا به او موقعیت شغلی ای پیشنهاد شد. مدتی پس از آن نازی ها کنترل آلمان را به دست گرفتند، و اینشتین تصمیم گرفت که در آمریکا بماند و هرگز به آلمان باز نگردد.

• آلبرت اینشتین یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ در آوریل سال ۱۹۵۵ میلادی درگذشت.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید