امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279068
۴۷۸
۱
۰
نسخه چاپی

خط مقدم فناوری مواد غذایی با هوش مصنوعی و ربات ها

خط مقدم فناوری مواد غذایی با هوش مصنوعی و ربات ها

بسیاری از ما اکنون از اصطلاح "هوش مصنوعی" آگاه هستیم زیرا به آرامی با سبک زندگی ما سازگار می شود و به نیازهای ما در بسیاری از صحنه ها کمک می کند. انطباق فناوری در حال حاضر به طور گسترده از روبات‌هایی پذیرفته شده است که به خطوط تولید در کارخانه‌ها کمک می‌کنند تا وسایل خانگی معمولی مانند جاروبرقی رباتیک و زنگ درهای مجهز به هوش مصنوعی.

در میان بسیاری از زمینه‌هایی که در سبک زندگی ما از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود، صنعت غذا به عنوان علاقه‌مندی بعدی به سرعت در حال افزایش است.

انطباق هوش مصنوعی در صنایع غذایی

صنعت غذا عبارت بسیار گسترده ای است که غذاهای روزمره ما را روی میز و سوپرمارکت های محلی، رستوران ها، کارخانه های مواد غذایی، کشاورزان و کشاورزی عمومی توصیف می کند. همه این مکان‌ها فرصت‌هایی برای مداخله هوش مصنوعی برای بهبود هستند.

برای مثال، رابط‌های هوش مصنوعی که از قبل برای کمک‌های روزمره وجود دارند، برنامه‌هایی هستند که دستور العمل‌های غذایی سالم را مطابق با نیازهای ما ارائه می‌دهند یا برنامه‌های دوربینی که می‌توانند به طور خودکار کالری یک بشقاب را محاسبه کنند.

در سطوح صنعتی، کارخانه ها و فروشگاه های خرده فروشی از هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری از طریق مدیریت موجودی و سیستم های پرداخت بدون نقد استفاده می کنند.

در کشاورزی، مزارعی وجود دارند که در حال حاضر از تراکتورهای خودکار برای شخم زدن زمین و هواپیماهای بدون سرنشین برنامه ریزی شده برای سمپاشی خودکار آفت کش ها در مناطق خاص زمانی که دوربین ها آفات مضر را تشخیص می دهند، استفاده می کنند.

اگرچه کاربردهای هوش مصنوعی متنوع است، اما هنوز چالش هایی وجود دارد. اگر هوش مصنوعی به هر دلیلی خراب شود، در نهایت نیاز به مداخله دستی از سوی انسان دارد. هنوز پیشرفت‌ها و آزمایش‌های زیادی وجود دارد که باید برای تکیه بر سیستم‌های کاملاً خودکار انجام شود.

امکانات ربات سرآشپزها

آیا از "آشپزخانه رباتیک Moley" مطلع هستید؟

این یک ربات آشپزخانه خودکار است که می تواند برش داده، هم بزند، بجوشاند، سرو کند و تمیز کند. این اختراع توسط شرکتی به نام Moley Robotics ساخته شده است که نمونه اولیه آن را در سال 2015 برای ارائه خدمات پخت و پز خودکار منتشر کرد.

مردم وقتی برای اولین بار دیدند که این دو بازوی رباتیک به طرز ماهرانه ای وظایف انسانی را انجام می دهند، شگفت زده شدند.

این دستور العمل ها را از سایت خود دانلود می کند و کاربر می تواند منوهای مختلف را از کشورهای مختلف، زمان پخت و پز و کالری انتخاب کند. این ایده در مفهوم عالی است اما به دلیل چالش هایی مانند هزینه ها هنوز اجرا نشده است. Moley Robotics ادعا می کند که برنامه های استفاده تجاری در سال 2021 انجام می شود.

دیوانه وار است که یک ربات بتواند خدمات آشپزی را از ابتدا از هر منویی که ما دوست داریم ارائه دهد. ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های خود را ذخیره کرده و از آنها یاد بگیرند و به طور مداوم تکنیک خود را بهبود بخشند. از این نظر، هوش مصنوعی پتانسیل زیادی در بزرگ‌تر کردن زندگی ما دارد.

عصر رستوران های روباتی در حال افزایش

رستوران هایی در دنیا وجود دارند که در حال حاضر اتوماسیون را توسط روبات ها پیاده سازی می کنند. در چین، رستورانی با کمک ربات وجود دارد که در آن ربات‌ها برای سرویس دهی روی زمین پرسه می‌زنند و یک سیستم هوش مصنوعی به مدیریت آشپزخانه، پذیرایی و موجودی برای بهره‌وری بهینه کمک می‌کند.

هنوز انسان های واقعی درگیر هستند زیرا باید جنبه های ایمنی و نگهداری را تضمین کنند. با این حال، اتوماسیون به شرکت اجازه می دهد تا هزینه های زیادی را کاهش دهد. با پول اضافی، آنها می توانند بیشتر روی مواد غذایی، توسعه منو و کیفیت خدمات سرمایه گذاری کنند، که ارزش بیشتری به رستوران می افزاید و رضایت مشتری را افزایش می دهد.

یکی دیگر از علاقه‌مندی‌های زیاد در میان توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی مواد غذایی، «کمی‌سازی طعم» است. این اجازه می دهد تا یک دیدگاه عینی از طریق داده‌های جمع‌آوری‌شده به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا بفهمند که آیا عوامل خاصی مانند سن و گرایش جنسی در آنچه ما خوشمزه می‌دانیم اهمیت دارد یا خیر. اگر طعم و مزه را بتوان از طریق داده ها درک کرد، به نوبه خود به ما کمک می کند تا علاقه خود به غذا را درک کنیم.

امیدهای زیادی برای فناوری آینده هوش مصنوعی در غذا

هوش مصنوعی در حال حاضر بخشی از زندگی ما است و پتانسیل بسیار بیشتری برای افزایش تجربه غذا خوردن ما دارد. اگرچه هنوز هم زمان می برد تا کاملاً به اتوماسیون تکیه کنیم، با گذشت زمان، پیشرفت های فناوری به احتمال زیاد به ما این امکان را می دهد که برای مدیریت تغذیه و عادات غذایی به هوش مصنوعی تکیه کنیم. اطلاعات دقیق به‌دست‌آمده از یادگیری عمیق هوش مصنوعی، زمینه‌های کافی برای تکیه افراد بر آن را مستحکم می‌کند.

هوش مصنوعی که می‌تواند بهترین منوی سفارشی‌شده را با توجه به شرایط سلامتی، جوانه‌های چشایی و زمان‌بندی افراد بدون نیاز به کار یدی ارائه کند، مطمئناً برای افراد پرمشغله‌ای که مراقب سلامتی هستند، تقاضا خواهد داشت.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید