امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277899
۱۰۳۴
۱
۰
نسخه چاپی

خواص شگفت انگیز سیر برای جلوگیری از ریزش مو که باید بدانید

سیر حاوی مقادیر زیادی گوگرد است که باعث استحکام موها می‌شود. گوگرد یک ماده ضروری در ساخت کراتین است؛ کراتین در رشد موها و ناخن‌ها نقش دارد

خواص شگفت انگیز سیر برای جلوگیری از ریزش مو که باید بدانید

سیر برای جلوگیری از ریزش مو

از دیرباز سیر به عنوان یکی از بهترین راه ها برای درمان ریزش مو به کار می رفت. سیر سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد که بسیار مضر هستند محافظت می کند. یکی از مهم ترین مزایای سیر، تقویت و ترمیم موی آسیب دیده و دارای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ می باشد.

سیر دارای سلنیوم، پتاسیم ، روی و آهن می باشد که برای رشد موها بسیار مناسب است. همچنین سیر دارای موادی به نام آلیسین می باشد که برای درمان ریزش مو مفید است. نکته مهم اینجاست که توجه داشته باشید تمام شامپوهایی که حاوی سیر بدون بو می باشند اثر درمانی ندارند و موثر نیستند.

البته باید توجه داشت در کنار مزیت‌های استفاده از روش‌های طبیعی خانگی، باید مراقب خطر استفاده از سیر روی مو یا دیگر اعضای بدن باشیم. این مسئله، به‌ویژه برای کسانی که دارای پوست حساسی هستند، بسیار حائز اهمیت است.

استفاده از سیر روی پوست می‌تواند باعث ایجاد سوزش شود. موارد زیادی درباره‌ی سوختگی با سیر گزارش شده است.

چنین خطری تنها شامل استفاده از سیر خام نمی‌شود. محصولات دارای سیر مثل روغن‌‌ها و اسانس‌ها نیز می‌توانند باعث تحریک چشم‌ها و پوست شوند. بهتر است پیش از استفاده از هر نوع محصول محتوی سیر با پزشک خود مشورت کنید یا آن را روی بخش کوچک‌تری از پوست تست کنید.

خواص شگفت انگیز سیر برای جلوگیری از ریزش مو که باید بدانید

خواص شگفت انگیز سیر برای مو

سیر حاوی مقادیر زیادی گوگرد است که باعث استحکام موها می‌شود. گوگرد یک ماده ضروری در ساخت کراتین است؛ کراتین در رشد موها و ناخن‌ها نقش دارد.

سیر خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی دارد و از ایجاد شوره سر جلوگیری می‌کند و باعث حفظ سلامت موها می‌شود.

سیر حاوی سلنیوم است که ویتامین E لازم برای سلامت و تقویت موها را تأمین کرده و از آسیب احتمالی موها و شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند.

مصرف سیر باعث تأمین ویتامین‌های ضروری در تقویت مو، مثل ویتامین C، ویتامین B2 و ویتامین B1  می‌شود؛ همچنین به دلیل تأمین این ویتامین‌ها باعث تقویت جریان خون در کف سر شده و از ریزش مو و طاسی جلوگیری می‌کند.

سیر، حاوی مقادیر فراوانی مس و آهن و مواد معدنی است؛ به همین دلیل باعث تسریع رشد موها می‌شود.

سیر، عناصر اصلی تشکیل دهنده مو، مثل کلسیم لازم را تأمین کرده و باعث تقویت و استحکام موها می‌شود.

سیر به دلیل دارا بودن مواد ضروری مثل منگنز، برای سلامت تارهای مو، موها را مثل ابریشم نرم می‌کند. منگنز مانند یک اسفنج است که باعث جذب مواد مغذی برای رشد موها می‌شود.

خواص شگفت انگیز سیر برای جلوگیری از ریزش مو که باید بدانید

روش های استفاده از سیر برای تقویت مو

روش اول: یک حبه سیر را نصف کرده و هر شب قبل از خواب روی موهای خود بمالید،سیر را تا حدی فشار دهید که آب سیر در بیاید تا خوب جذب سر شود.بعد از یک ساعت با روغن زیتون موهایتان را ماساژ دهید و سرتان را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و بگذارید تا صبح بماند. حتما صبح روز بعد سرتان را با شامپو به خوبی شستشو دهید.

روش دوم: سیرها را پوست کنده و آنها را له کنید، سپس روغن زیتون را گرم کرده و با سیرها به خوبی مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را داخل شیشه ای دربسته ریخته و بگذارید 2 الی 3 روز درون شیشه بماند. پس از گذشت این مدت مخلوط حاصله را روی موهای خود بمالید و بعد از یک ساعت آن را بشویید.

روش سوم: آب سیر و روغن نارگیل را به میزان مساوی مخلوط کنید.بهتر است روغن نارگیل را به میزان کمی گرم کنید. مخلوط به دست آمده را روی مو و پوست سر به خوبی ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت بماند و سپس شستشو دهید. این کار را دو الی سه بار در هفته می توانید انجام دهید.

روش چهارم: آب سیر را گرفته و به اندازه یک قاشق از آن را با عسل مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی موها ماساژ دهید.سپس با شامپو به خوبی موهایتان را بشویید.این کار را چند بار در هفته می توانید انجام دهید.

  • منبع
  • کاشت مو رنسانس
  • پورا طب
  • چطور
  • پارس نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید