امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 270972
۶۹۷
۳
۰
نسخه چاپی
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و حمایت قضایی اتاق بازرگانی ایران

دادگاه های جرائم اقتصادی هیئت منصفه می خواهد

رضا برادران خواستار تشکیل هئیت منصفه اقتصادی در دادگاه های رسیدگی به جرائم اقتصادی شد

دادگاه های جرائم اقتصادی هیئت منصفه می خواهد
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

رضا برادران خواستار تشکیل هئیت منصفه اقتصادی در دادگاه های رسیدگی به جرائم اقتصادی شد.

برادران اظهار داشت در حال حاضر فقط دادگاه های مطبوعات با حضور هئیت منصفه برگزار می گردد اما می توان با تعمیم این امر به دادگاه های جرائم اقتصادی، زمینه را برای حضور هئیت منصفه در این دادگاه ها نیز فراهم کرد.

عضو هیئت نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی ظرفیت برای تشکیل هئیت های منصفه اقتصادی در دادگاه های رسیدگی به جرائم اقتصادی در کشور وجود دارد.

برادران با اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی از جمله افزایش هزینه ها و اعمال تحریم های ظالمانه خواستار توجه به این موارد در روند رسیدگی های قضایی شد.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و حمایت قضایی اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به اینکه در فعالیت های اقتصادی با پیچیدگی های قراردادی زیادی مواجه هستیم و سطح معاملات و قراردادها کلان می باشند، پیشنهاد می گردد دادگاه های رسیدگی به جرائم اقتصادی با حضور هئیت منصفه برگزار شود.

برادران ادامه داد: هئیت های منصفه اقتصادی می توانند با حضور خبرگان اقتصادی، کارشناسان بخش خصوصی و دولتی، نماینده بانک ها و وزارت خانه های مرتبط با پرونده از جمله وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی و... حتی نماینده آحاد مردم تشکیل گردد.

رضا برادران همچنین تصریح کرد تشکیل هئیت های منصفه اقتصادی در روند رسیدگی ها موجب می گردد تا افراد نتوانند در آینده معترض ضایع شدن حقوقشان در روند دادرسی گردند.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید