امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263111
۷۵۲۷۰
۱
۰
نسخه چاپی
مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون

در اصلی مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان مرمت و نصب شد

مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون از اتمام مرمت و نصب در اصلی مجموعه جهانی کاخ چهلستون در اصفهان خبر داد

مرمت و نصب در اصلی کاخ چهلستون

به گزارش حقوق نیوز مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون از اتمام مرمت و نصب در اصلی مجموعه جهانی کاخ چهلستون در اصفهان خبر داد. در قدیمی کاخ چهلستون در ضلع شمالی باغ بزرگ جهان نما و همزمان با احداث خیابان سپه(سپاه) در اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی در این بخش از باغ پس از بدنه سازی ضلغ شمالی باغ و ایجاد سر دری بزرگ در این بخش از مجموعه جهانی کاخ چهلستون نصب گردید.

عاصفه بدر یکشنبه 12 آذرماه گفت: در بزرگ ورودی کاخ چهلستون واقع در خیابان سپاه اصفهان که بیش از یکصد سال پیش در این مکان نصب شده به دلیل آسیبهای فراوانی که متحمل گردیده بود جهت مرمت به کارگاه انتقال یافته بود.
او در ادامه افزود: این در بدلیل قدمت و استفاده مکرر از آن دچار آسیبهای فراوانی به لحاظ فرسودگی و شکستگی قطعات فلزی و چوبی شده بود.

بدر تاکید کرد: با توجه به تامین اعتبار لازم و به منظور رفع نواقص و مرمت آن، این در قدیمی به کارگاه مرمت انتقال و مرمتگران پس از آسیب شناسی، قطعات فرسوده فلزی را تعویض و برخی قطعات چوبی نیز تعویض گردیده و سپس سطح چوب لایه برداری و در نهایت از روغن برزک کرمانشاهی برای محافظت آن استفاده شده است.

از ابتدای سال جاری تا کنون 10 طرح مرمتی در مجموعه جهانی کاخ چهلستون جهت مرمت کاخ و همچنین ساماندهی باغ جهان نما در این مجموعه تاریخی در حال اجرا می باشد.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید