امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 268087
۷۷۳
۱
۰
نسخه چاپی
رهبر کره شمالی هشدار داد

در صورتی که تحریم های آمریکا باقی بماند، پیونگ یانگ رفتار خود را تغییر می دهد

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد سه شنبه طی سخنانی به مناسبت آغاز سال نو میلادی به آمریکا هشدار داد در صورتی که تحریم های آمریکا باقی بماند، ممکن است پیونگ یانگ رفتار خود را تغییر دهد

در صورتی که تحریم های آمریکا باقی بماند، ممکن است پیونگ یانگ رفتار خود را تغییر دهد
 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد سه شنبه طی سخنانی به مناسبت آغاز سال نو میلادی به آمریکا هشدار داد در صورتی که تحریم های آمریکا باقی بماند، ممکن است پیونگ یانگ رفتار خود را تغییر دهد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، کیم جونگ اون طی سخنانی که از شبکه تلویزیونی کره شمالی پخش شد، گفت: اگر آمریکا به وعده های خود که در برابر همه جهان داد، پایبند نباشد، تنها یک راه پیش روی ما باقی می ماند و آن هم درپیش گرفتن راه جدیدی برای حمایت از حاکمیت و مصالح خود است.
وی در ادامه گفت: من هر زمانی در آینده آماده دیدار مجدد با رئیس جمهوری آمریکا هستم و همه تلاش خود را برای تحقق نتیجه ای که جامعه جهانی از آن استقبال کند به کار خواهم گرفت.
رهبر کره شمالی همچنین در خصوص تمرین های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی گفت که این تمرین تنش آفرین است.
سران کشورهای آمریکا و کره شمالی اردیبهشت ماه سال جاری، برای کاهش تنش ها میان این دو کشور توافق کردند و آمریکا، مهلتی 7 ماهه برای خلع سلاح هسته ای پیونگ یانک در نظر گرفت که کره شمالی آن را نپذیرفت.
کره شمالی سال 2017، ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و از آن زمان تاکنون چندین بار اقدام به آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما کرده است.
با وجود اعمال تحریم های بیشتر بر کره شمالی توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد، فراوانی تمرینات نظامی و آزمایش های هسته ای کره شمالی، در مقایسه با قبل از صدور این قطعنامه، تغییری نکرده است. 
کره شمالی و همسایه جنوبی در سالی که گذشت تلاش های فراوانی در راستای بهبود روابط با یکدیگر انجام دادند که پروژه اتصال راه و راه آهن میان دو کره از جمله این تلاش ها است، اما کره شمالی اعلام کرده است که با وجود تحریم های ایالات متحده، آغاز و ادامه این پروژه ممکن نخواهد بود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید