امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274309
۴۳۸
۱
۰
نسخه چاپی

درخواست آذربایجان برای حضور ترکیه در روند صلح با ارمنستان

رئیس‌جمهوری آذربایجان تاکید کرد: ترکیه باید در روند حل مناقشه و نزاع حضور داشته باشد. ترکیه بازیگر مهمی در منطقه است. همسایه آذربایجان و ارمنستان است و نقش ترکیه در آینده روند صلح مهم خواهد بود

 درخواست آذربایجان برای حضور ترکیه در روند صلح با ارمنستان

رئیس‌جمهوری آذربایجان امروز،‌ دوشنبه گفت: ترکیه باید در روند صلح بین طرفین درگیری در قره‌باغ مشارکت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان تاکید کرد: روابط باکو و مسکو در سطح عالی است و روسیه با موضوع با مسؤولیت بالا برخورد می‌کند.

علی‌اف همچنین تاکید کرد، میانجی‌گران در پرونده قره‌باغ باید تضمین‌هایی برای خروج نیروهای ارمنی از اراضی اشغال شده به منظور توقف جنگ بدهند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان تاکید کرد: ترکیه باید در روند حل مناقشه و نزاع حضور داشته باشد. ترکیه بازیگر مهمی در منطقه است. همسایه آذربایجان و ارمنستان است و نقش ترکیه در آینده روند صلح مهم خواهد بود.

الهام علی‌اف طی سخنانی با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی ترکیه در پایان دادن به اشغالگری ارمنستان در قره‌باغ، گفت: ترکیه در جامعه بین‌المللی از موقعیت قدرتمندی برخوردار است و باید در روند حل مساله قره‌باغ نیز حضور یابد.

رئیس‌جمهوری آذربایجان تصریح کرد: ارمنستان با حمله به خاک آذربایجان در تلاش است تا روسیه را وارد جنگ کند.

وی افزود: با استفاده از پهپادهای فوق پیشرفته ترکیه شمار تلفاتمان کاهش یافت. این پهپادها نشان دهنده ظرفیت بالای ترکیه در صنایع دفاعی است و ما را قدرتمندتر می‌کند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان در ادامه با اشاره به اینکه هزاران ارمنی در رفاه کامل در این کشور زندگی می‌کنند اما ارمنستان ده‌ها هزار آذربایجانی را اخراج کرده است، اظهار کرد: در آذربایجان ارمنی‌ها نیز زندگی می‌کنند؛ ما مشکلی با ارامنه نداریم. مردم ارمنستان در گروگان دولت خود هستند.

علی‌اف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم منطقه قره‌باغ کوهستانی شهروندان ما هستند. با خاتمه سیاست اشغالگرانه ارمنستان، ما در آنجا با هم زندگی خواهیم کرد.

او روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفته بود: راه حل نزاع با ارمنستان باید از طریق مذاکره باشد اما باید برای مذاکرات اصولی تعریف شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید