امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275230
۴۳۰
۱
۰
نسخه چاپی

دعوت کانون دانشگاهیان ایران برای حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای از احزاب و تشکل‌های اصولگرا خواست از دعوت این تشکل دانشگاهی برای حضور سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کنند

دعوت کانون دانشگاهیان ایران برای حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای از احزاب و تشکل‌های اصولگرا خواست از دعوت این تشکل دانشگاهی برای حضور سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: «بر اساس قانون اساسی، قوه مجریه وظایف و اختیارات گسترده‌ای دارد به گونه‌ای که یک رئیس جمهور شایسته با دولتی کنشگر و انقلابی می تواند در تمامی شئون جامعه اثرگذار باشد و خدمات گسترده و صادقانه‌ای به مردم ارائه دهد و در جهت پیشرفت، آبادی، عزت و اقتدار کشور گامهای بلندی بردارد. بر این اساس در شرایط تحریم و تهدید خارجی و معضلات انباشته شده داخلی، عقل سلیم حکم می کند منتخب ۱۴۰۰، نگرش، منش، مدیریت و روحیه‌ای چون سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی داشته باشد و مرد میدان مبارزه با کمبودها، فقر، فساد و تبعیض، حمایت از محرومان، رونق‌بخش کسب و کار، تولید و اشتغال و رشد علمی و فناوری کشور باشد، و خود وارسته و منزه از هر شائبه و شبهه‌ای در امور مالی و غیر آن باشد تا مردم دچار سردرگمی نشوند و با امید به "فردایی بهتر" با طیب خاطر در انتخابات شرکت و به او رای دهند.

با توجه به فرصت کم باقی مانده تا انتخابات و نهایی نشدن ساز و کار واحد نیروهای انقلاب و اصولگرا برای رسیدن به وحدت جهت تعیین کاندیدای نهایی و دشوار بودن شناساندن چهره های جدید به دلیل شرایط کرونایی و عدم تشکیل اجتماعات و سفرهای استانی و تبلیغی، به نظر می رسد تنها گزینه شناخته شده‌ای که مورد وفاق تمامی نیروهای انقلاب است و نیازی به تبلیغ و معرفی ندارد و امکان طرح دیدگاههای خود را دارد و طعم خدمات و نتایج زحمات او را اقشار مختلف چشیده اند، "آیت الله سید ابراهیم رئیسی" است. آیت‌الله رئیسی در کسوت ریاست جمهوری با همدلی، همیاری و هماهنگی مجلس، قوه قضائیه و دیگر نهادها و سازمانها و ایجاد انسجام در کشور و نیز بهره گیری از عناصر متخصص، باکفایت، انقلابی، ساده زیست و مردمی می‌تواند کشور را از شرایط سخت کنونی نجات دهد و نشاط و عزت را به ایران اسلامی برگرداند.

شاید گفته شود آقای دکتر رئیسی اقدامات خوبی را در دستگاه قضایی شروع کرده و لازم است همانجا به خدمت خالصانه خود بر علیه اجحاف و بی عدالتی و عملیاتی کردن سند تحول قضایی ادامه دهد، پاسخ این است که با ریل گذاری مناسبِ صورت گرفته و جایگزینی عالمی مجتهد و مجاهد توسط مقام معظم رهبری، مسیر اصلاح در قوه و برخورد با قانون شکنان و مجرمان به خوبی ادامه خواهد یافت و از این جهت جای نگرانی نیست.

آیت الله رئیسی با انتخاب تیمی توانمند، دلسوز، خادم ملت، حامی محرومان، فسادستیز و عدالت گستر می تواند پایان‌ بخش بسیاری از نابسامانی‌ها، کم کاریها، سوء استفاده‌ها و سالم سازی قوه مجریه باشد و با تقویت وضع اقتصادی جامعه ضمن گشایش در زندگی مردم، آثار فشارهای خارجی را به حداقل برساند و در عرصه بین المللی با اقتدار و عزت، روز به روز بر اعتبار و جایگاه جمهوری اسلامی بیفزاید.

این جمع‌بندی حاصل بررسی‌های گسترده میدانی و هم‌اندیشی فراوان نخبگانی است و ما ضمن احترام به تک تک کاندیداهای جبهه انقلاب، این پیشنهاد را راه برون رفت از اوضاع اسفبار کنونی و مواجهه با عوامفریبی غربگرایان می‌دانیم. بدون تردید با شخصیت محبوب و مقتدر دکتر سید ابراهیم رئیسی امکان بهره‌گیری از همه کاندیداها و عناصر فعال، انقلابی، فداکار و جهادی در مجموعه وسیع دولت وجود دارد و قرار نیست قوه مجریه در چنبره‌ تنگ نظری طیفی خاص و محدود قرار گیرد.

از تمامی احزاب، تشکل ها و نیروهایی که دغدغه آینده نظام را دارند و دل در گرو بهبود شرایط، آبادانی و پیشرفت کشور بسته‌اند انتظار داریم از این ایده‌ کم هزینه و پر منفعت حمایت کنند تا آیت‌الله رئیسی متقاعد شود که ورود در انتخابات یک مطالبه عمومی برای انجام یک رسالت تاریخی و سرنوشت‌ساز است.»

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید