امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275687
۴۷۲
۱
۰
نسخه چاپی

رئیسی: نباید کارخانه قند یاسوج تعطیل می‌شد

رئیس قوه قضاییه در بازدید از کارخانه قند یاسوج گفت: نباید کارخانه تعطیل می‌شد و چند سال تعطیلی این کارخانه قابل توجیه نیست

رئیسی: نباید کارخانه قند یاسوج تعطیل می‌شد

رئیس قوه قضائیه: مسئولان بانک تجارت در رابطه با کارخانه قند یاسوج مایه بگذارند

رئیس قوه قضاییه در بازدید از کارخانه قند یاسوج گفت: نباید کارخانه تعطیل می‌شد و چند سال تعطیلی این کارخانه قابل توجیه نیست.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی روز شنبه دوم اسفند ماه در بازدید از کارخانه قند یاسوج افزود: با همکاری مسئولان محلی و دادگستری استان معامله واگذاری کارخانه قند یاسوج ابطال و پلمب این کارخانه شکسته شد.

وی افزود: ان‌شاءالله با همکاری استاندار امام و امام جمعه شهریار چرخ های این کارخانه به حرکت در می آیند تا علاوه بر ۳۰۰ نفر هزار نفر بتواند مشغول به کار شوند. این کارخانه ۴۲ هکتاری به ناحق و ناروا تعطیل شد. این کارخانه با ده‌ها خانه سازمانی و امکانات نیاز به تعطیلی نبود. ان‌شاءالله ظرف مدت کوتاه چرخ کارخانه قند یاسوج به حرکت در می آید.

رئیسی اظهار کرد: در یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد کسانی هستند که بتوانند کار کنند و اهل اقدام و عمل باشند و از این دست افراد کم نداریم. کارخانه قند یاسوج باید از این وضعیت نجات پیدا کند و موانع آن را در سطح استان و کشور پیگیری خواهیم کرد. با وضعیت بیکاری که باید کارهای جدیدی صورت گیرد این کارخانه نباید تعطیل می شد.

وی عنوان کرد: مسئولان بانک تجارت در رابطه با این کارخانه مایه بگذارند و چرخ‌های کارخانه را راه بیندازند و در سال جهش تولید مانع جهش تولید می شوند. سرمایه گذاری کارآفرین باید تولید و اشتغال را فعال کند و تنها دنبال سودجویی و منافع خود نباشد . نباید اجازه این‌کار را داد و رسانه‌ها نیز می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

طلایی به نمایندگی از کارگران کارخانه قند یاسوج  نیز گفت: همه ۳۰۰ کارگران این کارخانه از سال ۹۵ تاکنون از کار بیکار شدند. کارگران ۲۹ سال سابقه داشتند. همکارانی داشتیم که به علت تعطیلی این کارخانه دق کردند، یکی دیگر از همکارانم که بیکار شده بود و برای تامین معیشت خود و خانواده جهت ماهی گیری رفته بود تصادف کرد و با خانواده اش جان باختند. دفترچه بیمه نداریم، بچه هایمان از تحصیل بازمانده اند.

وی در پایان گفت: هشت ماه از ابطال معامله و واگذاری کارخانه هنوز ما دعوت به کار نشده ایم. با ۱۳.۶ درصد این کارخانه سهام کارگران است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید