امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276747
۳۹۲
۱
۰
نسخه چاپی

رئیسی: نمی‌توان بازار را دستوری و با نشستن در اتاق اداره کرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم با انتقاد از مدیریت دستوری گفت: نمی‌توان بازار را دستوری و با نشستن در اتاق اداره کرد. من مدیر میدانی هستم که در همه سفرهای استانی خود ابتدا با تولیدکنندگان دیدار کردم همه کشور باید متاثر از شعار تولید باشد و این مساله برای همه دستگاه‌ها اولویت شود

رئیسی: نمی‌توان بازار را دستوری و با نشستن در اتاق اداره کرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم اظهار داشت: برای جلوگیری از اینکه یک روز جوجه‌کشی انجام شود و یک روز دیگر صف مرغ تشکیل شود نیاز به مدیریت درست دارد. اگر مدیریت درست وجود داشته باشد امکانات کشور به شکلی است که امکان حل مشکلات وجود دارد اما قبل از هر چیز باید برای تصمیم‌گیری‌ها نگاه به مردم داشت.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رییسی در نشست امروز با فعالین بخش خصوصی اظهار کرد: دیدگاه و نظرات شما نسبت به اقتصاد برای هر دولتی موثر خواهد بود چراکه میداندار فعالیت‌های اقتصادی هستید. پیشرفت اقتصادی یکی از مهمترین مسایل کشور است و برای حل مشکلات باید سه مرحله شناخت مساله، شناخت راه‌حل و تعیین اولویت و میدان‌داری در عمل را پیش گرفت. در اتاق دربسته و جلسه گذاشتن به نتیجه نمی‌رسیم و باید با همراهی و همکاری کسانی که در میدان حضور دارند پیش رفت.

وی افزود: ما ایرانی قوی‌ می‌خواهیم که برای آن زمینه و بستر ذخایر مالی و معنوی و همچنین نیروی انسانی کارآمد و دلسوز داریم. حلقه مفقود در این میان یک مدیریت قوی کارآمد و جهادی است که بتواند این امکانات را به قوتی برای اقتصاد تبدیل کند.

رییسی تصریح کرد: برای داشتن اقتصاد قوی باید تیم اقتصادی دولت قوی و هماهنگ باشد باید کارشناسی قوی و تخصصی در این حوزه انجام شود تصمیمات خلق الساعه اقتصاد کشور، بازار، عرضه و تولید و .... را دچار مشکل می‌کند. ثبات در مسایل اقتصادی بسیار مهم است ، ثبات اقتصادی نیاز به ثبات در تصمیم‌گیری دارد تا هر روز تولید، صادرات، واردات و تعاون دچار مشکل نشوند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم با انتقاد از مدیریت دستوری گفت: نمی‌توان بازار را دستوری و با نشستن در اتاق اداره کرد. من مدیر میدانی هستم که در همه سفرهای استانی خود ابتدا با تولیدکنندگان دیدار کردم همه کشور باید متاثر از شعار تولید باشد و این مساله برای همه دستگاه‌ها اولویت شود.

وی در مورد خصوصی‌سازی بیان کرد: اصل 44 باید به عنوان یک اصل اجرا شود دولت متصدی خوبی نیست و امور باید به بخش خصوصی داده شود البته بخش خصوصی واقعی نه خصولتی که متعلق به نهادهای عمومی باشد. اشکالات در واگذاری‌ها به صورت مصداقی است اما اصل خصوصی‌سازی باید ادامه پیدا کند. وظیفه دولت هدایت و نظارت است اگر صدور مجوزها بخش خصوصی را کند می‌کند باید در همه آنها تجدید نظر کرد تنظیم‌گری لازم است اما نباید به کند شدن بخش خصوصی بیانجامد.

رییسی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه زمانی در ارز به بازار پاشیده شود و زمانی دیگر اعلام شود که ذخایر ارزی در حال اتمام است هر دو غلط است بازار باید در تصمیم‌گیری‌ها دخیل باشد تا بتواند این تصمیم‌گیری‌ها اجرا شود ارتباط صنعت، دانشگاه و بازار اهمیت بالایی دارد.

وی با اشاره به اهمیت دیپلماسی گفت: ارتباط بین اقتصاد و دیپلماسی مساله مهمی است یکی از وظایف مهم دیپلماسی ایجاد بازار هدف است. ما 15 کشور همسایه داریم و با عموم کشورهای منطقه می‌توانیم ارتباط ایجاد کنیم، این ارتباط هم وظیفه اتاق بازرگانی و هم دستگاه دیپلماسی است.

وی افزود: برای جلوگیری از اینکه یک روز جوجه‌کشی انجام شود و یک روز دیگر صف مرغ تشکیل شود نیاز به مدیریت درست دارد. اگر مدیریت درست وجود داشته باشد امکانات کشور به شکلی است که امکان حل مشکلات وجود دارد اما قبل از هر چیز باید برای تصمیم‌گیری‌ها نگاه به مردم داشت.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم اجرای قوانین مربوط به تعاونی‌ها اظهار کرد: بخش تعاون قوانینی دارد اما چرا اجرا نمی‌شود ما حتما این قوانین را اجرا می‌کنیم. سند توسعه تعاون مصوب و موجود است و باید مورد توجه قرار داده شود. یکی از ظرفیت‌ها برای اصل 44 تعاونی‌ها هستند که می‌توانند در تامین و توزیع کالا موثر عمل کنند. همچنین قانون بهبود فضای کسب و کار اجرا نشده است.

وی اضافه کرد: کشور ما کشور انتخابات و مراجعه به رای مردم است اگر کارها بر اساس قانون‌مداری نباشد دچار مشکل خواهد شد. قانون‌مداری یک اصل است و ما حتما قانون بهبود فضای کسب و کار را اجرا می‌کنیم.

رییسی در پایان تصریح کرد: ما به تعامل با همه دنیا برای اقتصاد باور داریم اما کشورهای منطقه در اولویت ما هستند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایلنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید