امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276653
۵۸۸۸۶
۶۵
۷
نسخه چاپی

تجویز دروغین: ردپای انواع تقلب در تست های اعتیاد

تقلب در تست اعتیاد در بین افراد بسیار سخن گفته می شود و برای انجام این کار از روش های مختلفی نام برده می شود. این ترفند ها از انجام کارها و خوردن چیزهایی است که به گفته عوام مردم تاثییر در پاسخ آزمایش عدم مصرف مواد مخدر شخص دارد.

راه های منفی شدن تست اعتیاد

تقلب در تست اعتیاد

تست اعتیاد از جمله آزمایش‌های مهمی است که افراد برای ازدواج، استخدام، مهاجرت و ... باید آن را انجام دهند. کسانی که مواد مخدر مصرف می‌کنند همواره به دنبال منفی کردن جواب آزمایش خود هستند. بروز خطا در تمامی آزمایش‌ها امکان پذیر است و روش‌های مختلفی وجود دارد که فرد در صورتی که از آن‌ها استفاده نماید، می‌تواند جواب تستش را منفی کند.

  منفی شدن تست اعتیاد نشان دهنده عدم اعتیاد فرد نیست. از آنجایی که تمامی آزمایشات دارای خطا هستند، با استفاده از راه‌های مختلفی می‌توان جواب اعتیاد را منفی کرد. اغلب افراد سوء مصرف کننده مواد مخدر از این روش‌ها آگاهی دارند. بسیاری از خانواده‌ها در زمان ازدواج تنها به نتیجه تست اعتیاد بسنده می‌کنند در صورتی که در بسیاری از موارد تست اعتیاد به مواد مخدر در مراحل ازدواج منفی بوده، اما فرد از قبل اعتیاد به مواد مخدر را داشته است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های انجام آزمایش هم دقیق تر و حساس تر شده اند و نسبت به گذشته بسیار دقت بالاتری داشته و سریع تر نیز عمل می کنند. کارشناسان آزمایشگاه های صادر کننده گواهی عدم اعتیاد نیز با گذشت زمان و مراجعه افراد مختلف متعدد با روش هایی که اشخاص با آن سعی به تقلب در آزمایش اعتیاد می کنند آشنا شده و به سادگی متوجه این موضوع می شوند.

امروزه نیز مقررات و کنترل های سفت و سختی در آزمایشگاه های صادر کننده گواهی عدم اعتیاد وجود دارد که تا حد بسیار زیادی از تقلب و منفی کردن تست اعتیاد جلوگیری کند و همچنین وجود کیت هایی تحت عنوان کیت تشخیص تقلب در نمونه ادراری وجود دارد که به بررسی تقلب های احتمالی که ممکن است در تست اعتیاد صورت بگیرد می پردازد.

مواد مخدر پس از مصرف ابتدا وارد خون می شود و سپس بسته به نوع مواد و میزان مصرف از 6 ساعت تا 3 روز در خون قابل تشخیص است و بعد از آن وارد سایر اعضای بدن می شود. به همین دلیل آزمایش خون اعتیاد معتبرتر است ولی به دلیل ماندگاری پایین آن و نیاز به تجهیزات، دستگاه های پیشرفته و کارشناسان خبره، کمتر استفاده می شود. برخی افراد برای این بازه زمانی از اصطلاح “زمان ردیابی مواد مخدر در خون” استفاده می کنند.

عوامل مؤثر در میزان ماندگاری مواد مخدر در بدن

به طور کلی باقی ماندن مواد مخدر در بدن به چند عامل مهم زیر بستگی دارد:

میزان مصرف

مسلما هر چه میزان دوز مصرفی ماده مخدر بیشتر باشد مدت زمان بیشتری در بدن باقی می ماند.

مدت زمان مصرف

برای افرادی که به تازگی به مصرف مواد اعتیاد آور رو آورده اند مدت زمان ماندگاری ماده مخدر در بدنشان نسبت به افرادی که مدت زمان بیشتری مصرف کرده اند کمتر است.

سن

هر چه سن فرد مصرف کننده مواد اعتیاد آور بیشتر باشد ماندگاری در بدنشان بیشتر است و ماندگاری مواد مخدر در بدن افراد جوان تر نسبت به افراد مسن کمتر است.

وزن و سایز بدن

هر چه افراد وزن و سایز بدنشان بیشتر باشد به دلیل وجود توده های چربی و حل شدن مواد مخدر در آنها، ماندگاری مواد مخدر در بدنشان بیشتر است. بدین ترتیب برای افراد لاغر یا افرادی که وزن متعادل تری دارند ماندگاری مواد مخدر در بدنشان کمتر و برای افراد چاق دارای اضافه وزن بیشتر است.

متابولیسم (سوخت و ساز) طبیعی بدن

متابولیسم بدن هر فرد بسته به ژنتیکش متفاوت است. هر چه افراد متابولیسم بدنشان بیشتر باشد ماندگاری مواد مخدر در بدنشان کمتر است و برعکس هرچه سوخت و ساز بدن کمتر باشد ماندگاری مواد مخدر بیشتر است.

مصرف داروهای دیگر در زمان مصرف

مصرف برخی داروها در حین استفاده از مواد مخدر ممکن است مدت زمان ماندگاری ماده مخدر را در بدن افزایش دهد.

نوع تغذیه

به طور کلی تغذیه مناسب که حاوی میوه های سالم و تازه باشد و همچنین نوشیدن آب به میزان زیاد در کم شدن ماندگاری مواد مخدر در بدن موثر است.

سلامت عمومی بدن

ممکن است برای افرادی که دارای بیماری های زمینه ای، قلبی، کلیوی و گوارشی هستند مدت زمان ماندگای مواد مخدر در بدنشان بیشتر باشد. پس هر چه افراد از نظر جسمی سالم تر باشند مدت زمان ماندگاری مواد مخدر در بدنشان نیز کمتر خواهد شد.

فعالیت جسمی و ورزشی

فعالیت جسمی و ورزش کردن سبب افزایش متابولیسم بدن و کاهش ذخیره چربی اضافی می گردد که در این دو مورد به کاهش ماندگاری مواد مخدر در بدن منجر می شود.

نوع مواد مصرفی

نوع موادی که فرد مصرف می کند نیز در ماندگاری آن در بدن بسیار موثر است. ممکن است برخی مواد اعتیاد آور نسبت به برخی دیگر از آنها ماندگاری بیشتری داشته باشد.

منفی شدن تست اعتیاد

راه های اصلی منفی شدن تست اعتیاد

اگر بخواهیم منفی شدن آزمایش اعتیاد را به چند روش کلی تقسیم کنیم می توانیم پاسخ را در چند گروه مختلف بگنجانیم تا بوسیله آن بهتر بتوانیم شیوه های تقلب در آزمایش عدم اعتیاد را معرفی و بررسی کنیم.

• منفی کردن آزمایش اعتیاد با قطع مصرف

• تقلب در آزمایش اعتیاد با اختلال در نمونه ادرار

• تقلب در تست اعتیاد با خوراکی ها

• تقلب در تست اعتیاد با دارو

منفی شدن تست اعتیاد با قطع مصرف

یکی از مهم ترین و کم هزینه ترین راه ها برای منفی کردن تست اعتیاد، عدم مصرف و یا قطع مصرف هر ماده مخدری می باشد. این یک واقعیت ساده و شفاف می باشد که با ترک مصرف مواد سطح آن در بدن کمتر می شود و پس از گذشت مدتی به طور کامل از بدن فرد خارج گشته و جواب تست وی بدون تشخیص ماده مخدر می گردد.

در واقع شخص با کنار گذاشتن استفاده هر نوع ماده مخدر یا دارو می تواند به این امید باشد که در عرض مدت زمانی اثرات آن از بدن وی خارج شده و روش های آزمایشگاهی که اغلب تا چند روز مصرف ماده مخدر را تشخیص می دهند وی را عاری وجود ماده مخدر نشان دهند که این خود بسیار راه بدون تخلفی محسوب می شود.

البته باید در این مورد حساسیت خاصی لحاظ شود چون هر ماده مخدر یا دارو بسته به نوع عملکرد و ترکیبات شیمیایی داخل خود مدت زمان متفاوتی داخل بدن انسان باقی خواهد ماند.

امکان دارد برای منفی کردن آزمایش اعتیاد حشیش مدت زمان بسیار بیشتری از عدم مصرف توسط فرد باید گذشته باشد نسبت به ماده ای مخدر دیگری همانند تریاک.

تقلب در آزمایش اعتیاد با اختلال در نمونه

این خیلی راه ساده و راحتی است که نمونه ادرار خود را با نمونه فرد دیگری که مصرف مواد مخدر نداشته جابجا کنیم.

ادرار فرد سالم را با خود به آزمایشگاه برده و آن را در ظرف نمونه تخلیه کرده و تحویل پرسنل آزمایشگاه داده و با خیال راحت به خانه یا محل کار خود بر می گردیم. اما واقعا به همین سادگی است؟

ساده ترین راه برای تشخیص این امر کنترل دمای حرارت ادرار داخل نمونه است. بدن انسان با 37 درجه دمای گرمی دارد و کافی است به ظرف نمونه دست بزنیم و سردی آن خود بیانگر این امر است که ادرار در همان لحظه تخلیه نگشته است.

از طرف دیگر ادرار مانده با ادرار تازه تخلیه شده علامت های آزمایشگاهی مختلفی دارد که بوسیله تست های تشخیص ادرار می توان به سادگی آن را تشخیص داد.

تقلب در تست اعتیاد با خوراکی ها

خوردن بعضی خوراکی ها اطراف ما سبب می شود تا آزمایش اعتیاد منفی شود .البته نباید خیلی به تاثیر سریع این روش دلتان را خوش کنید.

یکی از راه هایی که موجب می شود جواب آزمایش اعتیاد مصرف کنندگان مواد منفی گردد نوشیدن و مصرف آب زیاد است. خوردن آب قبل از کیت تست اعتیاد البته به صورت تدریجی و حداقل یک هفته قبل از انجام آزمون اعتیاد می تواند باعث دور زدن تست اعتیاد به خصوص منفی شدن تست اعتیاد ادرار می باشد.

این راه بیشتر برای مصرف کنندگان دوزهای پایین و یا افرادی که بصورت تفننی و گه گداری سمت مصرف مواد می روند قابل انجام است.

در این مورد ملاحظه در مورد نوع ماده هم باید صورت گیرد چون اصولا بعضی مواد ماندگاری بالایی دارند حتی اگر مصرف آن محدود باشد. برای مثال منفی کردن تست اعتیاد متادون با این روش به سادگی امکان پذیر نمی باشد هر چند مصرف این ماده محدود و کم باشد چون دفع این ماده به سادگی با رقیق سازی مورد اطمینان نیست.

دیگر خوراکی هایی که به این کار کمک می کند مانند هندوانه، زغال اخته، انگور، چای سرد، سرکه، سبزیجات و غیره همگی می تواند با افزایش حجم ادرار و همین طور مواد ادرار آور داخلشان سهمی در خروج داروها و مواد مخدر از بدن داشته باشد.

یادتان نرود که این امر باید در مدت زمان طولانی و بصورت پیوسته صورت گیرد و با انجام یک روز و مصرف میزان زیادی از این خوراکی ها قطعا پاسخ درستی دریافت خواهید کرد.

تاثیر ورزش در منفی کردن تست اعتیاد

ورزش کردن سوخت و ساز بدن را بالا برده و موجب آب شدن چربی های بدن می گردد. داروهای مخدر و مواد در بافت های چربی افراد ذخیره شده و از طریق کلیه ها دفع می گردد. بنابراین افرادی که لاغر تر هستند یا ورزش می کنند زودتر این مواد از بدن آنها خارج خواهد شد.

خوب باید بدانید که انجام ورزش نیز در چند روز قبل از انجام تست تاثییر قابل توجهی نخواهد داشت و به نتیجه ای نخواهید رسید. اگر می خواهید آزمایش تان منفی باشد باید بصورت مرتب ورزش کنید و از مصرف مواد مخدر خودداری کنید.

تاثییر سونا در منفی شدن آزمایش اعتیاد

سونا یکی از راه های بسیار موثر برای سم زدایی و خروج مواد مخدر و دارو ها از بدن می باشد. سونا می تواند با افزایش دمای بدن فرد، به تعرق بیشتر و دفع مواد سمی از بدن انسان کمک بسزایی کند.

استفاده از سونا و استخر زمانیکه با ورزش و مصرف آب و مایعات زیاد همراه شود کارایی زیادی دارد. از جمله افرادی که برای منفی شدن تست اعتیاد متادون از سونا بصورت مکرر استفاده کردند تاثییر آن را بسیار بیشتر از روش های دیگر عنوان نمودند.

تقلب در تست اعتیاد با دارو

تقلب در تست اعتیاد با داروهای مختلف نیز بسیار موضوع مطرحی می باشد. اما بسیاری از این داروهایی که عنوان شده اند تا چه میزان می تواند در رسیدن به هدف مصرف کننده مواد مخدر برای پنهان کردن آن در آزمایش موثر باشد ؟

مصرف دارو هایی به اسم B و M و همینطور داروهای ضد بارداری و قرص های جلوگیری اورژانسی و همچنین جوهر لیمو و جوش شیرین برای اینکه ادرار فرد عاری از هرگونه مواد مخدر باشد بسیار شایع و مورد بحث است.

در مقطع زمانی تبلیغات فراوانی از طریق پیامک مبنی بر منفی شدن تست اعتیاد در ۷ روز توسط داروی B ارسال شد و پس از تحقیق فراوان دریافتند که این دارو هر چند به سم زدایی بدن کمک می کند اما در صورت مصرف خودسرانه موجب وابستگی سخت تری می گردد. در واقع این قرص تنها شخص را در برابر خماری نگهداری می کند تا ماده دیگر از بدن وی بصورت کامل خارج شده و آزمایش آن منفی شود.

برای مثال فرض کنید فردی مصرف کننده تریاک می باشد و می خواهد از ترفند های منفی شدن آزمایش تریاک بوسیله داروی b استفاده کند. با خوردن این قرص که مسکن قوی است دیگر تریاک مصرف نکرده و پس از مدت ۷ تا ۱۰ روز کیت تست تریاک وی منفی می شود اما در حقیقت اعتیاد وی به ماده جدیدی شروع شده و ادامه دارد.

تقلب در آزمایش اعتیاد ازدواج

آزمایش اعتیاد ازدواج از جمله استعلامات درخواستی دفترخانه برای انجام عقد رسمی می باشد. البته این آزمایش در کنار آزمایش خون تشخیص بیماری و کم خونی از آزمایشگاه درخواست می شود.

مصرف کنندگان مواد مخدر در این وقعیت به فکر تقلب در آزمایش ازدواج می افتند و سعی بر دور زدن آن می کنند. اما در واقع برای انجام این آزمایش مقررات سخت تری برای افراد لحاظ می گردد و کنترل های بیشتری در آزمایشگاه صورت می گیرد.

تقلب در تست اعتیاد ازدواج با توجه به حساسیت موضوع و بحث تشکیل زندگی جدید در صورتی که به میزان کوچکی شبه بر انگیز باشد توسط آزمایشگاه مجدد در یک فاصله زمانی نمونه گیری شده و حتی نمونه ها امکان دارد برای بررسی بیشتر به روش tlc یا همان تفکیک نمونه مورد بررسی کاملتری قرار گیرد.

برخی از خانواده ها مخصوصا دختر ها با توجه به نگرانی قبل از حضور در آزمایشگاه زوجین از ترس تقلب فرد بصورت پنهانی درخواست بررسی و موشکافی نمونه را از آزمایشگاه دارند.

منفی شدن کیت تست بزاق

بزاق به عنوان یک ماده دفع شده از بدن یکی از عناصر مورد نمونه گیری برای انجام آزمایش اعتیاد است البته این روش کمتر مورد استفاده قرار گرفته اما در مواقع خاص در شرایطی که نمونه گیری مقداری با سختی همراه است این روش بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای دور زدن تست اعتیاد بزاق راه های فراوانی گفته شده است.

اگر به فکر دور زدن تست اعتیاد بزاق دهان هستید شاید یکی از این راه ها پاسخ گوی شما باشد اما به طور کلی نمی توان در مورد تایید آن نظر داد. گزارش هایی مبنی بر منفی شدن تست اعتیاد بزاق فرد با آسپرین که نوعی قرص معروف و مشهور است شده است. افرادی گفته اند اگر قبل از انجام کیت تست بزاقی از قرص اسپرین استفاده کردند پاسخ منفی را دریافت نمودند.

دهانشویه نیز که حاوی مواد ضدعفونی کننده است در از بین بردن اثر مواد بی تاثییر نمی باشد و البته گوشت قرمز که حاوی پروتئین زیادی است و می تواند کریتینین بدن را به سطوح عادی بازگرداند وشاید بتواند باعث گرفتن پاسخ منفی بر روی کیت تست بزاقی باشد و البته اینکه این روش ها همگی در گذشته و با برند های مختلفی صورت گرفته و قطعا در شرایط جدید و مکانیزم های جدید ممکن است یاسخ صحیحی از آنها دریافت نشود.

تست اعتیاد

توصیه های متقلبانه که باعث منفی شدن تست اعتیاد می شوند

1. ویتامین ب کمپلکس

آب و مواد آور می تواند باعث شفاف شدن کم رنگ ادرار شما شود و به همین دلیل بیشتر به نمونه آزمایش شما شک می کنند. برای رفع این مشکل (کم رنگ بودن ادرار) 2 ساعت قبل از آزمایش یک واحد 100 میلی گرمی ویتامین ب کمپلکس استفاده کنید. ویتامین ب کمپلکس میتواند باعث زرد رنگ شدن ادرار شود.

2. پرهیز از نوشیدنی های الکلی

به مدت حداقل یک ماه قبل از زمان آزمایش اعتیاد باید از مصرف مشروبات الکلی بپرهیزید. اینکار به منفی شدن آزمایش ادرار کمک می کند.

3. سرکه سیب

سرکه سیب علیرغم مزه بدی که دارد، میتواند نتایج بسیار خوبی را برایتان به ایجاد کند. برای اینکه این روش جواب دهی داشته باشد، باید حداقل به مدت 7 روز قبل از موعد آزمایش تان سرکه سیب مصرف کنید. پس از مصرف سرکه سیب، حتما مقدار زیادی آب بنوشید. اگر اینکار را به درستی، به شکل منظم و حداقل به مدت 7 روز انجام دهید، شانس منفی شدن آزمایش تان خیلی بیشتر خواهد شد.

4. میوه

میوه هایی همچون سیب، هندوانه، توت و انگور دارای مقدار آب بیشتری هستند که همین امر موجب می شود تا این میوه ها خاصیت ادرارآوری داشته باشند. تکرر ادرار نیز به معنای دفع مواد سمی از بدن است.

5. سبزیجات

هویج، کلم و گوجه فرنگی دارای آب زیادی هستند. از این سبزیجات بصورت مرتب استفاده کنید. خوردن این مواد غذایی به شما کمک زیادی می کند که با سرعت زیادی مواد سمی را از بدن خود خارج کنید.

6. افزایش مصرف فیبر غذایی

فیبر غذایی عملکردی مثل یک کاتالیزور داشته و همچنین می تواند متابولیسم را نیز افزایش دهد. افزایش مصرف فیبر غذایی به دفع راحت تر مدفوع نیز کمک می کند. با دفع مدفوع، مقدار زیادی چربی نیز از بدن خارج می شود.

7. ادرار مصنوعی

توجه! ادرار مصنوعی قابل تشخیص است و اگر مشخص شود که از چنین ماده ای استفاده کردید، مجازات فراوانی در انتظار شما خواهد بود.

8. رقیق کردن نمونه

نمونه ادرار خود را می توانید با مقدار کمی آب رقیق کنید. این روش تاثیر گذاری چندانی ندارد اما اگر هیچ چاره دیگری ندارید، این روش تنها امید شما خواهد بود.

9. سرخاب کولی

پودر سرخاب کولی را تهیه کرده و از آن چایی درست کنید. باید روزی چند مرتبه از این نوشیدنی استفاده کنید.

10. بابا آدم

مقداری ریشه بابا آدم تهیه کرده، آن را شکسته و شهدش خارج کنید. سپس کمی آب جوشانده، ریشه ها را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. وقتی که خنک شد، دمنوش خود را میل کنید. اگر می خواهید این روش کارایی مناسبی داشته باشد باید حداقل روزی 2 مرتبه از آن استفاده کنید.

11. شبدر قرمز

چند عدد شبدر قرمز تهیه کرده و آن ها را رنده کنید. کمی آب را در یک ظرف بجوش آورده و شبدر ها را در آن بریزید. اجازه دهید که شبدر به مدت چند دقیقه دم بکشد. این دمنوش را باید روزانه 3 تا 4 مرتبه مصرف کنید.

12. قاصدک

از زمان های دور از قاصدک در طب سنتی برای درمان بیماری های زیادی استفاده می شده است. این گیاه دارویی به عنوان یک پاک کننده قوی عمل می کند. با جوشاندن برگ های قاصدک در آب جوش می توانید چای قاصدک درست کنید. این نوشیدنی را حداقل باید از 3 تا 4 هفته قبل از آزمایش خود بخورید تا نتیجه داشته باشد.

13. آبلیمو

شب، قبل از خواب یک سطل را پر از آب کرده و اجازه دهید که تا صبح بماند. روز بعد مقدار زیادی آبلیمو درون آب ریخته، مخلوط کرده و مو های خود را با آن بشویید.

توجه! این روش تنها برای افرادی که به ندرت کوکائین و ماریجوانا مصرف می کنند مناسب است.

14. شامپو رزماری

مقداری برگ خشک شده رزماری را روغن دانه انار ترکیب کرده، در طرفی به مدت 3 ساعت به آن حرارت دهید تا روغن آن استخراج شود. اجازه دهید تا روغن استخراج شده در طول شب کاملا خنک شود. صبح روز بعد این روغن را روی پوست سر خود مالیده، سپس با آب بشویید. اینکار را می توانید هرچقدر که نیاز دارید انجام دهید.

15. نمک دریا

2 فنجان بیکربنات سدیم را با یک فنجان نمک دریا و یک فنجان سرکه سیب مخلوط کنید. به مدت 10 دقیقه مو های خود را در این مخلوط قوطه ور کرده و در انتها بشویید.

16. جوش شیرین

با استفاده از جوش شیرین و مقدار کمی آب یک خمیر درست کرده و آن را به مو های خود بمالید. سپس کمی سرکه سیب را با کمی آب رقیق کرده و مو های خود را با آن بشویید.

17. مو های خود را بتراشید

مو های سر و تمامی قسمت های بدن خود را بتراشید. با اینکار بهانه خوبی دارید تا درخواست نوع تست دیگری داشته باشید.

18. آسپرین

چند ساعت قبل از زمان آزمایش، چند عدد قرص آسپرین بخورید. اینکار ممکن است که بتواند اثرات مواد مخدر موجود در بدن تان را بپوشاند و به منفی شدن آزمایش تان کمک کند.

19. دهانشویه

یک دهانشویه ضد عفونی کننده تهیه کنید و حداقل نیم ساعت قبل از آزمایش قرقره کنید.

20. گوشت قرمز

مصرف گوشت قرمز بدلیل اینکه پروتئین زیادی دارد و می تواند به کریتینین بدن را به سطوح عادی بازگرداند می تواند باعث منفی شدن تست اعتیاد تان بشود.

۷ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید