امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284257
۲۴۷
۱
۰
نسخه چاپی

راهکارهایی برای روشن‌ تر کردن خانه‌ های کوچک

راهکارهایی برای روشن‌ تر کردن خانه‌ های کوچک

نورپردازی خانه‌های کوچک امروزی که معمولا از نور کافی هم برخوردار نیستند، یک کار چالش برانگیز است. با این وجود نورپردازی صحیح و مناسب نه تنها نور کافی منزل شما را فراهم می‌کند، بلکه باعث بزرگ‌تر دیده شدن خانه شما نیز می‌شود.

نورپردازی خانه‌های کوچک

گاهی با بعضی تغییرات کوچک، نه تنها تحول عظیمی در منزل شما رخ می‌دهد، بلکه حتی ممکن است چهره خانه شما را نیز کاملا تغییر دهد. گاهی حتی بهتر است به جای صرف کردن انرژی برای چیدمان وسایل و خرید وسایل غیر ضروری، با چند راهکار ساده و نورپردازی مناسب، فضای منزل نقلی خود را زیباتر و جذاب‌تر نشان دهید. صنعت مد و دکوراسیون برای برطرف کردن این چالش، راهکارهای ساده و جالبی ارائه داده است.

چراغ‌های خطی را در دکور منزل خود استفاده کنید

چراغ‌های آویز خطی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به یک منبع الکتریسیته و چندین لامپ متصل است. این نورپردازی برای خانه‌های نقلی بسیار مناسب و محبوب است. در فضای مشخصی از منزل که بیشترین نیاز به نور را دارد، با این روش روشن خواهد شد.

استفاده بیشتر از نور طبیعی

یکی از راه‌های مناسب برای نورپردازی خانه‌های کوچک، استفاده بیشتر از نور طبیعی با از بین بردن دیوارهای غیر ضروری است. همچنین برای این کار می‌توانید از پارتیشن یا دیوارهای شیشه‌ای به جای تیغه‌های گچی در منزل استفاده کنید.

هرگز از چراغ‌های آویز بزرگ استفاده نکنید

استفاده از وسایل روشنایی کوچک، یکی از ترفندهای هوشمندانه در نورپردازی خانه‌های نقلی است. یک چراغ آویز بزرگ باعث می‌شود فضای اتاق کوچک، پر و شلوغ دیده شود. این در حالی است که لوسترها و چراغ‌های آویز کوچک می‌توانند بدون کاهش عملکرد در روشنایی، فضای خانه را بزرگ‌تر هم جلوه دهند.

نورپردازی خانه‌های کوچک

یادتان نرود از هالوژن‌های سقفی هم استفاده کنید

بهترین روش نورپردازی مناسب برای منازلی با سقف کوتاه، استفاده از هالوژن‌های سقفی است. این وسایل نه تنها منزل شما را کاملا روشن می‌کنند، بلکه حجم کمتری از فضای داخلی خانه را هم به خود اختصاص می‌دهند. برای رسیدن به این هدف، آن را با چراغ آویزهای تزئینی و آباژور رومیزی ترکیب کنید تا فضای اتاق متعادل و دلپذیرتر شود.

سقف‌های بلند آویزهای ساده را بیشتر منعکس می‌کنند

بسیاری از خانه‌های ویلایی امروزی نه تنها کوچک و نقلی هستند، بلکه سقف‌های بلندی دارند. با استفاده از آویزهای بلند ساده، نه تنها جلوه سقف‌های بلند را دو چندان می‌کنید، بلکه نورپردازی زیبای مینیمالیستی نیز در خانه خود دارید.

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید