امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274209
۵۵۸
۱
۰
نسخه چاپی
وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در جمع فعالان اقتصادی

رزم حسینی: امضاهای طلایی باید حذف شوند | وزارت صنعت بنگاه سیاسی نیست

رزم حسینی حذف امضاهای طلایی در وزارت صنعت، حذف مقررات زائد، کوچک‌سازی و چابک‌سازی وزارت صنعت را با همفکری و مشارکت بخش خصوصی و پشتیبانی مجلس از اهداف خود برشمرد

رزم حسینی: امضاهای طلایی باید حذف شوند | وزارت صنعت بنگاه سیاسی نیست

علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با حضور در جمع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به بیان دیدگاه های خود پرداخت و برنامه‌هایش برای اداره این وزارت‌خانه را تشریح کرد.

وزیر پیشنهاد صنعت، معدن و تجارت، مدیریت بازار، کوچک‌سازی و چابک‌سازی، ایجاد انسجام کامل در تعامل وزارت صنعت با نهادها و وزارتخانه‌های مرتبط، مشارکت با بخش خصوصی و بهره‌گیری از نظرات این بخش را به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های خود در ترکیب جدید وزارتخانه اعلام کرد.

رزم حسینی با تأکید بر اینکه شرایط اقتصادی کشور به‌واسطه اعمال تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در وضعیت سختی قرار دارد، گفت: در این شرایط ضروری است تا همه نهادها و تشکل‌های بخش خصوصی، دولت و همچنین مردم برای حل مشکلات هم‌فکری داشته باشند.

او خطاب به فعالان بخش‌خصوصی با بیان اینکه خود را از جنس شما می‌دانم، ادامه داد: در جلسه‌ای از مقام معظم رهبری در خصوص سخنان پیشین ایشان که فرموده بودند کارآفرینی عبادت است، سؤال پرسیدم که ایشان تأکید کردند، کارآفرینان از عابدین و مجاهدین هستند.»

رزم‌حسینی در ادامه به برنامه‌های ارائه‌شده به مجلس برای هدایت این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی، دو برنامه تقدیم مجلس شده است؛ اولین برنامه وزارت صنعت مبتنی بر اسناد بالادستی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که امکان اجرای آن در حال حاضر کمتر است؛ اما به این معنا نیست که برای تحقق این هدف تلاش نکنیم. برنامه دوم وزارت صنعت مردمی شدن اقتصاد، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است که در این هدف نقش بخش خصوصی بسیار پررنگ است.

رزم حسینی با اشاره به تجربه خود در تدوین کتاب «قوانین و مقررات مزاحم تولید و سرمایه‌گذاری» که با مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی صورت گرفته، اظهار کرد: در شرایط فعلی که معیشت مردم تحت تأثیر قرارگرفته است، ما به دنبال مدیریت بازار هستیم نه مداخله؛ باید سفره مردم را ارزان‌تر کنیم و در همین راستا، ما به دنبال مدیریت بازار مبتنی بر فراوانی کالا‌ها و قیمت تمام‌شده پایین هستیم که با هم‌اندیشی و مشارکت دولت و تشکل‌های بخش خصوصی محقق خواهد شد.

او ادامه داد: اگر توفیق خدمتگزاری در این سنگر را پیدا کنم باید بگویم در شرایط فعلی پذیرش این سمت ریسک بزرگی برای من بود و حتی پرریسک‌تر از حضور در سنگرهای دفاع مقدس است. لذا من برای پذیرش این سمت ایثار و فداکاری کردم و باید با کمک شما فعالان بخش خصوصی و مجلس در مقابل فشار حداکثری تلاش کنیم.

رزم‌حسینی همچنین تأکید کرد که مشکلات درون‌سازمانی که امروز فعالان اقتصادی در حوزه وزارت صنعت درگیر آن هستند، به دلیل عدم ثبات در مدیریت نمایان‌تر شده است. او در همین زمینه بر رفع بروکراسی اداری باهدف بزرگ‌تر شدن نقش مردم در اقتصاد تأکید کرد.

رزم حسینی همچنین حذف امضاهای طلایی در وزارت صنعت، حذف مقررات زائد، کوچک‌سازی و چابک‌سازی وزارت صنعت را با همفکری و مشارکت بخش خصوصی و پشتیبانی مجلس از دیگر اهداف خود برشمرد و گفت: وزارت صنعت بنگاه سیاسی نیست و در طول این مدت محدود از عمر دولت دوازدهم باید متمرکز شویم تا بتوانیم از ظرفیت خالی بنگاه‌ها نهایت استفاده را کرده و با احیای واحدهای تولیدی راکد زمینه جهش تولید را فراهم کنیم. شخصا شاهد بودم که چه تعداد از فعالان اقتصادی به‌واسطه صدور یک بخشنامه ورشکسته شدند. بنابراین نباید تنها به حرف اتکا کنیم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری انسجام کامل بین وزارت صنعت، اقتصاد، کشاورزی و بانک مرکزی خاطر نشان کرد: بخش عمده گرانی‌هایی که امروز شاهد آن هستیم به سیاست‌های پولی و بانکی و نحوه هدایت نقدینگی برمی‌گردد که امیدواریم با همکاری کامل با سایر وزرا و رئیس کل بانک مرکزی این مشکل حل شود.

او در پایان مجددا خاطرنشان کرد: در صورتی که توفیق خدمت را داشته باشم، تصمیم‌سازی در وزارت صنعت با خردورزی و مشارکت بخش خصوصی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس صورت خواهد گرفت و اطمینان می‌دهم که این اراده را دارم تا تصمیمات شجاعانه را اجرا کنم.

انتهای پیام

  • منبع
  • اتاق بازرگانی ایران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید