امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265493
۷۳۸۹
۱۶
۰
نسخه چاپی

سنت های غیر عادی و عجیب در جهان

در سراسر دنیا و در هر کشور و قبیله ای، آداب و رسومی است که برای اقوام دیگر دنیا عجیب و قابل تامل به نظر بیاید. امروز در این مطلب می خواهیم تا برخی از رسومی را برای شما بازگو کنیم که شاید همتایش در نقطه ی دیگری از جهان وجود نداشته باشد.

سنت های غیر عادی و عجیب در جهان

در بسیاری از کشورهای جهان رسومات و عادات عجیبی وجود دارد که گاه در نظر مردم دیگر کشورها غیرقابل باور و شگفت انگیز است اما در کشور میزبان این عادات و رسوم بسیار جدی و پذیرفته شده هستند.

رسومات عجیب در کشورها

کره جنوبی

در کره جنوبی بر اساس یک قانون نانوشته ممنوع است که اسمتان را با جوهر قرمز بنویسید! در کره از دوران کهن برایشان اینگونه رسم بوده است که اسامی مردگانشان را با جوهر و قلم قرمز می نوشته اند و به همین خاطر هم در دوره ی فعلی هم که از هر نظر سرآمد تکنولوژی محسوب می شوند، باز هم به این مسئله اعتقادی راسخ دارند که نباید نامشان را با جوهر قرمز بنویسند.

کره جنوبی

تایلند

در تایلند هم آداب و رسوم عجیب کم ندارند و در حقیقت انتخاب کردن هم از بین مجموعه ای عظیم و بزرگ از رسوم عجیب به نوعی می تواند عجیب باشد. یکی از رسوم عجیب این مردم این است که در بانکوک مردم از سراسر شهر گرد هم می آیند و یک فستیوال باشکوه و پر زرق و برق برای میمون ها ترتیب می دهند! در واقع پول بسیاری خرج می کنند تا برای میمون ها جشن بگیرند. تصور کنید میمون ها بر سر میزی پر از غذاها و میوه ها جمع شده اند و در حال غذا خوردن هستند و این جشن را هم برایشان با برنامه های بسیار زیاد ترتیب داده اند.

تایلند

ترکیه

در ترکیه رسمی هست که در آن باید شترها با یکدیگر کشتی بگیرند. در واقع باید اینگونه بگوییم که در ترکیه مردم از تماشای مبارزه شترهای نر بسیار هیجان زده می شوند. این نبرد بر عکس مبارزه ی خروس ها و گاوهای نر در اسپانیا که معمولا صحنه های گوش خراشی را رقم می زند، جراحتی در بر ندارد اما با این وجود از تماشاچیان خواسته می شود که از شترهای مبارز فاصله بگیرند و علتش هم این است که ممکن است در حین مبارزه، شترهای مبارز بزاق دهانشان را که بوی بسیار بدی هم دارد را بر روی تماشاچیان بیندازند.

ترکیه

چین

به سراغ کشور چین می رویم، در این کشور در ارتفاعات وولینگ، یکی از رسوم عروسی و مراسم ازدواج این است که عروس به مدت ۱ ماه تمام باید گریه کند! البته بسیاری از کسانی که به این رسم اعتراض دارند معتقدند که در این رسم و در این ۱ ماه عروس را کتک می زنند تا گریه اش قطع نشود وگرنه با هیچ علمی نمی توان کاری کرد که عروسی ۱ ماه تمام گریه کند.

چین

اندونزی

به اندونزی که برویم می بینیم که، در جزایر بالی یک مراسم عجیب و غریب وجود دارد که پیش از مراسم عروسی برای عروس و داماد انجام می شود. یکی از دندان های عروس و یکی از دندان ها داماد پر می شود. این کار برای این انجام می شود که نیروهای شیطانی و خصوصیت های اهریمنی همچون خشم، شهوت، عصبانیت، طمع و حسادت از جسم آن ها خارج شود.

اندونزی

هندوستان

در هندوستان در بعضی از مناطق آن برای آن که وفاداری آن ها به خداوند ثابت شود، برخی از قسمت های بدن خود از جمله زبان خود را سوراخ می کنند.

سنت های غیر عادی و عجیب در جهان

قبیله های آفریقایی و ویتنام

یکی از رسم و رسوم عجیب دنیا که بیشتر در تایلند و قبیله های آفریقایی و بخش هایی از ویتنام رواج دارد، فرهنگ حلقه انداختن دور گردن است.

با توجه به مشاهدات و تحقیقاتی که در این زمینه شده مشخص شده که این حلقه ها به شکل فنر، از سن ۲ سالگی دور گردن خانم ها انداخته می شود، بعد از مدتی این حلقه ها باعث دراز شدن گردن می شود، در واقع از نظر مردم این قبایل، دراز بودن بیش از اندازه ی گردن یکی از نشانه های زیبایی است. اگر چه، خیلی ها با این نظر مخالفند و بر این باورند که این، یک رسم وحشتناک است که باید هر چه زودتر قدغن شود. از قاره ی آسیا که خارج شویم به دیگر نقاط دنیا می رسیم می بینیم که رسوم عجیب در جهان کم نیستند!

قبیله های آفریقایی

برزیل

در برزیل برای اثبات شجاعتشان، دستان خود را در کیسه ای پر از مورچه های قرمز خشمگین قرار می دهند تا به همه ثابت کنند تحمل درد را دارند. نیش این مورچه ها واقعا دردناک است.

همچنین در برزیل نیز وقتی فردی از قبیله تانومانی از دنیا می رود، بدن او را می سوزانند و استخوان ها و خاکسترش را در سوپی مخلوط و آن را میل می کنند.

برزیل

اسپانیا

در اسپانیا، ساکنان مناطق شمالی در مراسمی به نام ال کولاخو (El Colacho) نوزدان را در پارچه ای می پیچند و آن ها را در خیابان در کنار هم می خوابانند و بعد از آن مردان با پوشیدن لباس هایی عجیب و غریب خود را به شکل شیطان در آورده و با پریدن از روی نوزادان شیطان را از آن ها دور می کنند.

اسپانیا

آلمان

در آلمان، قبل از مراسم عروسی خانواده های عروس و داماد و دوستان نزدیکشان در یک مراسم غیر رسمی گرد هم می آیند. بعد از صرف شام همه ی مهمانان شروع به شکستن بشقاب ها و گلدان ها می کنند، آن ها به جز شیشه های پنجره همه چیز را می شکنند و بعد شروع به تمیز کردن می کنند!

سنت های غیر عادی و عجیب در جهان

اسکیموها

همه ی چیزی که ما یا حداقل اکثر ما از اسکیموها می دانیم این است که آن ها در سرمای بسیار زیادی معمولا در مناطق قطبی زندگی می کنند و نوع لباس خاصی دارند که بتواند آن ها را در برابر سرما محافظت کند. اما آن ها یک رسم بسیار عجیب و شناخته نشده هم دارند و آن هم این است که فرد پیری را که در بستر مرگ است و یا خیلی پیر است را روی تکه یخی شناور می گذارند. اسکیموها بر این باورند که این کار باعث می شود تا افرادی که پیر شده اند، به این باور برسند که باری بر روی دوش دیگران نیستند.

اسکیموها

 

  • منبع
  • الی گشت
  • خبر فارسی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید