امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280227
۷۱۷
۱
۰
نسخه چاپی

روانشناسی پشت حفظ کاهش وزن

روانشناسی پشت حفظ کاهش وزن

نزدیک به 40 درصد از آمریکایی ها چاق هستند و هزینه ها از نظر بیماری، سلامت روانی و هزینه های پزشکی سرسام آور است.

جای تعجب نیست که رژیم گرفتن همچنان یک تجارت بزرگ است. هر جا که بخواهید یک رژیم غذایی را تبلیغ می کنید: رژیم کتوژنیک پرچرب و کم کربوهیدرات. پالئو "رژیم غارنشین"؛ رژیم های ساده کم کربوهیدرات یا کم چرب، یا رژیم های گیاهی، انعطاف پذیر یا مدیترانه ای.

حفظ وزن

حفظ کاهش وزن چالش است. به گفته کتی رانکل، متخصص تغذیه و مدیر برنامه برنامه مدیریت وزن سلامت UCI، مطالعات نشان می دهد که اکثر افرادی که رژیم می گیرند، در نهایت طی سه تا پنج سال وزن از دست رفته خود را به دست می آورند.

چرا اینطور است؟ رنکل می گوید که یک جزء روانی برای کاهش وزن وجود دارد که مسئول و قدرتمند است.

اکثر مردم سفر کاهش وزن خود را با این احساس شروع می کنند که کاهش وزن سخت ترین بخش خواهد بود. وقتی وزن کم می کنند، احساس موفقیت می کنند. اما در نهایت آنها به عادت های قدیمی خود باز می گردند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، رانکل می گوید: "شما وزن اضافه می کنید."

نیاز به تغییرات رفتاری و سبک زندگی

رانکل می گوید، کلید حفظ کاهش وزن، ایجاد طیف وسیعی از تغییرات رفتاری و سبک زندگی برای مقابله با عادات عمیق و مادام العمر است. و این آسان نیست

او می گوید: «وزن بسیار روانی است. «اگر فقط گرسنگی بود، وقتی گرسنه بودیم غذا می‌خوردیم و وقتی سیر می‌شدیم غذا می‌خوردیم.

من فکر می‌کنم برای حفظ کاهش وزن نیاز به تمرین بیشتر است، زیرا باید سبک زندگی سالمی داشته باشید.

خودتان را برای موفقیت آماده کنید

عادات غذایی که باعث افزایش وزن می شوند باید با وعده های غذایی سالم جایگزین شوند، که به روش های جدید خرید و آشپزی نیاز دارد.

در اینجا برخی از انطباق‌هایی است که رانکل برای رژیم‌های موفق پس از بازگشت به دنیای واقعی پس از رژیم غذایی توصیه می‌کند:

وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید: از قبل تصمیم بگیرید که چه چیزی می خواهید بپزید، سپس خرید کنید و خود را به آن انتخاب ها محدود کنید.

تنقلات سالم را در دسترس داشته باشید: گنجاندن فضای کارتان با سیب، آجیل یا سایر تنقلات خوب به شما این امکان را می‌دهد که از شیرینی‌هایی که در میز کنفرانس یا خوراکی‌هایی که در اتاق استراحت به اشتراک گذاشته شده‌اند دور بزنید.

خوب بخوابید، استرس را مدیریت کنید: یوگا ملایم، مدیتیشن یا اپلیکیشن‌های آرام‌بخش می‌توانند به شما کمک کنند تا خواب مورد نیاز خود را داشته باشید و استرس را کاهش دهید تا روی انتخاب‌های سالم تمرکز کنید و از افزایش وزن مرتبط با خواب بسیار کم و استرس زیاد جلوگیری کنید.

از غذا خوردن روانی بپرهیزید: به جای درمان یا آرامش خود با غذا، جوایز غیر مرتبط با غذا مانند گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب، رفتن به سفر یا خرید لباس جدید را انتخاب کنید.

خودگویی منفی را منحرف کنید: به جای اینکه خود را با انتقاد یا دلسردی سرزنش کنید ("من آن را منفجر کردم، هرگز وزن را از بین نخواهم برد")، به دنبال ابزارهایی باشید که به شما کمک کند افکار خود را تغییر دهید و مثبت بمانید.

ورزش: حرکت کنید. در برنامه مدیریت وزن سلامت UCI، 90 درصد افرادی که کاهش وزن خود را به مدت پنج سال حفظ کرده‌اند، هر روز یک ساعت ورزش می‌کنند.

پاسخگو باشید: روزانه خود را وزن کنید، یک گزارش ورزش داشته باشید و آنچه می خورید را یادداشت کنید. عددی را روی ترازو انتخاب کنید و موافقت کنید که اگر به آن ضربه زدید، وقت آن است که از حمایت برخوردار شوید و به چیزی که هنگام کاهش وزن می‌خوردید بازگردید

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید