امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276085
۵۹۸
۱
۰
نسخه چاپی

روحانی: در این سال‌ها با پولشویی و تامین مالی تروریسم مبارزه کردیم و بلد نبودیم آن را اعلام کنیم؛ آدم دلش می‌سوزد

روحانی: در این سال‌ها با پولشویی و تامین مالی تروریسم مبارزه کردیم و بلد نبودیم آن را اعلام کنیم؛ آدم دلش می‌سوزد؛ ۴ لایحه‌ای که دولت به مجلس داد و ایرادات شورای نگهبان هم حل شد، اما یک جای دیگر گیر افتاد. بعد عده‌ای افتخار می‌کنند که این‌ور سال تصویب نکردیم؛ خب چرا نکردید؟

روحانی: در این سال‌ها با پولشویی و تامین مالی تروریسم مبارزه کردیم و بلد نبودیم آن را اعلام کنیم؛ آدم دلش می‌سوزد

انتقاد روحانی از تصویب نشدن لوایح FATF: عده‌ای افتخار می‌کنند که این‌ طرف سال تصویب نکردیم؛ خب چرا نکردید؟

حسن روحانی گفت: تعجب‌آور است، چهار لایحه‌ای که دولت تهیه و ایرادات شورای نگهبان را هم برطرف کرد، اما جای دیگر گیر افتاد.

به گزارش انتخاب، حسن روحانی، رییس‌جمهوری در مجمع سالانه بانک مرکزی گفت: شرایط کشور را باید به ۲ دوره تقسیم کنیم؛ قبل از ۹۷ که تا حدی از تحریم توانستیم عبور کنیم و شرایط کشور مناسب بود؛ ۹۴ تا پایان ۹۶ در رشد اقتصادی، تورم و اشتغال آمار و ارقام افتخارآمیز است؛ در سال ۹۵ و ۹۶ تورم تک‌رقمی بود.

بخش‌های دیگری از سخنان رئیس جمهور در ادامه می‌آید:

• تورم را در سال ۹۸ کنترل کردیم ولی آخر سال ۹۸ با کرونا مواجه شدیم که اگر کرونا نبود اوضاع خیلی بهتر بود

• در گزارش بانک مرکزی میزان درآمدهای نفتی ما آمده است. وقتی درآمد کاهش پیدا کند دست بانک مرکزی هم بسته می‌شود

• موسسات اعتباری غیرمجاز در چه دوره‌ای، با چه مشکلاتی و با چه هزینه‌ای جمع شد؟ مجبور شدیم ۳۰هزار میلیارد تومان پول بدهیم. اینکه جلوی بانک‌های متخلف را بگیریم کار بزرگی است. اینکه بانک‌های نیروهای مسلح را ادغام کردیم کار بزرگی بود

• روایت واقعیت‌ها در کشور تحریف نشود؛ در آن چند سال شرایط مناسبی داشتیم. اما ما وارد جنگ اقتصادی شدیم؛ این واقعیت است که کسی اگر نگوید کذب و دروغ بزرگی گفته است. کسی که به قانون و اصولی پایبند نبود ناگهان از توافق ۷جانبه خارج شد

• در این سال‌ها با پولشویی و تامین مالی تروریسم مبارزه کردیم و بلد نبودیم آن را اعلام کنیم؛ آدم دلش می‌سوزد؛ ۴ لایحه‌ای که دولت به مجلس داد و ایرادات شورای نگهبان هم حل شد، اما یک جای دیگر گیر افتاد. بعد عده‌ای افتخار می‌کنند که این‌ور سال تصویب نکردیم؛ خب چرا نکردید؟

• برای خرید واکسن کرونا نیاز به دلار و ارز داشتیم که بانک مرکزی با همه سختی‌ها، به فوریت تامین کرد و بیش از ۱۶ میلیون دُز از کووکس خرید کردیم که از اوایل سال آینده وارد کشور می‌شود.

• از ماه‌های اولیه سال آینده که عبور کنیم شرایط برای مهار کرونا مناسب می‌شود.

انتهای پیام

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید