امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263779
۱۰۷۰
۱
۰
نسخه چاپی
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا

روزانه ۴۵۰ تصادف منجر به فوت و جرح در سوانح رانندگی کشور اتفاق می افتد

۵.۶درصد از جانباختگان تصادفات امسال کودکان زیر ۷ سال بودند و روزانه ۴۵۰ تصادف منجر به فوت و جرح در سوانح رانندگی کشور اتفاق می افتد که به طور میانگین ۴۰ کشته و ۹۰۰ مجروح و مصدوم به دنبال دارد

روزانه ۴۵۰ تصادف منجر به فوت و جرح در سوانح رانندگی کشور اتفاق می افتد

به گزارش حقوق نیوز جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت:‌ ۵.۶درصد از جانباختگان تصادفات امسال کودکان زیر ۷ سال بودند و روزانه ۴۵۰ تصادف منجر به فوت و جرح در سوانح رانندگی کشور اتفاق می افتد که به طور میانگین ۴۰ کشته و ۹۰۰ مجروح و مصدوم به دنبال دارد.

سردار موسی امیری در همایش کاهش سوانح ترافیکی افزود:‌ مجریان قانون لازم است با اعمال قوانین از سوانح ترافیکی جلوگیری کنند تا رفته رفته به تغییر رفتار در رانندگی دست یابیم، با تخلف کمتر و رعایت بهتر قوانین شاهد کاهش سوانح ترافیکی خواهیم بود.

وی عوامل موثر بر شدت تصادف را رانندگی پرخطر همراه با ریسک بالا، سرعت سرسام آور و استفاده نکردن از صندلی ایمن کودکان برشمرد و عنوان کرد: در ۹ ماه امسال، ۵.۶ درصد جان باختگان حوادث رانندگی، کودکان زیر هفت سال بوده‌اند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا سرعت غیرمجاز را یکی از مهم‌ترین عوامل خطرساز در سوانح ترافیکی اعلام کرد و گفت: سهم سرعت غیرمجاز در ۹ ماه امسال، ۱۹.۶ درصد تصادفات فوتی و جرحی جاده‌ای بوده، ضعف‌های فنی و ایمنی وسایل نقلیه نیز از دیگر عوامل خطر است.

امیری گفت:‌ حواس پرتی دیگر موردی است که ۹ ماه امسال، ۳۵ درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از تخلف و عدم توجه راننده به جلو بوده که یکی از مصادیق مهم آن، استفاده از تلفن همراه است.

این مقام انتظامی گفت: عوامل موثر مواجهه با خطر شامل ۹۰ درصد تردد در جاده‌ها، هفت درصد تردد ریلی، سه درصد تردد هوایی و دریایی است.

امیری ادامه داد: بار سوانح ترافیکی کاهش نمی‌یابد، مگر اینکه بتوانیم با برنامه ریزی، جلب مشارکت عمومی، عزم ملی و آموزش همگانی برای پیشگیری از سوانح ترافیکی همراه باشیم.

وی بیان کرد:‌ سوخت ارزان، استفاده بی‌رویه ازوسایل نقلیه و در نتیجه افزایش میزان استفاده از خودروهای شخصی موجب کاهش میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی شده و اگر در حمل و نقل فقط به افزایش عرضه بپردازیم و نتوانیم تقاضا را مدیریت کنیم، زمینه برای تردد بیشتر فراهم می‌شود و در نتیجه افراد را در معرض خطر بیشتر قرار داده‌ایم.

امیری نزدیک شدن فاصله بین شهرها، افزایش نیاز به تردد و وجود مدارس در حاشیه راه‌ها را از عوامل موثربر رخداد تصادف برشمرد و اضافه کرد: ضعف آموزش، عوامل پدیداری (دیدن و دیده شدن) و تامین روشنایی مسیر از دیگر موضوعات در این زمینه هستند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از وقوع روزانه ۴۵۰ تصادف منجر به فوت و جرح در سوانح رانندگی کشور به طور میانگین سخن گفت که ۴۰ کشته و ۹۰۰ مجروح و مصدوم به دنبال دارد.

این مقام انتظامی از مردم خواست همراهی داشته باشند تا رفتار رانندگی تغییر پیدا کند و همانطور که رعایت بستن کمربند ایمنی اکنون جا افتاده است باید رعایت دیگر قوانین را نیز آغاز کنیم.

انتهای پیام

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید