امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272057
۴۰۳
۱
۰
نسخه چاپی

روسیه: هیچ بحثی درباره بازنگری در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران و مساله تمدید تحریم تسلیحاتی مطرح نیست

رئیس اداره مسائل عدم انتشار و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که هیچ بحثی درباره بازنگری در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران و مساله تمدید تحریم تسلیحاتی مطرح نیست

روسیه: هیچ بحثی درباره بازنگری در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران و مساله تمدید تحریم تسلیحاتی مطرح نیست
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

رئیس اداره مسائل عدم انتشار و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که هیچ بحثی درباره بازنگری در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران و مساله تمدید تحریم تسلیحاتی مطرح نیست.

ولادیمیر یرماکوف روز چهارشنبه در گفت وگو با ریانووستی با بیان اینکه در شورای امنیت یا مراجع دیگر هیچ بحث رسمی برای بازنگری در قطعنامه ۲۲۳۱ انجام نمی‌گیرد، اظهار داشت: در این قطعنامه ترتیب برای اجازه دادن درباره توافق های برای ارسال تسلیحات یا ادوات نظامی به ایران یا از این کشور بر اساس هفت معیار سازمان ملل، سازو کار برای تمدید تسلیحات پیش بینی نشده است.

 وی افزود: باید این موضوع را روشن کرد که همه مفاد این قطعنامه از ابتدا برای اینکه حقوق قانونی ایران نقض شود هدف گیری نشده بود. 

یرماکوف گفت: هدف این بود که شرایط مساعد برای برطرف کردن مسائل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران ایجاد شود.همه این مسائل بطور نهایی حل شده و در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ از دستور کار کنار گذاشته شدند که در اسناد مربوطه آژانس بین المللی انرژی اتمی و تصمیمات شورای حکام این آژانس قید شده است.

 وی افزود: با این حال ایران همچنان به اجرای مفاد و شرایط معامله هسته ای مطابق با موازنه منافع و اصل اقدام متقابل ادامه داد. 

رئیس اداره مسائل عدم انتشار و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه دربخش دیگری از مصاحبه با اشاره به اینکه همه اقدامات ایران تحت کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می گیرد، اظهار داشت: امروز ایران در بین کشورهای جهان بیشترین بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی را دارد.

وی با ابراز امیدواری برای تداوم همکاریهای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد:

 طرف روسی همیشه بطور کامل مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ازجمله درباره ارسال تسلیحات را اجرا کرده است و در اینده نیز باتوجه به تاریخ هایی که از سوی شورای امنیت تعیین می شود، به این رویکرد ادامه می دهیم.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید