امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 266957
۶۱۶۰
۲
۱
نسخه چاپی
ریکی (Reiki)

روش درمانی ریکی (Reiki) چیست؟(قسمت اول)

ریکی از دو کلمه ژاپنی (اگرچه اصل کاراکتر آن چینی است) Rei به معنای کیهانی، جهانی، کائناتی و Ki به معنای روح و انرژی (نیروی) حیاتی که به طور بینهایت و برای همه در سراسر کره زمین در دسترس تشکیل شده است

 

روش درمانی ریکی (Reiki) چیست؟(قسمت اول)
 

حقوق نیوز - ریکی از دو کلمه ژاپنی (اگرچه اصل کاراکتر آن چینی است) Rei به معنای کیهانی، جهانی، کائناتی و Ki به معنای روح و انرژی (نیروی) حیاتی که به طور بینهایت و برای همه در سراسر کره زمین در دسترس تشکیل شده است.

به عبارتی می توان کلمه ریکی رو انرژی حیاتی جهانی (Universal life force) ترجمه کرد و یا آنطور که برخی می گویند انرژی نیروی حیاتی که زندگی را می سازد. این دو حرف ژاپنی در کنار هم مفهوم یکی شدن روح و انرژی ما با روح و انرژی جهانی را می رساند.

ریکی تمرین باطنی است که در سال ۱۹۲۲ توسط میکائو اوسویی یک راهب ژاپنی، ابداع شد.

استاد اوسویی (15 آگوست 1865 – 9 مارس 1926) در استان گیفو ژاپن به دنیا آمد. درباره ایشان اطلاعات دقیقی با جزئیات در دست نیست اما از چیزهایی که درباره او مشخص است آن است که فردی سخت کوش و یک بودیست ژاپنی بوده است.

او بعد از سه هفته روزه داری و مراقبه در کوهستان کوراما ادعا کرد که توانایی شفا بدون تخلیه انرژی را کسب کرده‌است. در بخشی از این روش (تنوهیرا یا شفای دست) ادعا می‌شود که در آن انرژی شفابخش از طریق دست‌های کسی که انرژیش با انرژی حیاتی کیهانی همسو شده‌است به بدن شخص گیرنده انرژی منتقل می‌شود. در واقع شفا دهنده تنها به عنوان یک کانال و یک واسطه برای انتقال انرژی کی (Ki) عمل می‌کند.

روش درمانی ریکی (Reiki) چیست؟(قسمت اول)
 

ریکی روشی بسیار ساده و بسیار موثر برای افزایش سطح انرژی، پاکسازی انسدادهای انرزی و تبدیل شدن به بهترینی است که می توانید و می خواهید باشید.

به کاربرندگان ریکی آن را انتقال انرژی کیهانی و متمرکز کردن آن می‌دانند. انرژی کیهانی به صورت طبیعی از طریق چاکراها به بدن منتقل می‌شود و انرژی لازم برای فعالیت‌های بدن را تأمین می‌کند. با بهره از ریکی جریان انرژی بدن به حالت طبیعی بازمی‌گرداند و بیماری‌ها را درمان می‌کند. در ریکی علت بیماریها به هم خوردن این جریانهای انرژی دانسته می‌شود. کسی که کانال ریکی می‌شود به صورت مداوم در این جریان قرار می‌گیرد و سطح انرژی حیاتی بدنش افزایش میابد. ریکی کمک می‌کند توان شهودی و حسی فرد افزایش یابد و به رشد معنوی برسد. ریکی در تمام ابعاد وجودی انسان تأثیر می‌گذارد. هر انسان زنده‌ای می‌تواند ریکی را بیاموزد و یادگیری ریکی ارتباطی به طرز فکر، اعتقادات، دین، جنسیت، ملیت، فرهنگ و… ندارد.

ریکی یک انرژی غیرقابل رویت می باشد، به صورت عینی هیچ راهی برای فهمیدن اینکه آیا انرژی در جریان است یا خیر وجود ندارد. ما مجبور خواهیم بود از روی احساسمان قضاوت کنیم . (این احساس دراغلب موارد احساس گرما در دستانمان می باشد.)

بیشتر بخوانید:

روش درمانی ریکی (Reiki) چیست؟(قسمت دوم)

 

گردآورنده: عاطفه کریمی

پایگاه خبری حقوق نیوز

۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید