امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 267992
۵۰۹۱
۴
۱
نسخه چاپی
ریکی (Reiki)

روش درمانی ریکی (Reiki) چیست؟(قسمت دوم)

درحالی‌که ریکی پدیده‌ای روحانی و معنوی در طبیعت است، اما به‌ هیچ‌وجه یک مذهب نیست. این روش وابسته به هیچ‌یک از عقاید مذهبی نبوده و برای یادگیری و استفاده از آن نیازی به اعتقاد به دین خاصی ندارد. درواقع، ریکی وابسته به عقاید فرد نبوده و بدون توجه به باورهای شما اثرگذار است

روش درمانی ریکی (Reiki) چیست؟(قسمت دوم)
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

روش درمانی ریکی (Reiki) چیست؟

درحالی‌که ریکی پدیده‌ای روحانی و معنوی در طبیعت است، اما به‌ هیچ‌وجه یک مذهب نیست. این روش وابسته به هیچ‌یک از عقاید مذهبی نبوده و برای یادگیری و استفاده از آن نیازی به اعتقاد به دین خاصی ندارد. درواقع، ریکی وابسته به عقاید فرد نبوده و بدون توجه به باورهای شما اثرگذار است.

درحالی‌که ریکی یک مذهب نیست، اما همچنان برای زندگی مهم بوده و به شیوه‌ای عمل می‌کند که با دیگر بخش‌های زندگی در توازن باشد. میکائو اوسویی، مؤسس سیستم ریکی برای درمان طبیعی، می‌گوید: «یک روش اخلاقی ساده و مشخص برای افزایش آرامش و هماهنگی در زندگی مناسب بوده و این موضوع تقریبا در تمامی فرهنگ‌ها رایج است.»

 اوسویی سال‌ها پس از بنیان نهادن ریکی، در حین یک جلسه مراقبه به این نتیجه رسید که آرمان‌های ریکی را به شیوه‌های عملی ریکی اضافه کند. این آرمان‌ها تااندازه‌ای از ۵ اصل امپراتوری ژاپن، میجی، حاصل می‌شدند. این آرمان‌ها بهبود یافتند و به توازن روحانی ریکی اضافه شدند.

هدف این آرمان‌ها کمک به مردم برای درمان روح از طریق خود بهسازی خویشتن بود. افراد باید به‌منظور کسب بیشترین بهره از این روش انرژی‌درمانی، مسئولیت درمان به‌وسیله این شیوه را پذیرفته و خود نیز حضوری فعال داشته باشند؛ بنابراین روش ریکی چیزی فراتر از استفاده از انرژی است.

اوسویی بنیان‌گذار ریکی، می‌گوید:

هنر مخفی جذب شادی

دارویی معجزه‌آسا برای همه دردها

تنها برای امروز، عصبانی نباش.

نگران نباش و وجود خود را پر از قدردانی کن.

خود را وقف کار کن؛ با مردم مهربان باش.

هر صبح و عصر دستان خود را برای دعا بلند کن.

این کلمات را در قلب خود تکرار و بر زبان جاری ساز.

روش درمانی ریکی (Reiki) چیست؟(قسمت دوم)
 

3 سمبل در ریکی

سمبل قدرت
به معناي (( تمام قدرت كائنات را در اينجا بگذار )) است . سمبل قدرت براي افزايش قدرت ريكي يا متمركز ساختن ريكي روي محلي خاص بكار مي رود . هر گاه مي خواهيد قدرت درمان ريكي را بالا ببريد ، فقط به نام سمبل فكر كنيد يا آن را در ذهن مجسم كنيد ، ريكي شما قويتر مي شود ! اين سمبل همچنين ميتواند فظاي اطراف گيرنده ريكي را مهر و موم كند تا از اتلاف انرژيهاي شفابخش جلوگيري شود . اين وضع در بعد روحي قابل مشاهده است و گاهي به صورت جعبه اي از نور سفيد و گاه نيز به صورت كره اي از نور طلايي در اطراف بيمار ديده مي شود . سمبل قدرت را در هر مرحله‌ي درمان ميتوان بكار برد ، اما بهترين زمان استفاده از آن در شروع درمان براي افزايش قدرت ريكي و در پايان درمان براي مهرو موم كردن انرژيهاي شفاست. سمبل قدرت را مي‏توان براي پاكسازي اتاق از انرژيهاي منفي رواني و مهرو موم كردن آن با نور و مقدس كردن فضاي اتاق بكار برد . اين سمبل را مي‏توانيد براي محافظت خود ، كساني كه دوست داريد ، ماشينتان ، خانه و يا هر چه كه برايتان با ارزش است استفاده كنيد. چون ريكي در هر سطحي عمل مي‏كند. حفاظتي كه ايجاد مي‏كند نيز در همه سطوح است و شامل محافظت از هر آسيب فيزيكي و نيز از تهاجمهاي رواني و ذهني و احساسي است. مي‏توانيد براي دعا كردن ديگران نيز از اين سمبل استفاده كنيد ؛ وقتي با كسي دست مي دهيد يا او را در آغوش مي‌گيريد براي تبرك او به نام سمبل قدرت فكر كنيد. تجربه كنيد، حتما كاربردهاي ديگري براي آن خواهيد يافت.
 
سمبل ذهنی / احساسی

 اسم اين سمبل به معناي (( يكي شدن نوع بشر و خداوند است )). اين سمبل براي شفاي ذهني و احساسي بكار مي رود . اين سمبل طرف راست و چپ مغز را متعادل مي كند و هماهنگي و آرامش مي آورد . اين سمبل بخصوص براي شفاي مشكلات روابط موثر است . اين سمبل را براي هر نوع آشفتگي ذهني / احساسي نظير عصبيت ، ترس ، افسردگي ، خشم ، غم و اندوه و غيره ميتواند بكار برد . در بعد رواني ، انرژيهاي اين سمبل براي شفاي مشكلات احساسي گاهي به شكل حبابهايي از چاكراي قلب و براي شفاي ذهني از چاكراي شبكه خورشيدي درمانگر ريكي بيرون مي آيد . گاهي نيز اين دو انرژي با هم عمل مي كنند و قبل از اينكه بيمار را احاطه كنند و يا وارد بدن او شوند ، در مقابل درمانگر با هم تركيب مي شوند . اين سمبل را مي‌توان براي شفاي اعتيادها و نيز مشكلاتي چون كاهش وزن يا ترك سيگار به كار برد . سمبل براي بهبود حافظه بكار مي رود و بخصوص در زمانهايي كه مثلا كليد ماشين گم ميشود يا نام كسي فراموش ميشود نيز بسيار ياريگر است . اين سمبل براي افزايش قدرت جمله هاي تاكيدي نيز بكار ميرود و سبب ميشود كه اين جمله‌ها عميقتر وارد ضمير ناخودآگاه شوند . همچنين درس خواندن ، يادگيري و امتحان گذراندن شگفت انگيزند.

سمبل شفا از راه دور

اسم اين سمبل به معناي (( باشد كه بوداي درون من به بوداي درون تو وصل شود و هماهنگي و آرامش بيافريند )) است . اين سمبل ب اساس وحدت همه حيات ، يعني اين واقعيت كه آگاهي الهي يا ((طبيعت بودا)) در همه ما وجود دارد عمل مي‌كند . اين سمبل براي فرستادن ريكي از راه دور براي ديگران استفاده مي‌شود. مي‌توانيد ريكي را به آن سوي اتاق ، به نقطه ديگري از شهر ، و يا حتي به مناطق ديگر جهان ، براي ديگران بفرستيد. وقتي اين سمبل را بكار مي‌گيريد فاصله ، مانع نيست. گاهي عكس گيرنده‌ي ريكي همراه با اين سمبل بكار مي رود.

بیشتر بخوانید:
 
 

 

  • منبع
  • vaagooye.com
  • fa.drgilaki.com

۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید