امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283940
۶۴۵
۱
۰
نسخه چاپی

روش مؤثر و فوق العاده برای تقویت مو

اگر خشکی موهایتان شما را اذیت می‌کند و به دنبال تقویت آن‌ ها هستید، با این روش به بهبود آن ها کمک کنید.

روش های مؤثر و فوق العاده برای تقویت مو

ترکیب تقویت کننده مو شما را نجات می‌دهد. داشتن موهایی سالم در کنار چهره‌ای شاداب، زیبایی یک خانم را کامل می‌کند. همان‌طور که خانمی به پوستش اهمیت می‌دهد باید به موهایش نیز رسیدگی کند تا زیبایی چهره‌اش کامل شود. برای حفظ تارهای دوست‌داشتنی موهای خود، کاری کنید تا همیشه از داشتنشان لذت ببرید.

امروزه از روغن کنجد سیاه در تهیه انواع فراورده‌های آرایشی و بهداشتی خصوصاً محصولاتی که برای رفع انواع خشکی‌ها تجویز می‌شوند استفاده می‌شود. معمولاً در ترکیب انواع کرم‌ها و ماسک‌ها و شامپو‌های ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر شود. این روغن به ترمیم موهای آسیب‌دیده پرداخته و از خشکی بیش از حد این عضو نیز جلوگیری می‌کند و موجب راحتی افرادی می‌شود که سال‌هاست از خشکی مو رنج‌برده و همواره از شانه‌زدن و رنگ‌کردن موهای خشکشان می‌هراسند.

ترکیب تقویت کننده مو

قبل از هر چیز باید بگوییم که شما می‌توانید از این ماسک بسته به موهایتان هفته‌ای ۱ تا ۲ بار بعد از شست‌وشوی آن‌ها در حمام استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه یک ترکیب تقویت‌کننده مو:

• روغن کنجد:  ۲ قاشق غذاخوری

• زرده تخم‌مرغ:  ۱ عدد

• شیر:  ۲ قاشق مرباخوری

• آرد جوانه گندم: ۲ قاشق غذاخوری

ابتدا مواد را کاملاً مخلوط کرده و بعد از شست‌وشوی موها در حمام این ماسک را بر تمام مو خصوصاً پوست سر قرار داده و کاملاً با دودست ماساژ دهید. هرقدر ماساژ بیشتر باشد مواد آسان‌تر نفوذ می‌کنند. سپس باگذشت ۱۰ دقیقه آن‌ها را با آب ولرم آبکشی نمایید.

در ضمن اگر می‌خواهید مقدار زیادی از کنجد خام را به مدتی بیش از یک سال نگهداری کنید باید آن را در داخل ظرف شیشه‌ای خشک و درب‌دار و دور از هرگونه رطوبت و قرارگرفتن در معرض نور خورشید ذخیره نمایید. همیشه به‌خاطر داشته باشید که در تکرار هر توصیه و عادتی زیاده‌روی نکنید حتی اگر این توصیه از سوی متخصصین مهم تلقی شود.

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید