امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 271405
۳۹۵
۱
۰
نسخه چاپی
دونالد تاسک

رییس سابق شورای اروپا: بریگزیت یکی از قابل توجه‌ترین اشتباهات در تاریخ اتحادیه اروپا بوده است

دونالد تاسک، رییس سابق شورای اروپا در نخستین سخنانش پس از کناره‌گیری از این سمت اظهار کرد، بریگزیت "یکی از قابل توجه‌ترین اشتباهات" در تاریخ اتحادیه اروپا بوده است

رییس سابق شورای اروپا:  بریگزیت یکی از قابل توجه‌ترین اشتباهات در تاریخ اتحادیه اروپا بوده است
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

دونالد تاسک در خصوص کمپین بریگزیت اظهار کرد، سیاستمداران امروزی "آمادگی بی‌سابقه‌ای برای دروغگویی" از خود نشان داده‌اند.

به گزارش ایسنا، دونالد تاسک، رییس سابق شورای اروپا در نخستین سخنانش پس از کناره‌گیری از این سمت اظهار کرد، بریگزیت "یکی از قابل توجه‌ترین اشتباهات" در تاریخ اتحادیه اروپا بوده است.

او در گفتگویی با روزنامه گاردین و شش روزنامه اروپایی دیگر گفت، بریگزیت "دردناک‌ترین و غم‌انگیز ترین تجربه‌اش" در دوران ریاست شورای اروپا بوده است.

تاسک با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا و کمپین بریگزیت گفت، "آمادگی بی‌سابقه برای دروغگویی درباره همه‌چیز به منظور استفاده از دروغ به عنوان ابزاری قابل توجیه برای پیروز شدن"، عنصری تازه در سیاست است.

وی افزود، این رفتار "بی‌شرمانه" ۱۰ سال پیش منجر به رد صلاحیت سیاست‌مداران می‌شد.

او در پاسخ به خبرنگار روزنامه گاردین که از او درباره مرجع صحبتش پرسید، گفت: نمی‌خواهم در نخستین مصاحبه‌ام پس از کناره‌گیری تا این حد واضح صحبت کنم. من به اندازه کافی در کشور خودم با "دروغگوهای حرفه‌ای" مشکل دارم.

تاسک در گفتگویی که اخیرا با روزنامه اسپانیایی "ال پائیس" داشته، اظهار کرد، بریگزیت " یک درس بوده" زیرا "هیچ کس در اروپا به طور جدی به خروج از اتحادیه اروپا فکر نمی‌کند".

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید