امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 270522
۸۷۴
۱
۰
نسخه چاپی
زمان اعلام نتیجه نهایی کنکور سراسری و آزمون کارشناسی ارشد ۹۸

زمان اعلام نتیجه نهایی کنکور سراسری ۹۸

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه نهایی کنکور سراسری ۹۸ روز ۲۵ شهریورماه و نتیجه آزمون کارشناسی ارشد نیز تا ۱۷ شهریورماه اعلام می‌شود

زمان اعلام نتیجه نهایی کنکور سراسری و آزمون کارشناسی ارشد ۹۸
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه نهایی کنکور سراسری ۹۸ روز ۲۵ شهریورماه و نتیجه آزمون کارشناسی ارشد نیز تا ۱۷ شهریورماه اعلام می‌شود.

«ابراهیم خدایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش اظهار داشت: نتیجه آزمون های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و کاردانی نظام جدید فنی و حرفه ای تا قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا اعلام می شود.

وی در مورد ظرفیت پذیرش آزمون سراسری تصریح کرد: نتیجه آزمون سراسری نیز ۲۵ شهریورماه اعلام می شود که طبق اعلام قبلی ۷۶۷ هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۸ در ۱۶ کد رشته صبح روز جمعه ۱۱ مردادماه در ۱۶۳ شهرستان  و ۲۷۱ حوزه امتحانی برگزار شد و ۷۵ هزار و ۲۵۲ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.
ظرفیت پذیرش در این آزمون ۲۶۶ هزار نفر اعلام شده است.

همچنین کنکور کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی صبح روز جمعه ۱۱ مردادماه جاری در ۹ کد رشته برگزار شد.
برای این آزمون تعداد ۸۵ هزار و ۴۷۳ داوطلب ثبت نام کردند.

 کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد امسال در ۷۷ شهر و با رقابت ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ داوطلب برگزار شد.
به دلیل وقوع سیل این آزمون به جای ۵ و ۶ اردیبهشت ماه در خردادماه برگزار و ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون احتساب دانشگاه آزاد اسلامی ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید