امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279267
۸۹۰
۱
۰
نسخه چاپی

ساعدی: چرا هر دولتی با هر شعاری که می آید ید تسلیم در برابر خودروسازان بالا می برد؟

ساعدی: چرا هر دولتی با هر شعاری که می آید ید تسلیم در برابر خودروسازان بالا می برد؟

نایب رئیس کمیسین انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فساد در صنعت خودروسازی و مجامع نظارتی بر این صنعت به وضوح قابل رویت است و این صنعت مانند غده سرطانی در دل جامعه در حال رشد است.

قاسم ساعدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت خودروسازی کشور، بیان کرد: ارتباط صنعت خودروسازی کشور با کثرت تصادفات بر هیچکس پوشیده نیست که به عدم رعایت استاندارد در این صنعت بازمی گردد. از پراید گرفته تا سایر ماشین‌های تولیدی در داخل همگی هم از لحاظ مقاومت سازه و هم از لحاظ قطعات از استاندارد پایینی برخوردار هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه یک عادت بدی در جامعه ما رواج دارد که هر بخش از خودش تعریف می کند. از خودروساز داخلی گرفته تا مجامع نظارتی که باید بر عملکرد آنان نظارت داشته باشند. بنده به عنوان نماینده مردم می گویم فساد در صنعت خودروسازی و  مجامع نظارتی بر این صنعت به وضوح قابل رویت است. خودروسازان ما نه تنها خودرویی استاندارد تولید نمی کنند بلکه با قیمت ها بالایی نیز آن را به دست مردم می دهند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه خودروسازان ما حالت انحصاری به خود گرفته اند و در هر کجا که انحصار باشد، فساد نیز ایجاد می شود. امروز صنعت خودروسازی مانند یک غده سرطانی در جسم جامعه رشد کرده که باید درمان شود نه اینکه با مسکن بخواهیم آن را آرام کنیم. گاهی می گویند برخورد با صنعت خودروسازی منجر به بیکاری چندین هزار نفر می شود و نباید با آن برخوردی شود، اما این صنعت با چه قیمتی قرار است به روند خود ادامه دهد.

وی افزود: امروز کشته‌های تصادفاعت جاده ای کشور بیشتر از جنگ است. ما چرا باید در این صنعت همیشه ناموفق باشیم؟ اگر یک تلنگر به این صنعت زده شود قطعا این رویه تغییر می کند. اگر ما ورود خودروهای خارجی را آزاد کنیم این صنعت به خودش خواهد آمد. چرا خودرویی بی کیفیت باید زیر پای جوانان این کشور قرار بگیرد که هر لحظه یک خانواده‌ای داغدار شود؟ وجود فساد در صنعت خودرو بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی در پایان بیان کرد: بنده به عنوان یک معلم و یک نماینده می گویم این فلسفه چه هست که هر دولتی با هر شعاری که روی کار می آید خیلی زود دست‌های خود را در مقابل صنعت خودروسازی بالا می برد و ید تسلیم را بالا می برد؟ ما این صنعت را حیاط خلوت دولت ها تلقی می کنیم. سکوت دولت و عدم برخورد جدی با صنعت بی کیفیت خودرو قابل قبول نیست. ما صنعت خودرو را یک بحران و چالش تلقی می کنیم. این صنعت نه تنها خودروهای با کیفیت تولید نمی کند بلکه چالشی برای جان افراد نیز شده است. باید در مقابل عرضه خودروهایی بی کیفیت با قیمت های دلبخواهی ایستاد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید