امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274783
۴۱۶
۱
۰
نسخه چاپی

سخنان وزیر خارجه سوئد درباره حکم اعدام جلالی و واکنش وزارت خارجه ایران

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توئیت خانم لینده وزیر خارجه سوئد که دیشب پس از تماس تلفنی وزرای خارجه دو کشور منتشر گردید اظهار داشت: متاسفانه اطلاعات مقامات سوئدی در خصوص وضعیت آقای جلالی که بنا به جرائم امنیتی در زندان به سر می برد، ناقص و غلط است

سخنان وزیر خارجه سوئد درباره حکم اعدام جلالی و واکنش وزارت خارجه ایران

وزیر خارجه سوئد گفت: برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی تلاش می‌کنیم.

وزیر امور خارجه سوئد اعلام کرد که با محمد جواد ظریف در خصوص احتمال اجرای قریب الوقوع حکم اعدام احمدرضا جلالی شهروند دو تابعیتی ایرانی-سوئدی گفتگو کرده است.

به نوشته یورونیوز، این رایزنی تلفنی در حالی انجام شده که برخی منابع خبری روز سه شنبه به نقل از ویدا مهران نیا، همسر احمدرضا جلالی اعلام کردند که حکم اعدام این محقق دوتابعتی به اتهام جاسوسی صادر شده و وی قرار است برای اجرای حکم اعدام به زندان رجایی شهر منتقل شود.

وزارت خارجه ایران: قوه قضاییه مستقل است

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با  اشاره به توئیت خانم لینده وزیر خارجه سوئد که دیشب پس از  تماس تلفنی وزرای خارجه دو کشور منتشر گردید اظهار داشت: متاسفانه اطلاعات مقامات سوئدی در خصوص وضعیت آقای جلالی که بنا به جرائم امنیتی در زندان به سر می برد، ناقص و غلط است.

وی افزود همان طور که دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو برای خانم لینده توضیح داد، قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و هر گونه دخالت در صدور یا اجرای احکام قضایی مردود و غیر قابل پذیرش است.

انتهای پیام

  • منبع
  • عصر ایران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید