امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280347
۵۷۱
۱
۰
نسخه چاپی

سر دیوید چیپرفیلد از دامپزشکی تا برترین معمار جهان

سر دیوید چیپرفیلد از دامپزشکی تا برترین معمار جهان

با پروژه هایی در بیش از 20 کشور در چهار قاره، جای تعجب نیست که سر دیوید چیپرفیلد یکی از شگفت انگیزترین معماران جهان است.

چیپرفیلد که دستاوردها، جوایز و بناهای بسیاری را نیز با امضای خود به عنوان یک معمار در سه قاره به جای گذاشته است، فردی بسیار متواضع است و فکر می‌کند که به دلیل استعدادش به دلیل سختکوشی به این نقطه رسیده است.

معمار بریتانیایی، سر دیوید چیپرفیلد متولد 1953 در سراسر جهان به عنوان یکی از برجسته ترین و موفق ترین چهره ها در معماری معاصر شناخته می شود. پس از فارغ التحصیلی از دانشکده معماری انجمن معماری لندن (1977)، شاگردی خود را در استودیوهای طراحی ریچارد راجرز و نورمن فاستر آغاز کرد.

 بسیاری از سفارش‌های اولیه او در ژاپن بودند، جایی که تمایل او به ترکیب طراحی مدرن با نیازهای خاص موقعیت، مطابقت کاملی با زیبایی‌شناسی سنتی ژاپنی بود.

او دفتر معماری خود را در لندن، شهر محل تولدش، در سال 1984 افتتاح کرد و تجربه کار در هر بخش، از پروژه های مسکونی گرفته تا دولتی، پروژه های خصوصی و مجتمع های بزرگ را به دست آورد. او بعداً دفاتری در توکیو، میلان، برلین و شانگهای افتتاح کرد.

نکاتی از زندگی دیوید چیپرفیلد

در سال 1985 او یکی از اعضای موسس گالری 9H (در کنار ریچارد بوردت، یهودا سافران و ویلف وانگ) بود. این سازمان برای تبلیغات گسترده‌تر در بریتانیا به معماران و هنرمندانی که در جنبش‌های مرسوم آن زمان درگیر نبودند، از طریق انگاره ها و طرح‌هایشان تأسیس شد.

پس از افتتاح استودیوی طراحی خود در توکیو (1987) او تا سال 1992 در ژاپن زندگی کرد و مسئولیت پروژه های متعددی را در این کشور بر عهده داشت، از جمله موزه گوتو در استان چیبا (1992)، دفاتر اجرایی برای شرکت ماتسوموتو، اوکایاما (1992) ) و ساختمان تویوتا خودرو، کیوتو (1990).

با ساخت موزه رودخانه و قایقرانی در هنلی-آن-تیمز (آغاز در پایان دهه هشتاد و تکمیل آن در سال 1997)، او در صحنه بین المللی به رسمیت شناخته شد و جوایز متعددی را به دست آورد.

از نظر چیپرفیلد، معماری نسبت به محیطی که در آن ایجاد شده است، وظیفه اخلاقی دارد. نمی تواند مستقل از منظر باشد، بلکه عاملی در درک ما از آن و بهبود آن است. تعریف فضا یک فرآیند تحلیل است که در آن یک تصمیم باید بدون استثنا با تصمیمات دیگر سازگار باشد.

نکاتی از زندگی دیوید چیپرفیلد

فلسفه او بر طراحی معماری متناسب با محیط اطراف و خاستگاه آن مکان متمرکز است. به گفته طراح، به جای پیروی از مدها یا سبک های فعلی، این رشته باید ارزش های اجتماعی را منعکس کند که آن را ایجاد کرده است.

دیوید چیپرفیلد جوایز بین المللی متعددی از جمله جایزه بنیاد Wolf در هنر (2010)، مدال طلای RIBA (2011) و جایزه پریمیوم امپریال ژاپن  (2013) را دریافت کرده است.

او همچنین CBE - فرمانده نشان امپراتوری بریتانیا - برای معماری (2004) و نشان شایستگی توسط جمهوری فدرال آلمان (2009) به دست آورد. او در سراسر جهان سخنرانی می کند و کنفرانس برگزار می کند.

نکاتی از زندگی دیوید چیپرفیلد

نکاتی از زندگی دیوید چیپرفیلد

1. او در یک مزرعه بزرگ شد و در ابتدا آرزوی دامپزشکی را داشت

دیوید چیپرفیلد خود را دانشجوی ناامید و تنبل برای انجام تاریخ و زبان انگلیسی توصیف می کند. با این حال در هنر و ورزش مهارت داشت. او یک دونده در مدرسه شبانه روزی بود. با این حال، او فکر نمی‌کرد که در دویدن استعداد داشته باشد اما او با تمرین بهتر شد زیرا چیپرفیلد در یک مدرسه شبانه روزی بود بنابراین، او تحت فشار بود که حداقل در چیزی موفق شود.

سپس به دلیل اینکه معلمان هنر او در رشته معماری بودند، او را تشویق کردند که پس از اطمینان از اینکه او وارد دانشکده پزشکی نمی شود، به دانشکده معماری برود. او وارد مدرسه هنر کینگستون شد.

یکی از معلمانش دیوید دانستر فکر کرد که او باید در دانشکده معماری ادامه دهد و به او کمک کرد تا در آنجا درخواست دهد، بنابراین دیوید چیپرفیلد در سال سوم به آنجا منتقل شد.

2. زاها حدید مدرک خود را در AA حفظ کرد

AA پایه ای از آموزش عمومی و مهارت های شغلی در موضوعاتی مانند علوم اجتماعی و هنرهای آزاد ارائه می دهد. مدرک AA می تواند پتانسیل درآمد شما را افزایش دهد و به شما کمک کند مدرک پیشرفته تری را دنبال کنید.

دیوید چیپرفیلد از پذیرفته شدن در دانشکده معماری انجمن معماری متعجب شد و متوجه شد که AA چقدر مفهومی است و پس از آن محافظه کار شد. در طول مدتی که در AA بود، با بسیاری از اساتید فوق العاده کار کرد. زاها حدید زمانی که در AA بود و در طول بررسی چالش برانگیز دیپلم خود نماینده دانشجویان بود. او برای چیپرفیلد ایستاد. زاها حدید به او یادآوری کرد که اگر کنار او نبود مدرک نمی گرفت و او قطعا شکست خواهد خورد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید