امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272989
۴۰۹
۱
۰
نسخه چاپی
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی

سردار دهقان: هرکس مسئولیت کارهایی که انجام می‌دهد را بپذیرد/ اگر ارزش سهام پایین بیاید همه مدعی دولت می‌شوند

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: الان به دلیل سودآوری، همه وارد بازار بورس شده‌اند و چون سود می‌کنند خبری از گله و ناراحتی نیست، اما اگر ارزش سهام پایین بیاید همه مدعی دولت می‌شوند در حالی که باید تلاش کنیم هرکس مسئولیت کارهایی که انجام می‌دهد را بپذیرد

حقوق نیوز/ اخبار و رویدادها/ سیاسی

سردار دهقان: هرکس مسئولیت کارهایی که انجام می‌دهد را بپذیرد/ اگر ارزش سهام پایین بیاید همه مدعی دولت می‌شوند
سردار حسین دهقان (مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی)

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: الان به دلیل سودآوری، همه وارد بازار بورس شده‌اند و چون سود می‌کنند خبری از گله و ناراحتی نیست اما اگر ارزش سهام پایین بیاید همه مدعی دولت می‌شوند در حالی که باید تلاش کنیم هرکس مسئولیت کارهایی که انجام می‌دهد را بپذیرد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان مشاور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح رهبری با اشاره به لزوم تعیین مسئولیت برای هر دستگاه و نهاد و پیگیری از آن براساس همان مسئولیت تعیین‌شده، گفت: یکی از مشکلات ما این است که مسائل را پیچیده و چند بعدی می‌کنیم و سپس می‌خواهیم آن را حل کنیم. باید مسئولیت هر نهاد و اتحادیه مشخص باشد و همان را از او بخواهیم در حالی که اینقدر به مسئولیت اصلی پرو بال می‌دهیم که از انجام همان کار اصلی نیز باز می‌مانند.


وی با اشاره به لزوم سیاستگذاری صحیح وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان گفت: اکنون کشاورزان ما چگونه فکر می‌کنند؟ دقیقا مانند بازاری‌ها فکر و عمل می‌کنند و برنامه‌ای دراز مدت برای سال‌های آینده خود ندارند اما باید به گونه‌ای عمل کنیم که کشاورز به استمرار فعالیت خود فکر کند. یعنی مشخص کنیم که هر منطقه برای کشت چه محصولی مناسب است و بر همین اساس از کشاورزان بخواهیم که محصول بکارند.  

دهقان تاکید کرد: باید کمک کرد که هرکس آگاهانه وارد اقتصاد و صنعت شود، برای مثال الان به دلیل سودآوری،  همه وارد بازار بورس شده‌اند و چون سود می‌کنند خبری از گله و ناراحتی نیست. حال اگر ارزش سهام پایین بیاید همه مدعی دولت می‌شوند. به عبارت بهتر باید تلاش کنیم هر کس مسئولیت کارهایی که انجام می دهد را بپذیرد.

مشاور رهبری با اشاره به سیاست‌هایی که دولت‌ها برای حل مشکلات صنعت کشور باید درپیش بگیرند، گفت:‌ باید سنگینی بار دولت را از دوش مردم برداشت. دولت برای کارکردن خودش کار اضافی می‌تراشد؛ برای مثال وقتی می‌خواهد یک مجوز بدهد، آن فرد را به چندین دستگاه و ارگان می‌فرستد؛ این مسئله یا سبب ناامیدی فرد می‌شود یا باعث می‌شود که راه فعالیت غیرقانونی باز شود.

وی افزود: متاسفانه بخش خصوصی ما سعی نکرده است که متکی به خود رشد کند و همواره تکیه‌اش را به دولت داده است؛ بخش خصوصی باید فرهنگ اتکا به تجربه و دانش را برای رشد توسعه دهد و رابطه و فساد را به شدت نهی کند تا خود کنترلی و اخلاق حرفه ای در جامعه صنفی جای خود را بازیابد. باید اجازه بدهیم بخش خصوصیِ سالم ما رشد کند که در آن صورت بسیاری از مشکلات حل می‌شود.


دهقان تاکید کرد: باید کاری کرد که بخش خصوصی هویت پیدا کند، نه تنها مسئولیت خودش را انجام بدهد، بلکه مکمل دولت نیز باشد و در کارها به او کمک کند نه این که بخشی از دولت شود و بدان تکیه زند.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید