امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269516
۱۱۰۹۸
۱۲
۱
نسخه چاپی

شخصیت سبز چه ویژگی هایی دارد؟

سبزها زمان زیادی را صرف فکر کردن می کنند و زمان اندکی را به عمل کردن اختصاص می دهند. درست بر عکس آبی ها که زمان زیادی را صرف عمل کردن می کنند و زمان اندکی را به فکر کردن اختصاص می دهند

شخصیت سبز چه ویژگی هایی دارد؟

شخصیت سبز

افرادی با شخصیت سبز را می توانید در چنین مشاغلی ببینید:

- مهندس

- حسابدار

- علاقمند به رشته های کامپیوتری

- دانشمند

و...

درست است...سبزها یکنواخت ترین گروه در میان انواع رنگ های شخصیتی اند. آن ها از شخصیتی مستقل برخوردار نیستند.

در حالی که زردها به فکر کمک به دیگران، آبی ها به دنبال ماجراجویی و قرمزها به دنبال پول و کسب درآمدند...سبزها فقط به دنبال جمع آوری اطلاعات هستند.

اطلاعات!

کلمه ی اطلاعات به تنهایی کافی است تا سبزها را هیجان زده کند.

در حالی که رنگ های دیگر شخصیتی نکاتی مثبت و نکاتی منفی دارند، سبزها فقط نکاتی مثبت دارند. در ضمن آیا به شما گفته ام که من شخصیتی سبز دارم؟

هنگامی متوجه می شوید که با مشتری احتمالی سبز صحبت کرده اید که بعد از جلسه ای سه ساعته از او می شنوید: «به خاطر این اطلاعات مقدماتی از شما متشکرم. حالا فکر می کنم باید از طریق اینترنت 44 وب سایت دیگر را برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر جست و جو کنم و سپس تمامی این اطلاعات به دست آمده را با هم مقایسه کنم. حدود 3 تا 7 هفته ی دیگر با شما تماس خواهم گرفت.

بنابراین اگر به دنبال تصمیمی سریع از طرف فردی با رنگ شخصیتی سبز هستید، باید توصیه کنم که خیلی خودتان را خسته نکنید. سبزها خیلی راحت قرمز ها و آبی ها را با دیر تصمیم گرفتن شان دیوانه می کنند. هدف آن ها این است که ابتدا پیش از هر کاری مشتاقانه تمامی اطلاعات موجود را جمع آوری کنند، سپس تمام سناریوهای احتمالی را بسنجند و در نهایت اطمینان پیدا کنند که در آینده مشکلی به وجود نخواهد آمد.

سبزها با کتاب و کامپیوتر بسیار احساس راحتی می کنند، اما در کنار انسان های دیگر چندان راحت نیستند.

سبزها زمان زیادی را صرف فکر کردن می کنند و زمان اندکی را به عمل کردن اختصاص می دهند. درست بر عکس آبی ها که زمان زیادی را صرف عمل کردن می کنند و زمان اندکی را به فکر کردن اختصاص می دهند.

چرا سبزها باید این حجم از اطلاعات را جمع آوری کنند؟ البته آن ها دوست دارند از این که همیشه تصمیم درست را می گیرند مطمئن باشند و هم زمان می خواهند بتوانند به هر سوالی از طرف زیرمجموعه های شان پاسخ بدهند.

نکته ی جالب درباره ی سبزها این است که وقتی تصمیمی می گیرند، بر سر آن می مانند. آن ها پیش از رسیدن به هر تصمیمی، تمامی اطلاعات و احتمالات مختلف را بررسی کرده اند و به همین دلیل از درستی تصمیماتشان اطمینان دارند. سبزها ممکن است شروع کننده های سریعی نباشند، اما برای مدتی طولانی در کنار شما و همراه تان خواهند بود.

رفتار شخصیت سبز

اگر زردها در محبت ورزیدن حرفه ای اند، سبزها درست برعکس آن ها هستند. اگر بخواهید به فردی با شخصیت سبز محبت بورزید، آن ها به تکه ای یخ تبدیل می شوند و از دست تان فرار می کنند.

دوست آبی ام مایکل به دلیل این که من شخصیتی سبز دارم، همیشه با من شوخی می کند. گاهی برای دیدار دوست سبز دیگرم گری که در کانادا زندگی می کند، آن جا می روم. در این موقع معمولاً مایکل با گری تماس می گیرد و به او می گوید: گری، وقتی بیگ آل به دیدنت آمد، خواهش می کنم او را در آغوش بگیر و همان لحظه از خودتان عکس بگیرید و برایم بفرستید، چون من هرگز تا به حال دو نفر با شخصیت سبز را درکنار هم ندیده ام.

اگر سبزها با محبت کردن مشکل دارند، و زردها در این کار حرفه ای هستند، تکلیف آبی ها چیست؟ آبی ها هنگام محبت کردن چگونه عمل می کنند و چه حسی دارند؟ آن ها می گویند: چقدر عالی! باید خوش بگذرد.

و قرمز ها چطور؟ اگر از فردی با شخصیت قرمز درباره ی محبت کردن بپرسید، احتمالاً می گوید: چقدر پاداش برای این کار نصیبم خواهد شد؟

منبع: چهار رنگ شخصیتی در بازاریابی چند سطحی

  • منبع
  • حقوق نیوز

۱ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید