امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 268016
۶۳۳
۱
۰
نسخه چاپی
وکیل مدافع خانواده سیدامامی

شکایت اولیای دم سیدامامی از مسئولان صدا و سیما

شکایت اولیای دم سیدامامی از رئیس، معاون سیاسی و مدیر شبکه دوم صدا و سیما و همچنین تهیه کننده برنامه خبری 20:30 به خاطر پخش برنامه ای تحت عنوان « منطقه ممنوعه»

شکایت اولیای دم سیدامامی از مسئولان صدا و سیما
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

وکیل مدافع اولیای دم کاووس سیدامامی از متهمان پرونده محیط زیست از ارائه تقاضای موکلانش به شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت مبنی بر احضار مجدد مسئولان صدا و سیما و تلاش برای رفع ممنوع الخروجی مادرشان خبر داد.

پیام درفشان با اشاره به شکایت اولیای دم سیدامامی از رئیس، معاون سیاسی و مدیر شبکه دوم صدا و سیما و همچنین تهیه کننده برنامه خبری 20:30 به خاطر پخش برنامه ای تحت عنوان « منطقه ممنوعه» اظهار داشت: بعد از طرح این شکایت، یک مرتبه نماینده حقوقی صدا و سیما در شعبه بازپرسی حضور یافت و رونوشتی از مستندات ما دریافت کرد تا به آنها پاسخ بدهد. 
این وکیل دادگستری افزود: در آخرین مراجعه ای که به شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت داشتیم، طی لایحه ای از بازپرس پرونده تقاضا کردیم، نماینده حقوقی یا مسئولان صدا و سیما که مورد شکایت قرار گرفته، برای پاسخگویی مجدد در دادسرا حضور یابند. 
وی اضافه کرد: خانواده سیدامامی به دنبال رفع ممنوع الخروجی مادرشان و حل و فصل این قضیه به طریق منصفانه و منطقی هستند. 
کاووس سید امامی استاد دانشگاه امام صادق (ع)، از فعالان محیط زیست اوایل بهمن 96 به همراه چند نفر دیگر بازداشت و 19 بهمن در زندان اوین درگذشت.
دادستان تهران اتهام این فعالان محیط زیستی را جاسوسی اعلام کرد و گفت: این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط ‌زیستی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی کشور در حوزه‌های استراتژیک اقدام می‌کردند.
جعفری دولت آبادی همچنین پیشتر گفته بود که سیدامامی «با توجه به اینکه می‌دانسته هم اعترافات زیادی علیه وی شده و هم خود اعترافاتی داشته، متاسفانه در زندان دست به خودکشی زده است.»
دادستان تهران همچنین 29 بهمن سال 96 با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت ها در بازداشتگاه ها و زندان ها و حفظ حقوق متهمان زندان دستور داد تحقیقات در مورد پرونده فوت کاووس سیدامامی ادامه یابد و با «افراد مقصر» در این حادثه برخورد شود.
بعد از مرگ سیدامامی، برنامه خبری 20:30 شبکه دوم سیما، مستندی تحت عنوان «منطقه ممنوعه» با موضوع فعالیت ها و اقدامات سیدامامی پخش کرد که به دنبال آن، اولیای دم سیدامامی از مسئولان صدا و سیما به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افترا، توهین و اقدام علیه امنیت ملی، شکایت کردند که این شکایت برای رسیدگی به شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید