امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277216
۴۳۲
۱
۰
نسخه چاپی

صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند

صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند

معافیت صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

معاون‌ صنایع دستی و هنرهای‌ سنتی کشور با اشاره به ابلاغ قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: بر همین اساس صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز دوشنبه  ١۴ تیر ١۴٠٠  قانون مالیات بر ارزش افزوده را برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از میراث آریا، پویا محمودیان به ابلاغ قانون قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: بر همین اساس «صنایع‌دستی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.»

وی توضیح داد: بر اساس بند ١۴ ماده ٩ فصل سوم معافیت‌ها، صنایع‌دستی تولید داخل موضوع ماده یک قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مطابق فهرستی که تا پایان دی ماه هر سال توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد می‌شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

محمودیان اضافه کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ٢ خرداد ١۴٠٠ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ١٢ خرداد هم به تایید شورای نگهبان رسید.

معاون‌صنایع دستی و هنرهای‌سنتی کشور گفت: این معافیت به عنوان یک دستاورد مهم، کمک بسزا و تأثیرگذار برای فعالان حوزه صنایع دستی کشور خواهد بود.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید