امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272917
۵۰۹
۱
۰
نسخه چاپی
خبرگزاری‌های رویترز و بلومبرگ گزارش داده‌اند

عربستان با بهره‌گیری از ضعف اقتصادی بحران کرونا میلیاردها دلار سهام خریداری کرده است

خبرگزاری‌های رویترز و بلومبرگ گزارش داده‌اند که یک صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در ماه‌های اخیر و با بهره‌گیری از ضعف اقتصادی پدیدآمده از بحران کرونا، اقدام به خرید میلیاردها دلار سهام اقلیت در شرکت‌های عظیم آمریکایی و برخی دیگر از کشورها کرده است

حقوق نیوز/ اخبار و رویدادها/ بین الملل

عربستان با بهره‌گیری از ضعف اقتصادی بحران کرونا میلیاردها دلار سهام خریداری کرده است

خبرگزاری‌های رویترز و بلومبرگ گزارش داده‌اند که یک صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در ماه‌های اخیر و با بهره‌گیری از ضعف اقتصادی پدیدآمده از بحران کرونا، اقدام به خرید میلیاردها دلار سهام اقلیت در شرکت‌های عظیم آمریکایی و برخی دیگر از کشورها کرده است.

به گزارش «انتخاب»؛ رویترز و بلومبرگ این خبر را روز شنبه ۲۷ اردیبهشت با استفاده از تازه‌ترین داده‌های «کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا» گزارش کردند.

بر اساس این گزارش، «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی» عربستان در حال حاضر بیش از ۷۱۳ میلیون دلار در شرکت بوئینگ، حدود ۵۲۲ میلیون دلار در سیتی‌گروپ، ۵۲۲ میلیون دلار در فیس‌بوک، بیش از ۴۹۵ میلیون دلار در شرکت دیزنی و بیش از ۴۸۷ میلیون دلار در بَنک آو آمریکا سهام دارد.

بنابر همین گزارش، این صندوق ثروتمند سعودی که سرمایه آن بالغ بر ۳۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود، در ماه‌های اخیر سهام برخی از شرکت‌های معروف در دیگر نقاط دنیا را نیز خریده است که از آن جمله می‌توان به ۵۱۴ میلیون دلار سهام شرکت ماریوت و بیش از ۸۲۷ میلیون دلار سهام بریتیش پترولیوم اشاره کرد.

علی السلیم، یکی از مؤسسان شرکت مشاوره‌ای معروف «شرکای ارکان» در دوبی، با انتشار نموداری در توئیترش نوشت که عربستان سعودی در سه ماهه اول امسال به خرید رفته بود.

به نوشته این کارشناس اقتصادی، میزان سهام عربستان در شرکت‌های آمریکایی که ابتدای سال جاری میلادی حدود ۲ میلیارد دلار بود اکنون به حدود ۱۰ میلیارد دلار جهش یافته است.

مقام‌های سعودی هنوز به گزارش‌های منتشرشده واکنشی نشان نداده‌اند اما صندوق سرمایه‌گذاری عمومی چندی پیش در واکنش به افزایش فعالیت‌های این نهاد در خرید سهام در شرکت‌های بین‌المللی گفته بود این نهاد «صبور است و چشم‌اندازی بلندمدت دارد ... و از این رو، فعالانه در پی فرصت‌های راهبردی در عربستان و در جهان است».

خبرگزاری رویترز در گزارش خود درباره فعالیت‌های اخیر صندوق سرمایه‌گذاری عربستان، به سهام‌های دیگری که این صندوق به ویژه در بخش انرژی و نفت خریده اشاره کرده است.

گزارش جدید «کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا» نشان می‌دهد که این صندوق سعودی بیش از ۴۸۳ میلیون دلار از سهام شرکت نفتی شِل، بیش از ۲۲۲ میلیون دلار از سهام توتال، و ۴۸۱ میلیون دلار از سهام «سانکِر انرژی» را نیز خریده است.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید