امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274193
۷۸۸
۱
۰
نسخه چاپی
پیش بینی رییس مجمع نمایندگان استان کرمان

علیرضا رزم‌حسینی با بیش از ۲۰۰ رای روانه پاستور خواهد شد

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان پیش‌بینی کرد: با احترام به نظر نمایندگان مخالف، اما پیش بینی می شود که علیرضا رزم‌حسینی با بیش از ۲۰۰ رای روانه پاستور خواهد شد و یکی از تاثیرگذارترین وزرای دولت تدبیر و امید خواهد بود

علیرضا رزم‌حسینی با بیش از ۲۰۰ رای روانه پاستور خواهد شد

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان پیش‌بینی کرد: با احترام به نظر نمایندگان مخالف، اما پیش بینی می شود که علیرضا رزم‌حسینی با بیش از ۲۰۰ رای روانه پاستور خواهد شد و یکی از تاثیرگذارترین وزرای دولت تدبیر و امید خواهد بود.

"شهباز حسن‌پور" در گفت‌وگو با ایسنا، درباره معرفی "علیرضا رزم حسینی" به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سوی رییس جمهور گفت: معتقدیم "علیرضا رزم‌حسینی" بیش از ۲۲۰ رای اعتماد خواهد آورد.

وی از انتظارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت، معدن و تجارت سخن به میان آورد و اظهار کرد: بومی‌سازی قطعات در داخل کشور، توجه به ظرفیت بالای نیروهای مومن و متخصص کشور، استفاده از ظرفیت جوانان، توجه به وضعیت بازار و معیشت مردم، هماهنگی با سه پارلمان بخش خصوصی (اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون) و حمایت از تولید داخل از جمله انتظارات نمایندگان از وزیر جدید صمت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صادرات را یک اصل در اقتصاد دانست و بیان کرد: اگر قصد رفع مشکل اشتغال و رونق تولید را داریم باید صادرات در سرلوحه برنامه های وزارت صمت قرار گیرد ضمن آنکه ۷۰ هزار واحد صنعتی در سطح کشور در حالت تعطیل، نیمه تعطیل یا با ظرفیت کمتر از ۳۰ درصد فعال هستند که نیاز به حمایت فوری و جدی وزیر دارند.

وی پیگیری مطالبات واحدهای تولیدی از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مجموعه‌های ذیربط را از دیگر انتظارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی برشمرد و اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه، پیشران اقتصاد کشور معادن اعلام شده است لذا فعال سازی کل معادن کشور و ظرفیت‌های معدنی و تعیین و تکلیف معادنی که سال‌ها در انحصار یک عده خاصی بوده و در این زمینه رانت هایی ایجاد شده است از دیگر مطالبات نمایندگان مجلس از وزیر صمت می باشد.

حسن‌پور به حمایت های صورت گرفته از رزم حسینی در مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: با توجه به اعلام حمایت شخصیتهای فرهیخته، فرزانه و بزرگان مجلس همچون آیت‌الله تقوی نماینده مردم تهران، اعضای فراکسیون گام دوم انقلاب، آقای پزشکیان نماینده مردم تبریز، آقای نیکزاد نایب رییس دوم مجلس و آقای قاضی‌زاده نایب رییس اول مجلس از آقای رزم‌حسینی، انتظار رای بالای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت را داریم.

وی به حمایت اکثر روسای کمیسیون‌های مجلس از رزم حسینی اشاره کرد و افزود: آقای اکبری رییس کمیسیون صنعت و معدن، آقای رضایی رییس کمیسیون عمران، آقای پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی و آقای حسین‌زاده رییس کمیسیون آئین‌نامه داخلی از رزم حسینی حمایت کرده ضمن آنکه دیدار حضوری بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس در اولین روز حضور رزم‌حسینی در مجلس حکایت معنی داری از حمایت مجلس از مرد ایمان و عمل دارد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان پیش‌بینی کرد: با احترام به نظر نمایندگان مخالف، اما پیش بینی می شود که علیرضا رزم‌حسینی با بیش از ۲۰۰ رای روانه پاستور خواهد شد و یکی از تاثیرگذارترین وزرای دولت تدبیر و امید خواهد بود.

وی خطاب به علیرضا رزم‌حسینی گفت: از آقای رزم حسینی درخواست می‌کنیم یک برنامه ۱۰ ساله را برای وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته باشد نه برنامه ۶ ماهه.

حسن‌پور درباره برخی انتشار اخباری مبنی بر تشنج های به وجود آمده در روز گذشته در پی حضور وزیر پیشنهادی صمت در صحن مجلس از سوی برخی نمایندگان عنوان کرد: روز گذشته کسی بر علیه آقای رزم‌حسینی در مجلس شعار نداد. فقط چند نماینده سوالات و ابهاماتی داشتند که مطمئن هستم تا روز سه شنبه با شفاف‌سازی که آقای رزم‌حسینی انجام خواهد داد این چند تن نماینده نیز حمایت خود را از رزم‌حسینی اعلام خواهند کرد گفتنی است که حمایت آقایان ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس و قدوسی کریمی یکی از چهره‌های شاخص مجلس از وزیر پیشنهادی صمت تاثیر بسزا و موثری در رای اعتماد رزم حسینی خواهد گذاشت.

انتهای پیام 

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید