امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279071
۴۳۲
۱
۰
نسخه چاپی

قالیباف: رتبه‌بندی برای افرادی است که حکم معلمی دارند

قالیباف: رتبه‌بندی برای افرادی است که حکم معلمی دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در لایحه رتبه بندی معلمان تأکید داریم که رتبه بندی برای کسانی است که حکم معلمی داشته و به عنوان معلم بر سر کلاس درس حاضر می شوند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در تذکری بیان کرد: هدف از رتبه بندی معلمان ارتقای جایگاه معلم و تعلیم و تربیت است. همان طوری که رئیس مجلس تأکید کرد در رتبه بندی معلمان، معلم فردی تلقی می شود که در کلاس درس حضور یافته و کار آموزشی انجام می دهد. فردی که مسئول آموزش و پرورش است یا دارای حکم معلمی می باشد باید بر سر کلاس درس حضور یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: اما براساس قانون، مسئولان آموزش و پرورش به جای ۲۴ ساعت تدریس باید ۱۲ ساعت تدریس در هفته داشته باشند. حال این سوال پیش می آید که آیا این ۱۲ ساعت مبنای رتبه بندی کامل است یا مدیران و مسئولان آموزشی نیز باید ۲۴ ساعت را پر کنند؟

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فردی که حکم معلمی دارد و کار معلمی نیز انجام می دهد باید رتبه بندی در حق آن اعمال شود. روح حاکم بر رتبه بندی باید ارتقای معلم و کلاس درس باشد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: نکاتی که شما اشاره کردید درست است و در آیین نامه ای که دولت تصویب می کند قطعا این موارد دیده می شود. ما در رتبه بندی معلمان یک حرف داریم آن هم این است که رتبه بندی برای کسانی است که حکم معلمی داشته و به عنوان معلم شناخته می شوند. جزئیات آیین نامه نیز از سوی دولت مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید