امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280504
۴۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

قانون 5 ساعت: چگونه یک روز تلف شده را به یک روز موفق تبدیل کنیم

قانون 5 ساعت: چگونه یک روز تلف شده را به یک روز موفق تبدیل کنیم

هر یک از ما 24 ساعت یکسانی در اختیار داریم. کاری که ما با آن ساعات انجام می دهیم بر اساس فرهنگ و جنسیت متفاوت است، اما هرکدام از ما حداقل چند ساعت برای گذراندن اوقات فراغت داریم. قانون 5 ساعت از ما می خواهد که حداقل یک ساعت در روز را به یادگیری، آزمایش و تفکر اختصاص دهیم. این ترفندی است که ثروتمندترین و موفق ترین افراد جهان از آن استفاده می کنند. در اینجا سه گام آسان برای شروع قانون 5 ساعته خود آورده شده است.

آناتومی یک روز

24 ساعت در روز وجود دارد (یا 1440 دقیقه اگر واقعاً دوست دارید عمر خود را به حساب بیاورید). یک فرد به طور متوسط حدود هشت ساعت می خوابد (که هلندی ها بیشترین خواب را دارند و سنگاپوری ها کمترین). با این کار 16 ساعت بیداری باقی می ماند (من می ترسم نوارهای "یاد بگیر در حالی که خوابی" احتمالاً کار نکنند).

ما باید هفت تا هشت ساعت در روز را کم کنیم که در طی آن اکثر مردم کار می کنند، اگرچه هلندی های خواب آلود کمی کمتر کار می کنند. بنابراین، ما به ۹ ساعت باقیمانده رسیده ایم. بخش اعظم این نه ساعت با مدیریت زندگی می‌گذرد: خرید، کار خانه، کار بدون مزد (مانند کار مراقبت) و خوردن و آشامیدن.

البته، تفاوت های فرهنگی گسترده ای در کمین آن دسته وجود دارد. به عنوان مثال، همانطور که داده های ما نشان می دهد که مردم در فرانسه، یونان، ایتالیا و اسپانیا گزارش می دهند که زمان بیشتری را نسبت به سایر کشورهای اروپایی صرف غذا خوردن می کنند. کشوری که مردم آن کمترین زمان را صرف خوردن و نوشیدن می کنند، ایالات متحده آمریکا (63 دقیقه) است.

جای تعجب نیست که تفاوت زیادی در نحوه تقسیم کار مراقبتی یا کار بدون دستمزد بین جنسیت ها وجود دارد. طبق گزارش OECD، در سراسر جهان، زنان دو تا ده برابر بیشتر از مردان زمان خود را صرف مراقبت های بدون مزد می کنند. این در تعداد ساعات اوقات فراغتی که جنسیت ها باید بگذرانند تأثیر منفی دارد. به عنوان مثال، در نروژ و نیوزلند این تفاوت تقریباً ناچیز است. اما در پرتغال و هند، مردان 50 درصد بیشتر از زنان اوقات فراغت دارند.

قانون 5 ساعت

توماس کورلی در طول مطالعه پنج ساله خود روی بیش از 200 میلیونر خودساخته دریافت که آنها تلویزیون تماشا نمی کنند. در عوض، 86 درصد قابل توجه ادعا کردند که مطالعه می کنند - اما نه فقط برای سرگرمی. علاوه بر این، 63 درصد اعلام کردند که در طول رفت و آمد صبحگاهی خود به کتاب های صوتی گوش می دهند.

قانون پنج ساعت توسط مایکل سیمونز، بنیانگذار Empact، که به طور گسترده در مورد آن نوشته است، ابداع شد. مفهوم فوق العاده ساده است: مهم نیست که افراد موفق چقدر مشغول هستند، آنها همیشه حداقل یک ساعت در روز - یا پنج ساعت در هفته - را صرف یادگیری یا تمرین می کنند. و آنها این کار را در تمام طول حرفه خود انجام می دهند.

سیمونز این پدیده را به بن فرانکلین بازمی‌گرداند که دائماً زمانی را برای یادگیری اختصاص می‌داد. فرانکلین معمولاً این کار را صبح ها انجام می داد و برای خواندن و نوشتن زود از خواب بیدار می شد

اکثر مردم حداقل چند ساعت وقت دارند تا آنچه می خواهند انجام دهند. برای بیش از نیمی از جمعیت، این ساعات صرف ستایش تلفنی غیرمرتبط با کار می شود. اما اینها کسانی نیستند که به کارآفرینان، مبتکران و داستان های موفقیت فردا تبدیل شوند.

به طور خلاصه، این قاعده ای است که در آن یک ساعت در روز را صرف یادگیری، تأمل و تفکر می کنیم. این قانون مربوط به بنجامین فرانکلین است، که هر روز (حداقل) یک ساعت را به طور خاص به یادگیری چیزهای جدید اختصاص می داد. فرانکلین برای خواندن و نوشتن زود بیدار می شد. او حتی کلوپ صنعتگران و تجربیات خود را راه اندازی کرد. امروزه ایلان ماسک، اپرا وینفری و بیل گیتس همگی برخی از نسخه های قانون 5 ساعت را به کار می گیرند.

ایده این است که اختصاص یک ساعت از روز به آموزش، ذهن را تمرین می دهد، مهارت های شما را بهبود می بخشد و نظم و انضباط عالی را تمرین می کند. قانون 5 ساعت به ما هم دانش و هم مهارت می دهد.

این راز نیست که افراد موفق مطالعه می کنند. گفته می شود که میلیونرهای متوسط در ماه دو یا چند کتاب می خوانند. به این ترتیب، وبلاگ‌ها، سایت‌های خبری، داستان‌های تخیلی و غیرداستانی را در زمان تعطیلی مطالعه کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر اغلب در حال حرکت هستید، به کتاب های صوتی یا پادکست گوش دهید.

ساعت خود را چگونه بگذرانید

حتی پذیرش حکمت در قانون 5 ساعت، همچنان می تواند دلهره آور باشد. پس از یک روز طولانی، با چشمان خسته و سردرد تپنده، اکثر ما به سمت کنترل تلویزیون می رویم، نه تولستوی. اما در اینجا سه "گام اول" برای قانون 5 ساعت وجود دارد.

بیاموزید. هرچند می توانید. خواندن کتاب یکی از راه های یادگیری است، اما تنها راه نیست. در واقع، اگر از خواندن آنقدر لذت نمی برید، امروزه پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و رادیو گفتاری راه‌هایی عالی برای گذراندن یک ساعت کاری هستند. علاوه بر این، اینترنت مملو از مقالات طولانی آموزشی، سرگرم کننده و روشنگرانه است که بسیار قابل هضم تر از مقالات بزرگ و دردناک هستند.

آزمایش کنید. بهتر کردن خودت همیشه به این معنی نیست که سرت را با حقایق پر کنی. موفق ترین افراد در زندگی کسانی نبودند که به گنجینه جادویی در جنگل برخورد کردند، بلکه کسانی بودند که تلاش کردند و شکست خوردند، تلاش کردند و دوباره شکست خوردند. تیم هارفورد در کتاب خود انطباق: چرا موفقیت همیشه با شکست شروع می‌شود، می‌گوید موفقیت به این معناست که «اول، به دنبال ایده‌های جدید باشیم و چیزهای جدید را امتحان کنیم. دوم، وقتی چیزی جدید را امتحان می‌کنید، آن را در مقیاسی انجام دهید که شکست قابل دوام باشد. سوم، به دنبال بازخورد باشید و از اشتباهات خود درس بگیرید.» چیز جدیدی را امتحان کنید. چیزی متفاوت را امتحان کنید.

منعکس کنید. شکست تنها تا جایی ارزشمند است که آینده را بهبود بخشد. به قول ساموئل بکت، «دوباره تلاش کن. دوباره شکست بخور شکست بهتر." هر شکستی متفاوت است و هر شکستی از شکست قبلی به پیروزی نزدیکتر است. راه های زیادی برای بازتاب وجود دارد. برای برخی، ممکن است به معنای یک دفتر خاطرات یا ده دقیقه صرف صرف نشخوار فکری باشد. برای دیگران، این می تواند به معنای صحبت کردن و بازکردن چیزهایی باشد که اتفاق افتاده است. وقتی به روزها و اشتباهات خود فکر می کنیم، شکست ها را به تجربیات یادگیری تبدیل می کنیم.

بنابراین، چرا قانون 5 ساعت را اجرا نکنید؟ در بدترین حالت، در جمع خانوادگی بعدی شما را کمی جالب تر می کند. در بهترین حالت ممکن است برای شما چند میلیون دلار درآمد داشته باشد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید