امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 266775
۱۴۸۵
۲
۰
نسخه چاپی
قراردادهای مشاوره

قرارداد اجرای محاسبات سازه

قرارداد اجرای محاسبات سازه
قرارداد اجرای محاسبات سازه

 

این قرارداد بین شرکت ............ به نمایندگی آقای مهندس ............ مدیرعامل شرکت ............. از یک طرف و آقای به عنوان مهندس محاسب سازه به شرح موارد ذیل منعقد و طرفین ملزم به رعایت کلیه مفاد آن می باشند.

ماده 1 – موضوع قرارداد

عبارت از انجام محاسبات سازه و ارائه تاییدیه های لازم در خصوص سازه پروژه ............. واقع در استان ...............

ماده 2 – مدت قرارداد

مدت قرارداد برابر ........ روز شمسی است که مبدا آن از تاریخ دریافت نقشه های معماری تایید شده کارفرما خواهد بود.

تبصره – این زمان با توجه به رعایت تعهدات طرفین راس زمان مقرر است و در صورت عدم انجام تعهدات به نحوی که سبب تاخیر زمان گردد به میزان تاخیر عیناً به زمان فوق الذکر اضافه می شود.

ماده 3 – مبلغ قرارداد و نحوه پراخت :

مبلغ قراردادکه عبارت است از دستمزد طراحی برابر ........... ريال به ازای هرمترمربع است که با توجه به زیر بنای کل مجموعه به میزان ............ مترمربع، جمع مبلغ قرارداد ........... ریال است.

نحوه پرداخت به شرح زیر می باشد :

.......... % کل قرارداد به عنوان پیش پرداخت

همزمان با ارائه یک سری نقشه سازه که جهت اظهارنظر کارفرما ارسال می شود ........... % دیگر از کل مبلغ قرارداد پرداخت می شود

......... % باقیی مانده قرارداد پس از ارائه .......... سری نقشه های سازه – حاوی نظرات اصلاحی کارفرما که در خصوص نقشه ارسالی موضوع بند ب فوق اظهار گردیده و با تایید کارفرما پرداخت خواهد شد.

از هر پرداخت 5 % به عنوان مالیات کسر می گردد.

ماده 4 – شرایط قرارداد

ابلاغ نظرات کارفرما راجع به گزارشات یا مدارکی که محاسب به ایشان تسلیم می کند حداکثر ظرف مدت .......... روز از تاریخ تسلیم صورت می گیرد و در صورت عدم اظهار نظر ظرف این مدت، مقاد گزارش و مدارک مذکور، پذیرفته شده محسوب شده به مهندس محاسب اجازه داده می شود بر مبنای آنها به انجام مرحله بعدی بپردازد (با رعایت مفاد بند 3 همین ماده)

کارفرما یک سری نقشه کامل معماری را که به امضاء و مهر مشارالیه رسیده به مهندس محاسب می دهد و مشارالیه مجاز است تنها بر اساس آن نقشه های طراحی را انجام دهد و بدون دریافت آنها مجاز به طراحی نیست.

ضمناً مهندس محاسب موظف است پس از دریافت تاییدیه کارفرما در خصوص گزارش فاز ........... به انجام محاسبه بپردازد در غیر این صورت مسئولیت محوله را انجام نداده و ملزم به تکرار آن است.

کارفرما در اظهارنظر خود راجع به گزارش فاز ........ موارد نیاز را نیز ابلاغ خواهد نمود.

اظهار تعهدات مالی توسط کارفرما در هر مرحله قطعی و مجوز انجام کار در مرحله بعد قرارداد توسط مهندس محاسب است.

محاسب موظف است مدارک درخواستی کارفرما شامل کتابچه محاسب (یک جلد) نقشه های سازه امضا شده به تعداد ........ سری به انضمام .......... نسخه چک لیست و دیکست محاسباتی و دیسکت نقشه های سازه را تهیه و تسلیم کارفرما نماید.

شرکت در هر گونه جلسه درخواست یکارفرما برای دفاع از سازه پروژه و محاسبات انجام گرفته و ارائه توضیحات لازم برمبنای کتابچه محاسبات و گزارش فاز ........ به عهده محاسب و در تعهد ایشان است.

در صورت قصور مهندس محاسب از انجام به موقع تعهدات روزانه مبلغ .......... ريال بابت خسارت دیرکرد به حساب بدهکاری نامبرده منظور می گردد.

ماده 5 –

اختلافات ناشی از تعبیر و تفسیر ابتدا از طریق مذاکره حل و فصل می گردد و در صورت عدم حصول نتیجه از طریق مراجع ذیصلاح قانونی فیصله داده خواهد شد.

ماده 6 – فسخ قرارداد

در صورتی که پیمانکار نتواند به تعهدات خود عمل نماید به نحوی که موجبات رکود کار را فراهم آورد کارفرما بدون نیاز به تشریفات اداری و قضایی قرارداد را فسخ و سپردهای قرارداد را به نفع خود ضبط می نماید.

ماده 7 – نسخ قرارداد

این قرارداد در ........... ماده و ....... نسخه تنظیم گردید و هر یک از نسخ در حکم واحد خواهد بود.

مهندس محاسب سازه                                                                                                          کارفرما

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید