امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 268968
۱۰۸۶
۱
۰
نسخه چاپی
قرارداد مشارکت

قرارداد مشارکت بازاریابی و فروش دستگاه و تجهیزات

حقوق نیوز/نمونه قراردادها

قرارداد مشارکت بازاریابی و فروش دستگاه و تجهیزات

1- شرکت ................ (سهامی خاص) به نشانی ............................................................................. با مدیریت و نمایندگی آقای ............ که از این پس اختصاراً (شرکت) نامیده می شود.

2- شرکت ............... (سهامی خاص) به نشانی ............................................................................ با مدیریت و نمایندگی آقای ............. که از این پس اختصاراً (بازاریاب) نامیده می شود.

با توجه به علاقه مندی وتوانایی طرفین به بازاریابی و فروش دستگاه و تجیزات ........... در مراکز کشور با عنایت به اینکه بازاریاب به واسطه امکانات خدماتی و ارتباطات خود با کمپانی های خارجی قادر به ارائه خدمات جانبی از قبیل نصب، راه اندازی و آموزش پرسنل .......... برای استفاده از تجهیزات ............ است.

ماده 1 – موضوع قرارداد :

عبارت است از واردات، بازاریابی و فروش دستگاه های ........... از کمپانی کشورهای اتحادیه اروپا در سراسر کشور مطابق درخواست خریدار وتایید مراجع ذیصلاح

ماده 2 – مدت قرارداد :

این قرارداد از نظر مدت اعتبار تابع قرارداد طرفین با کمپانی کشورهای اتحادیه اروپا می باشد و در خلال مدت مزبور فقط با توافق دو طرف قابل فسخ است.

ماده 3 – سرمایه گذاری و خرید :

چون در اجرای عملیات بازاریابی ومعرفی خریداران به شرکت سازنده، بعضاً ضرورت پیدا می کند که جهت خرید دستگاه و تجهیزات بدواً سرمایه گذاری ابتدایی از سوی طرفین مشارکت در قبال شرکت سازنده انجام شود و به عبارت دیگر طرفین مشارکت با تخصیص سرمایه لازم، اقدام به خرید دستگاه از شرکت سازنده نموده و سپس مراحل واگذاری و فروش دستگاه به خریداران داخلی صورت پذیرد.

لذا طرفین این مشارکت توافق دارند که سرمایه گذاری لازم را مشترکاً انجام دهند، بدیهی است مبلغ سرمایه گذاری برای هرمورد خاص بستگی به نحوه پرداخت وجوه به صورت نقدی، پیش پرداخت و اعتبار اسنادی از طرف خریدار دارد و در هر مورد سرمایه گذاری لازم پس از لحاظ موضوع فوق بر اساس توافق به عمل می آید.

ماده 4 – امور اجرایی مشترک :

به منظور امور اجرایی مربوط به موضوع قرارداد در ارتباط به مذاکره، مکاتبه، واردات، حمل و ترخیص و نگهداری کالاهای مربوطه طرفین یک نفر را به عنوان رابط و مسئول اجرایی تعیین خواهند نمود.

شخص مزبور باید نسبت به موضوع قرارداد و امور بازرگانی خارجی تسلط داشته و با حفظ امانت به طرفین پاسخگو باشد.

ماده 5 – امور مالی :

به منظور ثبت و ضبط دقیق امور مالی قرارداد یک حساب مشترک با حق برداشت منوط به امضای صاحبان امضای مجاز دو شرکت نزد یکی از بانک های تجاری گشایش خواهد شد.

همچنین دفتر، اسناد و اوراق مربوط به قرارداد در چارچوب حساب اخیرالذکر نگارش و نگهداری می شود. برای انجام امور مزبور طرفین یک نفر واجد الشرایط را به عنوان رابط اطلاعات مالی قرارداد انتخاب خواهند نمود.

مشارالیه از هر لحاظ امین طرفین می باشد و هر یک از شرکاء حق رسیدگی به دفاتر و اسناد و اوراق مربوط به قرارداد را خواهد داشت.

ماده 6 – بازاریابی و فروش :

هر یک از طرفین با اختصاص پرسنل و دیگر امکانات لازم و متعارف برای بازاریابی و فروش محصولات موضوع قرارداد تلاش خواهد نمود.

این تلاش ها کاملاً برنامه ریزی شده و هماهنگ و هدفمند و به منظور گسترش فعالیت های بازرگانی دو طرف می باشد طرفین به منظور بازاریابی و فروش بهینه و توسعه، نهایت همکاری را با یکدیگر مبذول خواهند نمود.

تبصره – قیمت های ارزی و ریالی ارائه شده توسط مسئولین فروش طرفین به خریداران می بایست تابع سیاست مشترک و ثابت طرفین (که مبنای آن قرارداد امضاء شده فعلی) باشد.

ماده 7 – گارانتی و خدمات پس از فروش :

هزینه های مربوط به گارانتی ..........محصولات فروخته شده به عهده طرفین است برای نصب، راه اندازی و آموزش دیگر خدمات پس از فروش .......... % از مبلغ کل هر فاکتور فروش برای بازاریاب لحاظ خواهد شد. به طوری که بابت خدمات فوق الذکر وجه جداگانه ای از خریدار اخذ نمی شود بدیهی است شرکت نیز می تواند در صورت تمایل و دارا بودن امکاناات متعارف با ارائه خدمات پس از فروش از مبلغ کارمزد فوق الذکر بهره مند گردد.

ماده 8 – منافع حاصله و هزینه ها :

کلیه منافع حاصله از قرارداد اعم از ارزی و ریالی و تحت هر عنوان به استثنای اجرت حاصله شرکت، بازاریاب از مشتریان بابت نصب، راه اندازی، آموزش و دیگر خدمات پس از فروش بازاریاب بالمناصفه و به تساوی متعلق طرفین است منافع عبارت است از سود خالص حاصل از فروش محصولات موضوع قرارداد پس از کسر کلیه هزینه های مربوطه، بدیهی است هزینه های پروژه همان هزینه های متعارف فعالیت های مربوطه که مستند به مدارک کتبی باشد به علاوه دیگر هزینه های قانونی است. فعالیت های مربوطه از زمان مذاکره برای خرید تا پس از اتمام دوران گارانتی تعریف می شود.

ماده 9 – مالیات :

با عنایت به شخصیت حقوقی مستقل طرفین هر یک از آنها برای ضوابط و مقررات حاکم اقدام به اظهار و برداشت مالیات خواهد نمود.

کل مالیات های پرداخت شده مطابق اسناد مثبته توسط طرفین، هزینه اجرای قرارداد تلقی و از منافع حاصل همانند دیگر هزینه ها کسر می شود (به استثنای موارد استثنا شده ماده 8 که به شرکت بازاریاب تعلق می گیرد).

ماده 10 – الحاقات :

با عنایت به کلی بودن قرارداد حاضر برای هر مورد فروش به تناسب موضوع صورت جلسه ای بر اساس این قرارداد کلی تنظیم و جزئیات امور مورد مذاکره و توافق قرار خواهد گرفت. تمامی صورت جلساتی که بدین صورت تنظیم و امضاء می شود متمم و جزء لاینفک قرارداد حاضر محسوب می گردند.

ماده 11 – اختلافات و قانون حاکم :

در صورت بروز هرگونه اختلاف پس از اجرای کلیه تشریفات و مذاکرات دوستانه حل و فصل نهایی موضوع و در صورت عدم توافق به انتخاب دادگاه صالح خواهد بود.

ماده 12 – تخلفات :

این قرارداد در ...... ماده نگارش یافت و طرفین ملزم به کمال همکاری و حسن نیت در اجرای دقیق آن و متمم های بعدی می باشند در صورت تخلف هر یک از طرفین از مفاد قرارداد و متمم های آن حق تقاضای جبران خسارت وارده برای طرف مقابل با توسل به کلیه ابزارهای قانونی محفوظ است در موارد سکوت قرارداد، عرف و مقررات قوانین تکمیلی کشور خواهد بود.

محل امضاءنماینده شرکت                                                                                          محل امضاء نماینده شرکت بازاریاب

پایگاه خبری حقوق نیوز- قراردادهای مشارکت

 

  • منبع
  • حقوق نیوز

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید