امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272881
۱۴۵۴
۱
۰
نسخه چاپی
قرارداد مشاوره

قرارداد وکالت و مشاوره حقوقی

قرارداد وکالت و مشاوره حقوقی
قرارداد وکالت و مشاوره حقوقی

 

قرارداد زیر فی مابین شرکت ............ با مسئولیت محدوده ثبت شده به شماره ........... به مدیریت جناب .................. به نشانی .............................................................که در این قرارداد شرکت نامیده می شود از یک طرف و آقای .................. به نشانی ............................................................که در این قرارداد وکیل و مشاور نامیده می شود از طرف دیگر به شرح زیر منعقد می گردد.

ماده 1 – موضوع قرارداد
موضوع قرارداد عبارت است از وکالت و مشاوره حقوقی شرکت نسبت به کلیه مسائل حقوقی، اداری، استخدامی که به طریقی جلب نظر مشاور حقوقی احتیاج باشد.

ماده 2 – تعهدات وکیل و مشاور شرکت
وکیل و مشاور شرکت متعهد می شود که :
1-2- نظر حقوقی و مشورتی خود را نسبت به کلیه امور مربوط به شرکت اظهار داشته و در صورت لزوم کتباً به شرکت ارائه نماید.
2-2- تهیه و آماده نمودن قراردادها و فرم های حقوقی مورد نظر که از طرف شرکت درخواست می گردد، نقد و بررسی، اعلام نظر قراردادهای تنظیمی شرکت با اشخاص حقیقی و حقوقی
3-2- آماده نمودن کلیه صورت جلسات مجامع عمومی، هیئت مدیره، تهیه و تنظیم، تغییرات مورد لزوم در اساسنامه
4-2- اعلام وکالت در پرونده های ارجاعی شرکت بنا به پیشنهاد مدیر حقوقی و با صلاحدید مدیریت شرکت
5-2- چنانچه پرونده های شرکت جنبه محرمانه داشته باشند وکیل و مشاور به عنوان امین موظف است رعایت امانت را نموده و جنیه های محرمانه اسناد و مدارک شرکت را حفظ نماید.
6-2- وکیل و مشاور تعهد می نماید، علاوه بر انجام خدمات حقوقی با نظر دفتر حقوقی شرکت به عنوان مشاور حقوقی در کلیه جلسات مناقصات (انعقاد پیمان ها) حضور بهم رساند.

ماده 3 – تعهدات متقابل طرفین
1-3- شرکت متعهد است در انجام تعهدات محوله به مشاور کلیه اقدامات و تسهیلات لازم از جمله امکان ورود به کلیه سوابق امر و دسترسی به منابع مختلف اطلاعاتی را به منظور پیشرفت کار از هر جهت فراهم آورد.
2-3- شرکت متعهد است حق المشاوره و حق الوکاله وکیل را مطابق این قرارداد در موعد مقرر پرداخت نماید.
4-3- مشاور متعهد است هفته ای ......... ساعت در روزهای ........ یا عنداللزوم در سایر روزها حسب اعلام دفتر حقوقی در شرکت حاضر باشد.

ماده 4 – حق المشاوره و حق الوکاله
1-4- حق المشاوره ماهیانه مبلغ ............ ريال محاسبه می شود که در پایان هرماه پس از تایید کارکرد دفتر حقوقی و کسر مالیات مقرر قانونی به مشاور پرداخت خواهد شد.
2-4- حق الوکاله دعاوی که له وعلیه شرکت مطرح و و کالت آن به مشاور محول می گردد به ترتیب زیر خواهد بود :
1-2-4- حق الوکاله دعاوی مالی اعم از کیفری یا حقوقی تا ............ ريال به ماخذ ............. تعرفه قانونی
2-2-4- حق الوکاله دعاوی اعم از کیفری یا حقوقی مازاد بر .......... ريال به ماخذ ............. بهای خواسته
3-2-4- حق الوکاله دعاوی غیر مالی مانند تخلیه و تصرف عدوانی و .......... طبق آیین نامه تعرفه وکلای دادگستری مصوب
4-2-4- شرکت موافقت می نماید به طور علی الحساب .......... مبلغ حق الوکاله فوق الذکر را در زمان اعلام وکالت وکیل به دادگاه مربوطه .......... آن را پس از صدور حکم بدوی به نفع شرکت و باقی مانده را بر اساس مبلغ محکوم به پس از قطعیت حکم و خاتمه عملیات اجرایی پرداخت نماید.

ماده 5 – مدت قرارداد
این قرارداد از تاریخ ............. لغایت ............. منعقد شده است.

ماده 6 – فسخ قرارداد
این قرارداد با اعلام قبلی ........... ماهه از سوی طرفین قابل فسخ بوده و چنانچه قرارداد از طرف شرکت فسخ گردد شرکت مکلف است حق المشاوره و حق الوکاله را تا زمان فسخ قرارداد به نسبت زمان کار و اقدامات انجام شده به مشاوره پرداخت نماید.
این قرارداد در .......... ماده ............ و در ........... نسخه که هر دو حکم واحد را دارد تهیه و تنظیم و به امضای طرفین رسید و لازم الاجرا می باشد.

     امضا مدیرعامل شرکت                                                                                                     امضا مشاور حقوقی

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید