امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269317
۲۰۳۸
۱
۰
نسخه چاپی
قرارداد مشاوره

قرارداد کار با رعایت آیین نامه انضباطی شرکت شرح وظایف شغلی (آژانس مسافرتی هوایی)

قرارداد کار با رعایت آیین نامه انضباطی شرکت شرح وظایف شغلی  (آژانس مسافرتی هوایی)

قرارداد کار با رعایت آیین نامه انضباطی شرکت شرح وظایف شغلی (آژانس مسافرتی هوایی)

این قرارداد که از هر حیث تابع قانون کار جمهوری اسلامی می باشد بین شرکت ........... به شماره ثبت ............ اداره ثبت شرکت ها که در این قرارداد به اختصار (کارفرما) نامیده می شو به نمایندگی ............. مدیرعامل شرکت از یک طرف و آقای ................ فرزند ............ به شماره شناسنامه ........... صادره از .......... متولد .............. ساکن ..................................... که در این قرارداد به اختصار (کارگر) نامیده می شود از طرف دیگر بر اساس شرایط زیر منعقد می گردد.

ماده 1 – موضوع قرارداد

انجام کلیه امور محوله به شرح پیوست در ارتباط با وظایف شغلی با هماهنگی و زیر نظر کارفرما و مسئول مربوطه.

1-2- مدت اعتبار این قرارداد از تاریخ .......... لغایت ............ جمعاً به مدت .............. سال شمسی می باشد.

2-2- در طول مدت قرارداد هر یک از طرفین می توانند با اعلام قبلی ........... روز نسبت به فسخ قرارداد اقدام لازم نمایند.

ماده 3 – محل انجام کار

در حال حاضر .......... و در صورت نیاز بنا به تشخیص کارفرما تعیین خواهد شد.

ماده 4 – ساعت کار

ساعات بر اساس قانون کار معادل 44 ساعت در هفته می باشد.

ماده 5 – حق و حقوق و مزایا

1-5- کارفرما در قبال انجام خدمات کارگر، حقوق و مزایای مربوطه را بر اساس ضوابط و مقررات شرکت به شرح ذیل محاسبه و در پایان هر ماه پرداخت خواهد نمود.

1-1-5- حقوق ثابت ماهانه ........................ ريال

 2-1-5- کمک هزینه مسکن ........................ ريال

3-1-5- کمک هزینه خواروبار ......................... ريال

4-1-5- کمک عائله مندی ...................... ريال

5-1-5- سایر مزایا ................ ريال

2-5- عیدی و پاداش و مزایای کار، افزایشی حداقل دستمزد و پایه سنوات بر اساس مقررات و بخش نامه های صادره وزارت کار و امور اجتماعی قابل پرداخت می باشد.

ماده 6 – مرخصی و تعطیلات رسمی

کاگر با هماهنگی کارفرما یا مسئول مربوطه می تواند از تعطیلات رسمی و همچنین مرخصی ذر قالب مقررات شرکت اسنفاده نماید.

ماده 7 – رعایت مقررات

کارگر موظف است کلیه مقررات و ضوابط که در شرکت جاری بوده یا در آینده جاری خواهد شد را کاملاً رعایت نماید.

ماده 8 – کسورات قانونی

کارفرما کسورات قانونی را بر اساس مقررات و ضوابط معمول از مطالبات کارگر کسر و به حساب ارگان های ذیربط واریز خواهد نمود.

این قرارداد در .......... ماده و ........... بند و یک پیوست در ........... نسخه تنظیم که پس از امضاء طرفین هر یک از نسخ حکم واحد را دارد.

امضاء                                                                  امضاء کارفرما

                                                                           آیین نامه انضباطی شرکت

محیط کار امن و مناسب و آرام و بدور از تنش های جاری جامعه خانه اول هر کارمند است، برای نیل به اهداف مذکور لازم استنکات زیر مراعات شود :

1- کلیه کارکنان کی بایست پنج دقیقه قبل از شروع ساعت اداری در محل سازمانی حضور یافته آماده خدمات تعیین شده باشند.

2- استفاده از یونیفرم که در آن پوشش اسلامی رعایت شده است در محل خدمت الزامی است و همکاران باید سعی نمایند همیشه با پوشش تمیز و مرتب در محل خدمت حاضر باشند.

3- کشیدن سیگار و جویدن آدامس در پست میز کار ممنوع است.

4- ساعات کار هفتگی 44 ساعت و بر حسب ساعات کار روزانه شنبه الی چهارشنبه 8:00 صبح الی 13:00 می باشد و بعداز ظهر 16:00 الی 19:00 و پنج شنبه ها 8:00 الی 12:00 می باشد.

5- جمعه و تعطیلات رسمی تعطیل بوده و افرادی که بعد از پایان وقت اداری و یا در روزهای تعطیل با هماهنگی قبلی و تایید مدیریت در محل خدمت حاضر باشند اضافه کاری دریافت خواهند نمود.

6- کلیه کارکنان، محرم اسرار شرکت بوه لذا می بایست در حفظ اسرار شرکت کوشا بوده، در خارج از محیط شرکت مطلقاً راجع به مسائل شرکت صحبت ننمایند.

7- برخورد و رفتار مناسب شان محیط کار بخصوص در حضور مسافر توصیه می شود و همکاران می بایست ضمن برخورد مودبانه جدیت و قاطعیت خویش را نیز حفظ نمایند.

8- استفاده از تلفن جهت انجام امور شخصی مجاز است ولی در محاورات چه به صورت شخصی و چه به صورت اداری از طول کلام خودداری شود و در صورتی که مخاطب متوجه رعایت امر نبوده به شکل کاملاً مودبانه اهمیت وقت خود را تفهیم نمایند.

9- در زمان به صدا درآمدن زنگ تلفن هر کارمندی که وقت آزاد داشته باشد موظف است تلفن را جواب دهد و با جمله (روز بخیر) صحبت خود را با مخاطب شروع نماید.

10- محیط آرام ناخواسته احترام برانگیز است و همکاران می بایست سعی نمایند چه در موقع صحبت با ارباب رجوع و چه با تلفن آرام صحبت نموده حتی الامکان از بکار بردن صدای بلند خودداری نمایند.

11- رعایت حال همکاران از اهمیت خاص برخوردار بوده و بهتر است در اوقات بیکاری به کمک همکاراتی که مشغله زیادتری دارند بشتابیم این عمل باعث ایجاد محیطی دوستانه توام با حسن همجواری و برخورد مقبول خواهد شد.

12- هر کارمند به نسبت میزان مسئولیت، مسئول اشتباهات خود بوده و کمک و همکاری سایرین در تشکل یک اشتباه به هیچ وجه از میزان مسئولیت وی کسر نخواهد کرد.

13- مرخصی ساعتی به حکم ضرورت مجاز، ولی مرخصی بیش از پنج ساعت بک روز کامل محسوب خواهد شد و در مرخصی های روزانه تعهد کتبی جانشین با هماهنگی مسئول مستقیم الزامی است.

14- جهت کسانی که در ماه مبارک رمضان از گرفتن روزه معذور می باشند از آوردن غذاهایی که احتیاج به گرم کردن داشته باشد خودداری نمایند.

1-14- در این ماه مبارک خوردن و آشامیدن در ملا عام ممنوع می باشد.

15- در موقع برخورد با مسافر نامناسب خونسردی خود را حفظ نموده، با متانت تفاوت محیط کار خود با محیط های مشابه را به ایشان تفهیم نمایید و در صورتی که پیش بینی نمودید ممکن است این مسافر مشکل آفرین باشد، محترمانه وی را به مقام بالاتر ارجاع داده و تا زمانی که مقام بالاتر شما را احضار ننموده است، به عنوان شاهد سعی کنید ناظر برخورد مقام بالاتر باشید. این نظارت اشکالات احتمالی شما را بر طرف خواهد نمود.

16- حتی الامکان از بکار بردن واژه های بیگانه برای مسافرین خودداری فرمایید. زیرا بعضی از مسافرین با تظاهر، شما نقص دانش خود را پنهان می کنند و این پنهان کاری بعداً موجب اشکالاتی در سرویس دهی شما خواهد شد.

17- از آرایش غلیظ مطلقاً بپرهیزید.

18- حتی الامکان برای ارتباط با سایر همکاران از تلفن استفاده نمایید.

19- نزد مسافر با همکاران با احترام برخورد کرده و از بکار بردن الفاظ فاقد تعارف خودداری نمایید.

20- شعار (حق با مسافر است) شعار شرکت های هوایی و نمایندگی های آنها ست این اصل مهم را همیشه در نظر داشته باشید و به آن عمل کنید.

21- علی رغم محرمیت اداری هیچکس حق دخالت در اسرار و احوال خصوصی همکاران را نداشته مگر به حکم تشخیص و ضرورت که معمولا در یدالاختیار ریش سفیدان است. لذا یادداشت ها و پاکت ها و همچنین کشوها باز و نیمه باز و بسته هر کس در امنیت کامل بوده و هیچ یک از همکاران حق مطالعه و تحقیق و تفحص در آنها را ندارد.

22- اگر چه محیط آژانس در امنیت کامل است ولی قرارداد وجوه نقد و اوراق بهادار و همچنین پاسپورت و ملحقات ارزشمند در کشوهای شخصی دور از احتیاط بوده و مجاز نیست، پس شایسته می باشد که انها را به گاو صندوق شرکت سپرده و روز بعد تحویل بگیرید.

23- همکاران مجاز به دریافت هیچگونه وجهی به صورت مستقیم ازمسافر و ارباب رجوع نبوده و هرگونه وجهی چه به صورت قطعی و چه به صورت پیش پرداخت می بایست توسط صندوق دریافت و رسید صادر گردد.

24- دریافت مساعده تا یک دوم حقوق ماهیانه فقط در نیمه دوم ماه مجازخواهد بود.

25- مرخصی در روزهای پنج شنبه یک روز محسوب شده و حتی الامکان از درخواست مرخصی در روزهای شنبه و پنجشنبه خودداری نمایید.

26- درخواست مرخصی در هر زمان و هر فصل آزاد می باشد و نحوه درخواست به شرح زیر است :

1-26-  از پانزدهم خرداد تا سی ام شهریور و روز اول اسفند تا اول فروردین غیر از موارد اضطراری برای مرخصی ـ های کوتاه پنج برابر مدت مرخصی باید اعلام شود.

 2-26- سایر اوقات سال دو بابر مدت مرخصی زودتر باید اعلام شود.

3-26- برای مرخصی طولانی بیش از پنج روز در فصول مشروح بند الف یک ماه و در بند ب پانزده روز زودتر اطلاع داده شود.

4-26- امور اداری، مسئول کنترل بررسی و تنظیم جدول مرخصی ها خواهد بود.

5-26- مرخصی های کوتاه مدت با موافقت مسئول قسمت و اطلاع مدیریت ومرخصی های طولانی با هماهنگی مسئول قسمت و موافقت مدیریت بلامانع است.

27- رعایت مفاد این آیین نامه انضباطی بر کلیه همکاران لازم و در صورت عدم رعایت فقط یک بار کتباً تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار شرکت نسبت به ادامه همکاری با کارمند خاطی تجدیدنظر خواهد نمود.

آیین نامه انضباطی .................. را به طور کاکل مطالعه نموده و نسبت به اجرای مفاد متعهد خواهم نمود.

نام و نشانی کارمند :

                                                                                     شرح وظایف پرسنلی 

1- اوراق بهادار مربوط به هر شرکت هواپیمایی مختص همان ایرلاین و پروازهای آن شرکت می باشد لذا از صدور اوراق بهادار مربوط به هر ایرلاین جهت شرکت های دیگر هواپیمایی جداً خودداری فرمایید.

2- وجوه نقد اوراق بهادار، پاسپورت و ملحقات ارزشمند باید به دور از دسترس ارباب رجوع و مسافرین باشد.

3- بلیط های دریافت شده از هر ایرلاین به شکل پشت نمره صادر گردد.

4- برگه محاسباتی بلیط های صادره تا صب حروز بعد به ترتیب شماره و پشت نمره به شکل گزارش روزانه تحویل مدیر فنی گردد.

5- مدیر فنی موظف است کوپن های محاسباتی را به صورت پشت نمره تحویل و پس از چکینگ کامل (قیمت – طرز صدور – مسیر پروازی و غیره) مشکلات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت در این امر کمال دقت را داشته باشد.

6- بلیط های صادره ظرف مدت 72 ساعت باید تسویه گردد در غیر این صورت به حساب پرسنلی کارمند صادر کننده گذاشته خواهد شد.

7- تخلف و اشتباه در سیستم رزرویشن (ایران ایر- آسمان – آمادئوس و غیره) مشکلات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت در این امر کمال دقت را باید انجام داد.

8- صدور هر گونه بلیط بدون تایید جا (NORECORD) غیر قانونی بوده و مسئولیت جوابگویی به عهده کارمند مربوطه و مدیر فنی می باشد.

9- در هنگام صدور و استرداد بلیط دقت عمل داشته چرا که شرکت مسئولتی در قبال برگه های بدهکاری (NEF)د نداشته و کارمند صدور یا محاسبه کننده استرداد بلیط موظف به تسویه حساب با ایرلاین مربوطه می باشد.

10- اجرای صحیح قوانین ابطال بلیط های داخلی، خارجی و تور الزامی است.

11- مسافرینی که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند (به شکل تور و بلیط) در هنگام رزرواسیون و تایید جا و همچنین صدور بلیط کارمند موظف است پس از اطمینان خاطر از اعتبار پاسپورت، مهر خروج و یا لزوم داشتن ویزای مقصد و اعتبار ویزا و غیره در این امر اقدامات لازم را به عمل آورد.

12- در هنگام رزرواسیون تور همکاران محرم دقت عمل داشته باشند تا تمامی مدارک بدون هیچ نقص دریافت و یا تحویل داده شود.

13- از گرفتن روادید کشورهایی که به شکل غیر قانونی و غیر مجاز اقدام می شود جدا خودداری به عمل آید.

14- از همکاری با شرکت ها مراکزی که بدون تایید سازمان هواپیمایی کشوری و یا سازمان ایران گردی و جهانگردی اقدام به فعالیت های غیر مجاز کرده اند جداً خودداری به عمل آید.

امضای کارمند

برای دریافت فایل PDF قرارداد کلیک کنید

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید