امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 271440
۳۳۹
۱
۰
نسخه چاپی
وزیر خارجه روسیه

لاوروف: آمریکا دائما یا مشغول تحریم کردن دیگر کشورها یا مشغول استیضاح و بازخواست رئیس‌جمهوری خود است

لاوروف درباره این سوال که آیا سفرش به واشنگتن که مشغول استیضاح ترامپ است اشتباهی بوده یا تصادفی گفت، واشنگتن دائما مشغول اعمال تحریم‌ها بر کشورهاست و اگر کسی را برای تحریم کردن پیدا نکند سراغ استیضاح و مواخذه رئیس‌جمهوری خود می‌رود و تلاش می‌کند او را بازخواست کند

لاوروف: آمریکا دائما یا مشغول تحریم کردن دیگر کشورها یا مشغول استیضاح و بازخواست رئیس‌جمهوری خود است
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد، آمریکا دائما یا مشغول تحریم کردن دیگر کشورها یا مشغول استیضاح و بازخواست رئیس‌جمهوری خود است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه شب گذشته در کنفرانس خبری در سفارت روسیه در واشنگتن در پایان سفرش به آمریکا در پاسخ به سوالی در زمینه مصادف شدن این سفر با اعلام لایحه حقوقی استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری توسط دموکرات‌ها و نیز در آستانه شروع بررسی لایحه دیگری توسط کنگره درباره اعمال تحریم علیه کشورش پاسخ داد: به نظرم صرف نظر از روزی که برای ورود به واشنگتن در نظر می‌گیری مطمئنا این سفر تو مصادف خواهد شد با تحریم‌ها یا برکناری و یا غیره.

وی درباره این سوال که آیا سفرش به واشنگتن که مشغول استیضاح ترامپ است اشتباهی بوده یا تصادفی گفت، واشنگتن دائما مشغول اعمال تحریم‌ها بر کشورهاست و اگر کسی را برای تحریم کردن پیدا نکند سراغ استیضاح و مواخذه رئیس‌جمهوری خود می‌رود و تلاش می‌کند او را بازخواست کند.

لاوروف اظهارات آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی کنگره را که نشست او با دونالد ترامپ را پیروزی برای تبلیغات روسیه خوانده بود، "سخیف و بی‌ارزش" توصیف کرد.

لاوروف افزود: اگر شف ارتباطات عادی در سطح وزرای خارجه را این گونه توصیف می‌کند و استقبال وزیر خارجه روسیه از سوی رئیس‌جمهوری کشور میزبان را پیروزی بر موفقیت تبلیغات ما می‌داند چه بسا دیپلمات‌های ما را به زودی به متهم کنند به اینکه دست به اقدامات تحریک‌آمیز می‌زنند و به زودی از این بابت از ما شکایت کنند.

دموکرات‌ها همچنان دونالد ترامپ را به توطئه چینی با روسیه متهم کرده و از دیدارش با لاوروف انتقاد می‌کنند. آدام شف این دیدار را پیروزی برای تبلیغات روسیه خواند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد، دیدارش با ترامپ در فضایی از تفاهم متقابل برگزار شد و به بررسی تعدادی از مسائل اصلی از جمله بحران خیلج فارس و ایران اختصاص داشت.

وی گفت: ما وضعیت داخلی آمریکا را درک می‌کنیم و این به نفع دو طرف است که در این زمینه‌ها با هم کار کنند تا نتیجه بگیرند.

لاوروف همچنین با اشاره به تصمیم کنگره درباره درج تحریم‌هایی علیه خط لوله Nord Stream ۲ و Turkish Stream در بودجه وزارت دفاع آمریکا ابراز اطمینان کرد چنین تدابیری طرح‌های حیاتی برای انتقال گاز روسیه به اروپا را متوقف نکنند.

وزیر خارجه روسیه گفت: کنگره در حال حاضر غرق در اجرای تمایلاتش در زمینه اقدام برای نابودی روابط روسیه و آمریکاست و تلاشی که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در این زمینه شروع کرد را ادامه می‌دهد اما ما به این حملات عادت داریم و می‌دانیم چگونه به آنها پاسخ دهیم.

لاوروف افزود، به نیابت از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه از ترامپ برای حضور در جشن‌های روز پیروزی دعوت کرد و گفت، ترامپ تاکید کرده که به این مساله فکر می‌کند. امیدواریم چنین سفری انجام شود و فرصت مذاکرات فراگیر دوجانبه‌ای فراهم شود.

لاوروف افزود، به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که گفته است روسیه در امور انگلیس نه قبل از همه پرسی بریگزیت و نه بعد از آن مداخله نکرده، اطمینان دارد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید