امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 269248
۹۰۰
۱
۰
نسخه چاپی
رییس سازمان زندان ها

ما با تورم کیفری روبرو هستیم/ بسیاری از مشکلات کشور ریشه های اقتصادی و فرهنگی دارد

رییس سازمان زندان ها گفت: بسیاری از مشکلات کشور ریشه های ساختاری اقتصادی و فرهنگی دارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم تا با توسعه امر پیشگیری، زمینه ایجاد جرم را در جامعه کم کنیم

 ما با تورم کیفری روبرو هستیم/ بسیاری از مشکلات کشور ریشه های اقتصادی و  فرهنگی دارد
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

ما با تورم کیفری روبرو هستیم/ بسیاری از مشکلات کشور ریشه های اقتصادی و  فرهنگی دارد

رییس سازمان زندان ها گفت: بسیاری از مشکلات کشور ریشه های ساختاری اقتصادی و فرهنگی دارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم تا با توسعه امر پیشگیری، زمینه ایجاد جرم را در جامعه کم کنیم.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در حاشیه سی و دومین جشن گلریزان ستاد دیه در رابطه با وضعیت کمک به زندانیان استان‌های سیل زده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که ستاد دیه هم معین سازمان زندان‌ها است، لذا علاوه بر کارگروهی که تشکیل شده است، در حال تلاش هستیم تا به آنها به صورت ویژه کمک کنیم و این کمک خارج از آن اساسنامه و دستور العمل ها خواهد بود تا بتوانند سریعتر به آغوش خانواده هایشان بازگردند.  

وی افزود: همچنین ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص استان‌های آسیب دیده با بحث مرخصی زندانیان این استانها موافقت کردند که این امر کمک می کند تا در کنار خانواده های خود باشند و از آسیب های آنها کاسته شود.

جهانگیر در رابطه با لزوم بازنگری در برخی قوانین که موجب افزایش زندانیان می شود، نیز گفت: ما باید در این خصوص فعالیت جدی تری را در دستور کار قرار دهیم. در همین رابطه ریاست محترم قوه قضاییه اولین جلسه مشترک خود را با حضور نمایندگان محترم مجلس برگزار کردند زیرا لوایح زیادی از قوه قضاییه از گذشته در مجلس باقی مانده است و بخشی از این لوایح به مقوله حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری ما کمک می کند. 

رئیس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: باید مراودات و تعاملات و ارتباطات دو قوه در این خصوص بیشتر شود تا ما هرچه سریعتر شاهد این امر باشیم که جرم زدایی از قوانین صورت گیرد زیرا متاسفانه ما با تورم کیفری روبرو هستیم.

جهانگیر ادامه داد: نباید این احساس در مجموعه کشور وجود داشته باشد که همه مشکلات کشور را می توان با مجازات‌ها حل کرد. بسیاری از مشکلات کشور ریشه های ساختاری اقتصادی و  فرهنگی دارد و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم تا با توسعه امر پیشگیری زمینه ایجاد جرم را در جامعه کم کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد، هم جمعیت کیفری و هم جرایم کاهش می یابد.

وی ادامه داد: ما باید به سمتی برویم و کاری کنیم که تخلفات هم انجام نشود.

رئیس سازمان زندان ها در پایان گفت: اکنون بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد داریم که بیش از ۱۰ هزار نفر از این زندانیان محکومین جرائم مالی هستند. همچنین  ۲۵۰۰ نفر هم محکومین مهریه و تعداد کمی محکومین دیه هستند و قریب به ۲ هزار و  ۴۵۰ میلیارد تومان هم جمع بدهی این افراد است.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید