امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 270538
۵۰۵
۱
۰
نسخه چاپی
امام جمعه موقت تهران

ما به مذاکرات با اروپایی ها بدبینانه، محتاطانه و با دقت ادامه می‌دهیم

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجامی از دو گام قبلی ثمرات بهتری خواهد داشت، گفت: ما به مذاکرات با اروپایی ها بدبینانه، محتاطانه و با دقت ادامه می‌دهیم اما دیگر با مذاکره کشدار موقعیت خود را متوقف نمی کنیم

ما به مذاکرات با اروپایی ها بدبینانه، محتاطانه و با دقت ادامه می‌دهیم
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجامی از دو گام قبلی ثمرات بهتری خواهد داشت، گفت: ما به مذاکرات با اروپایی ها بدبینانه، محتاطانه و با دقت ادامه می‌دهیم اما دیگر با مذاکره کشدار موقعیت خود را متوقف نمی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه تهران در جمع نمازگزاران در دانشگاه تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم خود را گرفته است و مرحله به مرحله تصمیمات خود را اجرا می‌کند.  تنها موضوعی که می‌تواند حاصلی از مذاکرات داشته باشد عمل اروپایی‌ها است

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دیگر وعده‌های اروپایی‌ها به درد ما نمی‌خورد و آنها باید عمل کنند، تصریح کرد: ملت ما دیگر به وعده‌های پوچ و خیالی اروپایی‌ها توجه نمی‌کند و فقط به دنبال اقدام و عمل آنها است.

باید ایستادگی کنیم

حاج علی اکبری تاکید کرد: اروپایی‌ها باید به ۱۱ تعهدی که داشتند عمل کنند، هر زمان به این تعهدات عمل کردند می‌توان سایر مسائل را پیش برد و در غیر این صورت نمی‌توان به وعده‌ها اکتفا کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه منطق و مکتب حسینی ما را به همه آرزوها و آمال می رساند، گفت: باید بایستیم و مقاومت کنیم و این مقاومت هوشمندانه، خردمندانه و فعال، زمینه گشایش‌های فراوانی در اقتصاد، فرهنگ و سیاست و دیپلماسی ما خواهد بود.

آمریکا حتی کشور ۱۰ سال پیش هم نیست

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تقوای حسینی و عاشورایی ملت ایران گفت: ملت ایران با الهام از مکتب حسینی درس مقاومت را آموخت و زیبایی‌های این مکتب را بر محور جهاد در راه خدا و حضور در میدان مجاهدت به خوبی تجربه کرده است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه مکتب حسینی، ایران را حفظ کرده و در بخش‌های گوناگون رشد داده است، افزود:  این مکتب ما را به اوج عزت رسانده است و یک راه روش را برای همه ملت‌های عالم ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: ما امروز ثمره و میوه راه و روش حسینی را در چارچوب مقاومت فعال و جدی و هوشمندانه و پافشاری خستگی ناپذیر بر آرمان‌های حسینی، می چینیم.

وی بیان کرد: میدان پیش روی ما و وضعیت دشمن را مشاهده کنید، (آمریکا) دشمن درجه یک ملت ایران را که نمونه‌ای از تبار یزید است ببینید در چه وضعیت قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: امروز در داخل آمریکا هم بر افول این کشور اجماع وجود دارد و آینده‌شناسان و نظریه‌پردازان گزارش می‌دهند و معتقدند آمریکا حتی کشور ۱۰ سال پیش هم نیست.

دنیا به عصر پسا آمریکا می‌اندیشد

ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه «دنیا به عصر پسا آمریکا می اندیشد» اظهار داشت: آمریکا دیگر قدرت اقتصادی و سیاسی گذشته را ندارد. دیگر توان تاثیرگذاری در آمریکا مشاهده نمی‌شود. در مجلات معتبر خارجی از «پایان هژمونی آمریکا در جهان» می‌نویسند و تصویر کرکس سفید با پرهای ریخته و با چشم کبود منتشر می‌کنند؛ این ترسیمی از وضعیت کنونی آمریکاست.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید