امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277977
۶۱۷
۱
۰
نسخه چاپی

ماجرای واکسن های آلوده ی مدرنا و توقف تزریق آن ها در ژاپن

سازنده واکسن آمریکایی در بیانیه ای گفت: "Moderna تأیید می کند که مواردی از وجود ذرات معلق در ویال های محصول دارویی واکسن COVID-19 این شرکت مشاهده شده است."

توقف تزریق واکسن های آلوده ی مدرنا در ژاپن

ژاپن پس از گزارش آلودگی تزریق 1.6 میلیون دوز واکسن مدرنا را تعلیق کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز  ژاپن استفاده از 1.63 میلیون دوز واکسن COVID -19 Moderna Inc (MRNA.O) را پنجشنبه ، بیش از یک هفته پس از دریافت توزیع کننده داخلی از آلودگی در برخی از ویال ها ، متوقف کرد.

ژاپن و مدرنا گفتند هیچ مشکل ایمنی یا کارآیی مشخص نشده است و تعلیق فقط یک احتیاط است. اما این اقدام باعث شد تا چندین شرکت ژاپنی واکسیناسیون کارگران برنامه ریزی شده برای روز پنجشنبه را لغو کنند و باعث شد تا تنظیم کننده داروهای اروپایی تحقیقات در این زمینه را آغاز کند.

سازنده واکسن آمریکایی در بیانیه ای گفت: "Moderna تأیید می کند که مواردی از وجود ذرات معلق در ویال های محصول دارویی واکسن COVID-19 این شرکت مشاهده شده است."

این شرکت با اشاره به داروی ژاپنی تاکدا (4502.T) ، که واکسن را در کشور توزیع می کند ، افزود: "این شرکت در حال بررسی گزارش ها است و همچنان متعهد به همکاری سریع با شریک خود ، تاکدا و تنظیم کننده برای حل این مشکل است."

یک مقام وزارت بهداشت گفت تاکدا ابتدا در 16 اوت از ویال های آلوده مطلع شد و این موضوع را روز چهارشنبه به دولت گزارش کرد. این تأخیر به این دلیل بود که تاکدا به زمان نیاز داشت تا اطلاعاتی را که ویال تحت تأثیر آن قرار داشت و کجا در کشور بود جمع آوری کند.

Moderna و شرکت داروسازی اسپانیایی Rovi (ROVI.MC) ، که واکسن های Moderna را در بازارهایی غیر از ایالات متحده بسته بندی می کنند ، گفتند که این آلودگی می تواند به دلیل مشکل تولید در یکی از خطوط تولید Rovi باشد.

رووی ، که سهام آن 13.38 درصد سقوط کرد ، در بیانیه ای اعلام کرد که در حال بررسی و "تلاش برای ارائه همه اطلاعات" در مورد حادثه احتمالی است. این گروه می گوید که این دسته فقط برای توزیع در ژاپن در نظر گرفته شده بود و دو دسته دیگر قبل و بعد از آن به دلیل احتیاط متوقف شد.

آژانس داروهای اروپایی (EMA) گفت که در حال بررسی حادثه آلودگی است و در حال بررسی این است که آیا تأثیری بر عرضه اتحادیه اروپا دارد یا خیر.

آژانس در بیانیه ای به رویترز گفت: "EMA در حال بررسی این موضوع است و از دارنده مجوز بازاریابی خواسته است تا اطلاعاتی در مورد هرگونه تأثیر احتمالی بر دسته های ارائه شده به اتحادیه اروپا ، علاوه بر جزئیات مربوط به تحقیقات علت اصلی را ارائه دهد."

داده های عمومی اتحادیه اروپا نشان می دهد Moderna تا کنون بیش از 70 میلیون دوز واکسن COVID-19 خود را به اتحادیه اروپا تحویل داده است. این شرکت دو قرارداد با 27 کشور برای مجموع عرضه 460 میلیون دوز دارد.

عقبگرد مدرنا

این تعلیق یک شکست تازه برای Moderna است ، شرکای آن ماه گذشته با تأخیر در تولید مواجه شدند که باعث اختلال در عرضه کشورها از جمله کره جنوبی شد.

وزارت دفاع ژاپن که از سایت واکسیناسیون دسته جمعی در اوزاکا استفاده می کند ، گفت که تزریق واکسن مورد بحث ، که شامل 565،400 دوز است ، در استان غربی بین 6 اوت تا 20 اوت استفاده شده است ، اما تعداد افرادی را که تحت تأثیر قرار گرفتند اعلام نکرد .

شرکت هواپیمایی ژاپنی ANA (9202.T) گفت که حدود 4700 دوز از واکسن متوقف شده Moderna استفاده شده است و تمام واکسیناسیون برنامه ریزی شده در روز پنجشنبه را متوقف می کند.

رقیب آن ژاپن ایرلاینز (9201.T) نیز روز پنجشنبه برخی از واکسیناسیون COVID-19 را برای کارکنان خود پس از دریافت واکسن Moderna با ذرات معلق لغو کرد.

با وجود لغو چندین شرکت از واکسیناسیون برنامه ریزی شده ، یوشیهیده سوگا ، نخست وزیر گفت که برنامه تزریق عمومی کشور تحت تأثیر این مسئله قرار نخواهد گرفت.

یک روز قبل ، او گفت که حدود 60 درصد مردم تا پایان ماه سپتامبر به طور کامل واکسینه می شوند و کشور واکسن کافی برای ارائه دوزهای تقویتی دارد.

تصمیم برای تعلیق استفاده از واکسن های مدرنا در زمان ناخوشایندی برای سوگا به وجود می آید ، که دولت او به دلیل روند کند مبارزه با واکسن در اوایل سال مورد انتقاد قرار گرفت. او در رقابت رهبری حزب با چالش هایی روبرو است و میزان محبوبیت وی به زیر 30 درصد رسیده است.

ژاپن در حال مبارزه با بدترین موج عفونت های خود است که عامل آن نوع دلتا است ، در این ماه برای اولین بار از 25000 عفونت روزانه فراتر رفت. به گفته ردیاب واکسن رویترز ، این کشور 54 درصد از جمعیت خود را با حداقل یک دوز واکسینه کرده و 43 درصد را کاملاً واکسینه کرده است.

  • منبع
  • رویترز

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید