امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265482
۲۳۲۲۸
۱۳
۰
نسخه چاپی
ماسک های سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ | ماسک های سفیده تخم مرغ که رایگان پوست را عالی می کند

تخم مرغ از ۹۰٪ آب و ۱۰٪‌ پروتئین ایجاد شده است که ۵۷٪ پروتئین موجود در تخم مرغ در سفیده آن می باشد. پروتئین و کلاژن موجود در سفیده، راهکاری مناسب برای درمان مشکلات پوستی نظیر رنگ، خاصیت ارتجاعی پوست می باشد

ماسک سفیده تخم مرغ | ماسک های سفیده تخم مرغ که رایگان پوست را عالی می کند

خواص سفیده تخم مرغ برای پوست

تخم مرغ بویژه سفیده ی آن یکی از مهمترین مواد در تهیه انواع ماسک های پوستی می باشد. سفیده تخم مرغ در رفع بیماری های پوستی نظیر جوش و آکنه و محو چین و چروک های پوست و جذب چربی اضافی و هم چنین تنگ شدن منافذ پوست شما بسیار موثر است.

ماسک سفیده تخم مرغ را می توان بدون صرف هزینه اضافی و به دفعات در منزل تهیه کرد.

تخم مرغ از ۹۰٪ آب و ۱۰٪‌ پروتئین ایجاد شده است که ۵۷٪ پروتئین موجود در تخم مرغ در سفیده آن می باشد. پروتئین و کلاژن موجود در سفیده، راهکاری مناسب برای درمان مشکلات پوستی نظیر رنگ، خاصیت ارتجاعی پوست می باشد.

پروتئین: سبب ترمیم، بازسازی و رشد بافت های پوستی می شود.

پتاسیم: مرطوب کننده و آبرسانُ سبب حفظ رطوبت سلول های پوستی می شود.

ریبوفلاوین: سبب از بین رفتن سموم و رادیکال های آزاد ایجاد کننده چین و چروک می شود.

منیزیم: موجب درخشان شدن پوست و کاهش چین و چروک آن می گردد.

انواع ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ

این ماسک برای رفع جوش صورت و حذف چربی اضافی پوست و آکنه و از بین بردن چین و چروک های پوست و تنگ شدن منافذ پوست بسیار مفید است.

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و آنقدر سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا شبیه کف شود، سپس سفیده را به کمک انگشتتان و یا قلم مو بر روی پوست صورت خود بزنید و بعد از15 دقیقه مکث صورت خود را بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه

سفیده تخم مرغ را آنقدر هم زنید تا کاملا کف کند، به اندازه نوک قاشق زردچوبه اضافه نمایید و پس از مخلوط نمودن این دو ماسک را روی پوست صورت خود استفاده نمایید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه باقی بماند. سس با آب ولرم بشورید.

 میزان مصرف: ۱ بار در هفته

زردچوبه حاوی بیش از ۳۰۰ آنتی اکسیدان است و به همین جهت به یک ماده غذایی درمانی شگفت انگیز مبدل شده است.

زردچوبه سرشار از کوکومورین می باشد، که دارای خاصیت ضدالتهابی، ضدعفونی و ضدباکتریایی است. زردچوبه دارای خاصیت روشن کننده برای پوست است، موثر در درمان جوش و آکنه، درمان لک و چین و چروک کاربرد دارد.

ماسک سفیده تخم مرغ و آرد جوی دوسر

این ماسک برای جذب چرب اضافی پوست شما بسیار موثر است. سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید و به کمک چنگال و یا همزن آن را به خوبی هم بزنید.

سپس مقداری آرد جوی دوسر را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و این ترکیب ماسک طبیعی را بر روی پوست صورت خود بزنید. اگر پوست صورت شما بسیار چرب است این ماسک ضد چربی را به صورت مداوم استفاده کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ و ماست

این ماسک یک نوع مرطوب کننده طبیعی پوست صورت است و پوست آسیب دیده صورت شما را به خوبی تسکین می بخشد.

ماست ساده : 2 قاسق غذا خوری

سفیده تخم مرغ : 2 عدد

ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید سپس ماست را به سفیده تخم مرغ بیافزایید و آن ها را آنقدر هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. سپس مخلوط سفیده تخم مرغ و ماست را بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ | ماسک های سفیده تخم مرغ که رایگان پوست را عالی می کند

ماسک سفیده تخم مرغ و آب لیمو

این ماسک طبیعی سلول های مرده پوست شما را از بین می برد و برای رفع چین و چروک صورت شما بسیار موثر است. هم چنین این ماسک چربی صورت را به خوبی جذب می کند و منافذ پوست شما را تنگ می کند.

سفیده تخم مرغ : 2 عدد

لیموی تازه :  1 عدد

ماسک سفیده تخم مرغ و گلاب

از قدیم از گلاب و سفیده تخم مرغ برای روشن و جوان شدن پوست استفاده می شود.

گلاب می تواند باعث خنکی، نرمی و صافی پوست های حساس و تحریک شده گردد، پوست های چرب را پاکسازی کرده و به تعادل برساند؛ همچنین، می تواند پوست های معمولی را احیا کرده و به آنها جوانی و زیبایی ببخشد. یعنی گلاب، بدون لایه برداری باعث جوان و روشن شدن پوست می شود که هرنوع پوستی می تواند استفاده کند. گلاب می تواند دارویی مناسب برای اگزما، آکنه و آفتاب سوختگی و تیرگی پوست باشد.

تخم مرغ، حاوی لوتئین می باشد که پوست را هیدراته و انعطاف پذیر نگه می دارد. پروتئین موجود در تخم مرغ، باعث ترمیم بافت پوست و سفت کردن آن می شود. این پروتئین موجب سفتی و درخشندگی پوست نیز می گردد. همچنین سفیده تخم مرغ منافذ باز پوست را بدون لایه برداری جمع می کند.

سفیده تخم مرغ و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک یک سفیده تخم مرغ که هم زدید و سفت شده است را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و به پوستتان بمالید. بعد از حدود 15 دقیقه ان را بشویید.

ماسک عسل، آرد گندم و سفیده تخم مرغ

یکی از ماسک های عالی برای صورت همین ماسک است. برای تهیه ان کافیست یک سفیده تخم مرغ را  با یک قاشق غذاخوری آرد گندم و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. ان را به پوستتان بمالید. بعد از گذشت ۵-۱۰ دقیقه ان را بشویید. کم کم متوجه نرم شدن و لطافت پوستتان خواهید شد.

سفیده تخم مرغ، شیر، عسل و آووکادو 

اگر پوست خشک، دارید سفیده تخم مرغ  را هم زده تا کف کند  سپس یک قاشق چای خوری به آن شیر و عسل بریزید. 15 دقیقه بعد با آب گرم بشوئید.

سفیده تخم مرغ، زردچوبه و آب پرتقال

ترکیب سفیده تخم‌مرغ، زردچوبه طبیعی و آب پرتقال ترکیبی بسیار قدرتمند برای درخشان شدن و روشن کردن پوست می باشد.

خواص آب پرتقال و زردچوبه این ماسک را برای از بین بردن لک های پوستی بسیار تاثیرگذار می‌کند.

 ۱ عدد سفیده تخم‌مرغ و ۱ قاشق چایخوری آب پرتقال و ۱ قاشق چایخوری زردچوبه طبیعی را در کاسه ریخته و با همزن دستی مخلوط کنید تا بافتی یکنواخت و کمی سفت پیدا کنید.

یک شت آرایشی تمیز (براش) بردارید و به مواد آغشته کنید. کل صورت را به ماسک آغشته کنید.
۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان دهید تا ماسک روی پوست بماند. به آرامی آن را آبکشی کرده و بدون فشار آوردن کمی از خیسی پوست را حوله ای لطیف بگیرید.

بعد از مصرف ماسک از کرم آبرسان ملایم روی پوست استفاده بفرمایید. ماسک را هفته ای ۲ تا ۳ بار مصرف کنید تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید.

  • منبع
  • آرگا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید