امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274400
۳۷۸
۱
۰
نسخه چاپی
رییس دیوان عدالت اداری گفت

مجلس قوانین را شفاف کنند تا دستگاه‌ها و مردم تکلیف خود را بدانند

رییس دیوان عدالت اداری گفت: انتظار داریم که مجلس شورای اسلامی با کمک دستگاه‌ها قوانینی که شفاف نیست را شفاف کنند تا دستگاه‌ها و مردم تکلیف خود را بدانند

مجلس قوانین را شفاف کنند تا دستگاه‌ها و مردم تکلیف خود را بدانند

رییس دیوان عدالت اداری گفت: انتظار داریم که مجلس شورای اسلامی با کمک دستگاه‌ها قوانینی که شفاف نیست را شفاف کنند تا دستگاه‌ها و مردم تکلیف خود را بدانند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی، رییس دیوان عدالت اداری روز چهارشنبه در حاشیه سی و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها در جمع خبر نگاران در رابطه با ارسال ۱۶۱ هزار دادخواست در یک سال به دیوان عدالت اداری گفت: خوب این واقعیتی است که اتفاق افتاده و به تناسب در سال‌های قبل هم اتفاق افتاده و اگر روند همینطور باشد ممکن است در سال‌های بعد هم اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: انتظار داریم که مجلس شورای اسلامی با کمک دستگاه ها قوانینی که شفاف نیست را شفاف کنند تا دستگاه‌ها و مردم تکلیف خود  را بدانند.

بهرامی افزود: انتظار دیگری که داریم این است که دستگاه‌ها هم به درخواست‌های مردم توجه بیشتری کنند. در همین رابطه در سال جاری سامانه رأی صحیح را به عنوان سامانه ساعد را راه‌اندازی کردیم که در دسترس قضات و حقوقدانان و دستگاه ها و سایر مردم است.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: مردم در این سامانه می‌توانند مراجعه کرده و شکایات خود را ثبت کنند. دستگاه‌ها هم می‌توانند در این سامانه روند کار را دنبال کنند. همچنین قضات هم می توانند بر اساس اطلاعات سامانه رصد کنند و ببینند که کجا حق با متقاضی است و کجا تقاضای متقاضی درست نیست.

وی گفت: اگر این سامانه فراگیر شود بسیاری از دادخواست ها کاهش پیدا می کند.

بهرامی با اشاره به سی و ششمین اجلاس شورای عالی استان ها توضیح داد: بخشی از کار ما با شهرداری‌ها و شوراها است و همکاری ما با شوراها و به خصوص شورای عالی استان‌ها می‌تواند در نظم بخشی و اجرای مقررات بسیار موثر باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: علاوه بر جلسه امروز، مدتی قبل هم جلسه دیگری با رییس شورای عالی استان ها و نمایندگان این شورای داشتیم و دوستان هم سوالاتی داشتند که این سوالات را پاسخ گفتیم و تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و انشاءالله این همکاری ما با شورای عالی استان‌ها در کاهش دعاوی و کاهش دادخواست ها موثر باشد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایلنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید