امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 273954
۴۵۶
۱
۰
نسخه چاپی

مجلس وزیر آموزش و پرورش را احضار کرد

مجلس وزیر آموزش و پرورش را احضار کرد

 عضو کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی از دعوت وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون متبوعش در روز سه‌شنبه برای توضیح درباره بازگشایی مدارس خبر داد.

به گزارش حقوق نیوز، محمدمهدی زاهدی روز یکشنبه با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس اظهار داشت: تصاویر و پیام‌های دریافتی از جانب خانواده‌ها و معلمان بیانگر این است که آموزش و پرورش برنامه‌ریزی منسجمی برای رعایت پروتکل‌های سختگیرانه در رابطه با بازگشایی مدارس نداشته است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش عنوان کرده بود، اصل بر آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان است اما رییس جمهوری به یکباره بر آموزش حضوری دانش‌آموز در کلاس‌های درس تأکید کرد و تصمیم مورد توافق در کمیسیون با وزیر نقض شد.

زاهدی با بیان اینکه قطعا وزیر آموزش و پرورش باید در این خصوص به کمیسیون آموزش توضیح ارائه کند، ادامه داد: بر همین مبنا در جلسه امروز کمیسیون آموزش بحث‌های جدی در این رابطه صورت گرفت و مقرر شد وزیر آموزش و پرورش روز سه‌شنبه برای توضیح درباره علل بازگشایی مدارس در کمیسیون توضیحات لازم را ارائه کند.  

وی تأکید کرد: حضور فیزیکی ۳۵ دقیقه‌ای دانش‌آموزان در کلاس درس، فرصتی برای یادگیری باقی نمی‌گذارد و عملا فایده‌ای برای دانش‌آموزان ندارد به همین دلیل است که ما اصرار داریم اصل باید بر آموزش مجازی بوده و این فرصت کوتاه فقط برای رفع اشکال باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر تقویت شبکه شاد و دسترسی بیشتر دانش‌آموزان به این سامانه تأکید و تصریح کرد: نحوه استفاده دانش‌آموزان از این شبکه نیز با مشکلاتی مواجه است که آموزش و پرورش باید امروز تمام تمرکز خود را برای استفاده ساده دانش‌آموز از این نرم افزار به‌کار گیرد.

زاهدی خاطرنشان کرد: نگرانی خانواده‌ها از حضور فیزیکی فرزندانشان در مدارس به حق است و کمیسیون آموزش این مسئله را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد و نتیجه آن به زودی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید