امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272314
۴۸۵
۱
۰
نسخه چاپی
عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان

مجلس یازدهم هم می تواند مخرب و هم شگفتی‌ساز شود

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه مجلس یازدهم هم می تواند مخرب و هم شگفتی‌ساز شود، گفت: اگر اصولگرایان "کشتیبان را سیاستی دگر آید"، طبیعتا اقلیت اصلاح‌طلب می‌تواند به آنها کمک کرده و برای حفظ همدلی داخلی با آنها همکاری کنند

 مجلس یازدهم هم می تواند مخرب و هم شگفتی‌ساز شود
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

 عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه مجلس یازدهم هم می تواند مخرب و هم شگفتی‌ساز شود، گفت: اگر اصولگرایان "کشتیبان را سیاستی دگر آید"، طبیعتا اقلیت اصلاح‌طلب می‌تواند به آنها کمک کرده و برای حفظ همدلی داخلی با آنها همکاری کنند.

«سعید نورمحمدی» روز چهارشنبه در گفت‌گو با ایرنا، سال آینده را یکی از خاص‌ترین سالهای حیات سیاسی جمهوری اسلامی دانست و با اشاره به اینکه ریشه وقایع دی‌ماه۹۶ و آبان‌ماه ۹۸ همچنان حل نشده است، گفت: تحریم‌های ناجوانمردانه علیه مردم و کشور پابرجا است و مقام‌های آمریکا هم بیش از هر چیزی درپی نابودی اقتدار نظام سیاسی ایران هستند. بنابراین تنها راه ایستادگی مقابل این خواسته وحدت و همدلی داخلی است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان  با بیان اینکه در شرایط ویژه کشور، عملکرد مجلس جدید می‌تواند به وحدت و همدلی کمک کند یا آن را به حداقل ممکن برساند. نوع تعامل اکثریت اصولگرای مجلس با دولت و جامعه مدنی و نخبگان می‌تواند شکاف سیاسی را کاهش یا افزایش دهد.

نورمحمدی گفت: بر اساس شناخت و تجربه‌ای که از حضور اصولگرایان در مجالس هفتم، هشتم و نهم داریم تصور می‌کنم، این دوستان جز با نابودی رقیب آرام نخواهند گرفت.  که از  این چنین رویکردی، برای کشور صلح و آرامش و توسعه حاصل نمی‌شود.

وی یادآور شد: این مجلس هم می‌تواند همان مسیری که همه این سال‌ها اصولگرایان عمل کرده‌اند را طی کند و می‌تواند هم شگفتی‌ساز شود، به طوری که در شرایط حساس و فعلی کشور، اصولگرایان حامی آزادی‌های و حقوق تصریح شده جامعه در قانون اساسی شوند.

نورمحمدی با بیان اینکه نمایندگان مجلس بعدی، رابطه خود با قوه مجریه و قضائیه را با نگاهی مستقل تنظیم کنند، خاطرنشان کرد: در این صورت می‌توان امیدوار بود که بتوانیم شرایط  امیدوارکننده‌ای داشته باشیم.

نماینده حزب ندای ایرانیان در شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: اما اگر اساس رفتار مجلس جدید ایجاد زخم‌های جدیدی بر پیکر مردم و جامعه باشد و بخواهد گلایه های مردم را به دشمن خارجی ربط دهد، بخش‌های ناامید جامعه را ناامیدتر خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که اقلیت مستقل و اصلاح‌طلب مجلس جدید، چگونه می‌توانند در جهت حفظ منافع ملی، مانع تندروی نهفته در رفتار برخی از نمایندگان راه یافته به مجلس یازدهم شوند، گفت: عملکرد اقلیت مجلس کاملا به عملکرد اصولگرایان  ارتباط دارد. اگر این مجلس رادیکال کردن فضا را در دستور کار قرار دهد اقلیت نقش چندانی نمی‌تواند داشته باشد.

نورمحمدی افزود: اقلیت اصلاح‌طلب فقط می‌تواند حداکثر در برهه‌هایی، صدای افرادی باشد که پای صندوق رای نیامدند. اما اگر اصولگرایان "کشتیبان را سیاستی دگر آید"، طبیعتا اقلیت اصلاح‌طلب می‌تواند به آنها کمک کرده و برای حفظ همدلی داخلی با آنها همکاری کنند.

این فعال اصلاح‌طلب درباره چالش و رقابت درون جناحی اصولگرایان مجلس یازدهم، یادآور شد: وحدت و همدلی وقتی می‌تواند امیدوارانه باشد که خود اصولگرایان در رقابت با هم نیز به شکل بالغ رفتار کنند و برای کسب کرسی‌های هیات رییسه، لااقل یکدیگر را تخریب نکنند.

نورمحمدی ادامه داد: اگر از اکثریت اصولگرای مجلس رفتاری حرفه‌ای و عاقلانه و بالغانه بروز کند، می‌توان امیدوار بود که اصولگرایان متوجه اهمیت نقش همدلی داخلی شده‌اند. اما اگر به جان هم افتادند باید منتظر بود تا پس از یک مدت خشم خود را به رقبای سیاسی، دولت و جامعه مدنی هم نشان دهند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید