امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280574
۹۵۷
۶
۰
نسخه چاپی
نایب رئیس صنف فروشندگان فرش ماشینی، موکت و تزئینات داخلی اصفهان

مجید بهرامی: اعضای محترم اتحادیه باید از خدمات مشاوره ای حقوقی رایگان در حوزه دعاوی کارگر و کارفرما برخوردار شوند

مجید بهرامی: اعضای محترم اتحادیه باید از خدمات مشاوره ای حقوقی رایگان در حوزه دعاوی کارگر و کارفرما برخوردار شوند

مجید بهرامی نایب رئیس صنف فروشندگان فرش ماشینی، موکت و تزئینات داخلی اصفهان در مصاحبه ای با رسانه حقوق نیوز به بیان برخی از مشکلات این صنف در حوزه دعاوی اداره کار پرداخت.

بهرامی در مصاحبه های جداگانه ای نیز به بررسی مباحث مالیاتی و بیمه اصناف نیز پرداخته است.

وی خواستار تشکیل میز خدمت اعضاء در اتحادیه شد که به صورت تخصصی در حوزه های مختلف از جمله مالیات، تامین اجتماعی و دعاوی اداره کار خدمات مشاوره ای رایگان به اعضاء ارائه دهد.

بهرامی تاکید کرد که نقش اتحادیه در حمایت از اعضای خود باید پررنگ تر باشد و اعضاء نیز باید بدانند که اتحادیه وکیل مدافع آنها در مشکلات مختلف صنفی می باشد.

وی خواستار تعامل نزدیک تر اصناف با اتحادیه ها شد و بر مسئولیت اتحادیه ها در رسیدگی تخصصی به مسائل اعضای خود از جمله دعاوی کارگر و کارفرما تاکید کرد.

بهرامی همچنین از رویه اداره ی کار در برخورد با دعاوی کارگران و کارفرمایان انتقاد کرد و گفت در دعاوی بین کارگر و کارفرما به طور معمول در حق کارفرما کم لطفی می شود و عموماً کارگران محق تشخیص داده می شوند.

بهرامی افزود آنچه که در دعاوی کارگر و کارفرما مهم تلقی می شود قانون و اعاده ی حق فارغ از عناوین کارگر و کارفرما می باشد.

وی گفت در مواردی ممکن است پرسنلی به دلیل تخلفات اخلاقی یا مالی توسط کارفرما اخراج شود اما با شکایت به اداره کار معمولا این کارفرما است که پس از طی روندهای اداری مختلف که زمان بر می باشد متخلف تشخیص داده می شود و معمولا بر اساس قوانین باید جریمه های سنگینی نیز پرداخت کند که این موضوع با رویه دولت عدالت محور سازگاری ندارد.

بهرامی گفت برای جلوگیری از هرگونه بی عدالتی بهتر است نمایندگانی از اتحادیه نیز در دعاوی مرتبط با کارگر و کارفرما حضور داشته باشند و اعضاء نیز در راستای خدمات حمایتی اتحادیه از مشاوره های حقوقی رایگان در حوزه دعاوی کارگر و کارفرما برخوردار باشند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید