امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 272971
۴۲۹
۱
۰
نسخه چاپی

محمود عباس تمامی توافقات با اسرائیل و آمریکا را لغو می‌کند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که در واکنش به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی تمامی توافقات با دولت اسرائیل و آمریکا را منتفی و لغو می‌کند

حقوق نیوز/ اخبار و رویدادها/ بین الملل

محمود عباس تمامی توافقات با اسرائیل و آمریکا را لغو می‌کند
محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین)

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که در واکنش به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی تمامی توافقات با دولت اسرائیل و آمریکا را منتفی و لغو می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «وفا» فلسطین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی خود پس از نشست فوق‌العاده‌ با رهبران فلسطینی در شهر رام‌الله خاطرنشان کرد، دولت فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین  در آستانه انحلال تمامی توافقات و تفاهم‌های حاصله با دولت آمریکا و اسرائیل از جمله توافقات امنیتی هستند.

محمود عباس به فرماندهان سرویس امنیتی دستور داد تا فوراً هماهنگی‌ها با دولت اسرائیل را متوقف کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین تصریح کرد، بر اساس قوانین بین‌المللی باید مقامات رژیم صهیونیستی تمامی مسئولیت‌ها و تعهدات خود را به عنوان یک قدرت اشغالگر در اراضی اشغالی بپذیرند.

محمود عباس ضمن انتقاد از دولت آمریکا، تصریح کرد، طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» که در ژانویه گذشته از آن رونمایی شد بر اساس طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی است و واشنگتن شریک اصلی رژیم صهیونیستی در تمامی اقدامات خصمانه و ظالمانه‌شان در حق ملت فلسطین است.

وی تاکید کرد: ما به حل درگیری‌های میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری پایبند هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهای جهان خواست تا با سیاست‌های آمریکا و اسرائیل و اقدامات آنها که با قوانین بین‌المللی در تعارض است، مخالفت کنند.

 از سوی دیگر، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین از اخراج یکی از نمایندگان خود از نشست رهبری فلسطین که در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام‌الله برگزار شد، خبر داد.

در همین راستا، ماهر مزهر، یکی از اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در سخنرانی ویژه خود تصریح کرد، میان محمود عباس و عمر شحادة، یکی از نمایندگان جبهه مردمی در جریان این نشست درگیری لفظی به وجود آمد و پس از آن شحاده از این نشست خارج شد.

مزهر ادامه داد: محمود عباس نسبت به عمر شحادة پرخاشگری نشان داد و نیروهای امنیتی نیز با وی بدرفتاری کردند و نماینده ما نتوانست سخنان خود را به خاطر پرخاشگری‌ای که با او شده بود، تکمیل کند.

انتهای پیام

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید