امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276411
۵۰۲
۱
۰
نسخه چاپی
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

مذاکرت وین کامل و متفکرانه بوده اند

مذاکرت وین کامل و متفکرانه بوده اند

انتظار نداشتیم روند مذاکرات وین آسان یا سریع باشد

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مواضع این کشور را درباره موقعیت کنونی مذاکرات وین بیان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره کیفیت مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای، گفت که تیم آمریکا  «به دنبال رویکردهایی منسجم درباره اقداماتی بوده است که هم ایران و هم آمریکا باید برای بازگشت به پایبندی دوجانبه انجام دهند» .

او افزود: این مذاکرت کامل و متفکرانه بوده اند، اگرچه غیر مستقیم بودند. هنوز هیچ گشایشی حاصل نشده اما ما انتظار نداشتیم که این روند آسان یا سریع باشد.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که انتظار  می رود هیئت های مذاکره کننده برای مشورت درباره برخی مسائل به کشورهای خودشان بازگردند اما نمی داند که بازگشت آن ها چه زمانی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، اظهارات این مقام آمریکایی در پی این مطرح می شود که جلسات اخیر کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته‌ای از طریق لغو تحریم های اعمال شده آمریکا بر ایران و بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی به توافق هسته ای برگزار شدند.

نمایندگان آمریکا نیز در طول مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام در وین حضور داشتند اما تا کنون هیچ مذاکره مستقیم و غیر مستقیمی میان ایران و آمریکا در وین انجام نشده است.

ایران خواستار لغو تمامی تحریم های آمریکا بوده و بیان کرده است تنها پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها اقدامات جبرانی اش که در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته ای و متحمل شدن تحریم ها انجام داده بود را  به حالت قبل باز می‌گرداند. این اقدامات طبق مفاد برجام و شامل کاهش تعهدات هسته ای داوطلبانه ایران بوده اند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید