امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282954
۵۴۰
۱
۰
نسخه چاپی

مراحل و شرایط افتتاح حساب در ترکیه

مراحل و شرایط افتتاح حساب در ترکیه

کشور ترکیه به دلیل شرایطی که در سطح بین المللی دارد، به راحتی می‌تواند با بانک‌ها و کشورهای مختلف ارتباط برقرار کند. کشور ایران به طور کامل شرایطی عکس این قضیه را داراست و افراد ایرانی نمی‌توانند به راحتی درآمدهای ارزی خود را دریافت کنند.

افراد به دلایل مختلف در پلتفرم‌های خارجی فعالیت کرده و درآمدهای ارزی به صورت دلار یا هر ارز دیگری را دریافت می‌کنند. برای این که بتوانید درآمد خود را به درستی از پلتفرم‌های خارجی دریافت کنید، ساده‌ترین راه داشتن یک حساب بانکی در ترکیه است.

به دلیل تحریم‌های موجود، هیچ یک از حساب‌های بانکی ایرانی این قابلیت را ندارند و سریع‌ترین راه برای نقد کردن درآمد ارزی، افتتاح حساب در ترکیه خواهد بود. برای آشنایی با مراحل و شرایط افتتاح حساب در ترکیه با ما همراه باشید.

چرا در ترکیه حساب افتتاح کنیم؟

در صورتی که در یکی از پلتفرم‌های خارجی مانند آمازون یا گوگل ادسنس فعالیت دارید یا به عنوان یک یوتیوبر شناخته می‌شوید، برای این که درآمد خود را نقد کنید یا حتی به درآمد برسید، باید حساب کاربری شما به یک بانک متصل شده باشد. بانک‌هایی که در ایران فعالیت می‌کنند، شرایط لازم برای این کار را ندارند و شما مجبور هستید از بانک‌های خارجی استفاده کنید؛ پس ناچار هستید تا در یک کشور خارجی، حسابی بانکی افتتاح نمایید. کشور ترکیه به دلیل شرایط سیاسی خود از طریق پلتفرم‌های خارجی تایید شده بوده و در صورتی که در بانک‌های این کشور حساب داشته باشید، می‌توانید درآمد خود را در آن واریز نمایید.

در نظر داشته باشید که ترکیه یکی از کشورهای نزدیک به ایران است و فرهنگ نزدیکی به کشور ما دارد. در صورتی که بخواهید به این کشور سفر کنید، هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد و افتتاح حساب شما نیز در زمان کمتری انجام خواهد شد. به همین خاطر بهترین انتخاب شما برای داشتن یک حساب بانکی برای دریافت درآمد ارزی، بانک‌های کشور ترکیه خواهد بود. افتتاح حساب در ترکیه شرایط و مراحل خاصی را دارد که در صورت استفاده از یک مشاوره درست، شاید بتوانید در عرض یک روز مراحل افتتاح حساب بانکی را به اتمام برسانید. الو اپلای به عنوان مرجع تخصصی مشاوره برای مهاجرت به ترکیه و افتتاح حساب، می‌تواند بهترین انتخاب شما برای مشاوره گرفتن باشد. پیش تر مقاله ای جامع درباره افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای ایرانیان منتشر کرده ایم که برای مطالعه رو این لینک کلیک کنید.

شرایط افتتاح حساب در ترکیه

یکی از اصلی‌ترین شرایط افتتاح حساب در ترکیه، مراجعه حضوری است. شما نمی‌توانید با استفاده از وکیل یا روش‌های غیرحضوری در ترکیه حسابی افتتاح کنید؛ پس حضور در یکی از شهرهای ترکیه اولین قدم برای افتتاح حساب بانکی خواهد بود. از طرف دیگر باید در نظر داشته باشید که همه بانک‌های ترکیه اجازه افتتاح حساب به ایرانیان را نمی‌دهند. تنها دو بانک زراعت و ایش هستند که ایرانیان می‌توانند در آنها حساب بانکی ایجاد کنند. شرط بعدی داشتن کد مالیاتی است.

برای دریافت کد مالیاتی باید به اداره مالیات ترکیه مراجعه کرده و مراحل آن را نیز پشت سر بگذارید. شرط دیگری که مهم شمرده می‌شود، واریز مقداری مبلغ در حساب بانکی خواهد بود. در نظر داشته باشید که بانک‌های ذکر شده دارای کد سوئیفت هستند و به راحتی می‌توانند با دیگر بانک‌های بین المللی در ارتباط باشند. حداقل مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب در بانک‌های ترکیه نیز به صورت سالانه با قوانین آنها تغییر می‌کند. همچنین بسته به نوع کارتی که انتخاب می‌کنید، حداقل مبلغ سپرده نیز متغیر خواهد بود. در حال حاضر حداقل مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه را می‌توان 10 هزار لیر دانست. این مبلغ باید حداقل به مدت 30 روز کاری در حساب بانکی شما باقی بماند.

مراحل افتتاح حساب در ترکیه

اولین مرحله در زمان افتتاح حساب در ترکیه، مشخص کردن یک محل سکونت است؛ یعنی باید محل سکونت یکی از آشنایان، اقوام و دوستان خود را برای افتتاح حساب اعلام نمایید. این در صورتی است که خود در ترکیه منزل نداشته باشید. در صورتی که تمامی این موارد برای شما وجود نداشته باشد، می‌توانید از موسسه‌های مهاجرتی استفاده کنید تا شما را بیشتر راهنمایی نمایند. پیشنهاد می‌کنیم برای این منظور، تیم مهاجرتی الو اپلای را انتخاب کنید که به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت به ترکیه فعالیت می‌کنند.

در مرحله بعدی باید به اداره مالیاتی ترکیه مراجعه کنید. اتباع خارجی برای این که در ترکیه حساب بانکی افتتاح کنند، باید یک کد مالیاتی داشته باشند. دریافت این کد اجباری بوده و نیازی نیست برای دریافت آن هزینه‌ای پرداخت کنید. سپس با در دست داشتن مدارک گذرنامه و تایید مهر آخرین ورود به ترکیه روی پاسپورت، به یکی از بانک‌های ایش یا زراعت مراجعه می‌کنید. همان‌طور که گفته شد، دو بانک ایش و زراعت تنها انتخاب‌های شما هستند. بسته به انتخاب خودتان می‌توانید یک حساب دلاری، لیری یا یورویی در این بانک‌های افتتاح کنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، خرید سیم کارت ترکیه است. در صورتی که قصد اقامت در ترکیه را ندارید و به ایران برمی‌گردید، لازم است تا از طریق گوشی موبایل خود به صورت آنلاین بتوانید حساب بانکی خود را مدیریت کنید. داشتن سیم کارت ترکیه تنها راه شما برای مدیریت حساب بانکی از راه دور است. در نظر داشته باشید که اگر قبل از اقدام تمامی مدارک خود را آماده کرده و با تیم مشاوره درستی مشورت کرده باشید، به احتمال زیاد تمامی مراحل ذکر شده را بتوانید در عرض یک روز انجام دهید.

افتتاح حساب در ترکیه با الو اپلای

الو اپلای یک موسسه مهاجرتی است که به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت به ترکیه عمل می‌کند. الو اپلای تمامی کارهای مربوط به مهاجرت و دریافت اقامت ترکیه را انجام می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از خدمات این تیم، انواع خدمات مورد نیاز برای انجام کارهای اقامتی و افتتاح حساب در ترکیه را انجام دهید. در نظر داشته باشید که مراجعه به مراکز مختلف و افتتاح حساب بانکی می‌تواند زمان‌بر و پیچیده باشد و در صورتی که خدمات مشاوره الو اپلای را استفاده کنید، می‌توانید با صرف هزینه بسیار کمتری، تنها در عرض یک روز مراحل افتتاح حساب بانکی خود را پشت سر بگذارید. الو اپلای همچنین در زمینه‌های مهاجرت به ترکیه از روش‌های مختلف و دریافت اقامت این کشور نیز فعالیت می‌کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید